וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי נבחר לשחקן השבוע, בהולנד מנתחים את המהפך: "הפלופ שהפך ללהיט"

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 12:58

רק מסי, יאקומאקיס ולבנדובסקי כבשו יותר מהישראלי ב-2021, מאמנו הסביר את השינויים המרשימים בכושרו, בהולנד השוו לביצועים של הכוכבים הגדולים בעולם: "יש לו את החוש הזה. זהבי היה שוב השחקן החשוב של פ.ס.וו, והמחווה שלו אחרי המחצית עשתה אותו גדול עוד יותר"

תקציר ה-1:3 של פ.ס.וו איינדהובן על פורטונה סיטארד/ספורט1

ערן זהבי המשיך אמש (ראשון) בכושר ההבקעה הפנטסטי שלו מול פורטונה סיטארד, וכך נראים חמשת משחקיו האחרונים בכל המסגרות:

  • צמד מול אולימפיאקוס
  • 0 שערים מול ויטסה
  • צמד מול אולימפיאקוס
  • שער מול אייאקס
  • צמד מול פורטונה סיטארד

"בשירות הוד מלכותה" - האזינו לפודקאסט של ספורט1 שעוסק גם בערן זהבי

בשקט בשקט, לישראלי שפתח את העונה בצורה מאכזבת בפ.ס.וו איינדהובן יש כבר תשעה שערי ליגה, מה שמציב אותו במקום העשירי בטבלת מלכות השערים, אף ששותף ב-17 משחקים בלבד, כשכל מי שמקדים אותו שיחק לפחות 23 משחקים.

אם מוסיפים פנימה גם את אירופה, הרי שלזהבי יש כבר 12 שערים ב-15 משחקים ב-2021 - אחד יותר מארלינג הולאנד. זה מציב אותו במקום הרביעי באירופה, אחרי ליאונל מסי (13), יורגוס יאקומאקיס (13) ורוברט לבנדובסקי (15).

"ערן כבש שני שערים נהדרים", החמיא מאמנו רוג'ר שמידט. "הוא הגיע אלינו מאוחר, היו לו בעיות עם האישורים לשחק, ואז הקורונה ופציעה. הוא לא היה בכושר שיא, אבל הוא עובד קשה וכעת מבקיע שערים רבים. לקח לו קצת זמן להתחבר לחברים שלו לקבוצה, עכשיו אפשר לראות את ההשפעה שיש לניסיון שלו".

בעוד זהבי נוסק, חברו לחוד דונייל מאלן, שכבש העונה 14 שערי ליגה, לקח צעד אחורה ומצא את הרשת פעם אחת בלבד בחמשת משחקיו האחרונים בכל המסגרות. "הקשר של ערן ושל דונייל מאלן טוב מאוד, הם לומדים להכיר אחד את השני טוב יותר", אמר שמידט. "זה לקח קצת זמן. גם דונייל יכול היה לכבוש, הוא צריך לשנות קצת את הסגנון שלו, כעת עם שני חלוצים, בהתחלה הוא לא היה כל כך מרוצה מכך. הוא עדיין מגיע להזדמנויות, אם לא אז המצב היה הרבה יותר גרוע. דונייל עדיין צעיר, זה יגיע עם הניסיון".

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי. Broer van den Boom, GettyImages
ווינר, סקורר. זהבי/GettyImages, Broer van den Boom

על פי ריק אלפרינק, המסקר את פ.ס.וו בעיתון ההולנדי "ED", "זהבי היה 'פלופ' שהפך ללהיט". בכתבה ציין כי "זהבי היה שוב השחקן החשוב של פ.ס.וו, והמחווה שלו אחרי המחצית עשתה אותו גדול יותר: הישראלי ויתר על אפשרות לשלושער, ונתן למאלן לבעוט את הפנדל כדי לעזור לו, אבל ה-VAR החליט שאין פנדל... בזמן שמאלן היה זה שכבש את רוב השערים לפני פגרת החורף, עכשיו זהבי משתלט על ההתקפה. למרות השערים שכבש, זהבי לא יכול היה לחגוג בשבועות האחרונים כי פ.ס.וו שגתה ברגעים האחרונים במשחקים מול אייאקס ואולימפיאקוס... אבל אתמול שמידט יכול היה לסמוך על זהבי. אחרי כמה שנים בליגה הסינית, נדמה היה שהליגה ההולנדית חזקה מדי עבורו, אבל זהבי חזר חזק מהפגרה: 12 שערים ב-15 משחקים מראים שלזהבי יש את החוש הזה.

"אז מה השתנה? המאמן רוג'ר שמידט טען ש'בהתחלה היו המון בעיות לזהבי, עם המסמכים, הקורונה, נסיעות ופציעות, והוא לא היה בשיא הכושר. ערן הוא שחקן שעובד שתמיד עובד קשה, אבל הוא צריך להיות ברמת כשירות גבוהה כדי להיכנס לזה. הוא היה צריך זמן'".

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. Sebastian Widmann, GettyImages
גם בהולנד משווים את זהבי לכוכבי העל של הכדורגל. ארלינג הולאנד/GettyImages, Sebastian Widmann

כמו כן, הוכתר זהבי לשחקן השבוע בליגה ההולנדית על ידי האתר הפופולרי VI. "הוא מתחיל להצדיק את המוניטין שלו כסקורר יוצא דופן. נראה שהוא מצא את מקומו. אמנם בחלק מהמשחקים שכבש הקבוצה לא ניצחה, אבל עכשיו זה כבר ברור: ערן זהבי השתחרר, ואיינדהובן סוף סוף קיבלה את הסקורר העילאי שחשבה שצירפה כשהחתימה אותו בספטמבר", כתבו.

באותה כתבה אף השוו את קצב הכיבושים של זהבי לקצב של ארלינג הולאנד ושל חלוצים בכירים אחרים בכדורגל העולמי. כך, למשל, זהבי כובש בממוצע כל 96 דקות - יותר מליאו מסי (כל 103 דקות) וארלינג הולאנד (כל 104 דקות). "כמובן שהולאנד משחק בליגה קשה יותר. אבל זהבי מסיר את כל הספקות, והוא נראה כמו חלוץ ברמה עולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully