וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירוב הקבוצות למתווה חזרת הקהל יגרור קיזוז מרשת הביטחון

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 15:21

ההפסדים עשויים להגיע ל-50 עד 100 אלף שקלים במשחק. במשרד הספורט מתעקשים: "אם לא נתחיל עם משהו, לא יהיה קהל במשך זמן רב"

תקציר: הפועל חיפה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

מנהלת הליגות בכדורגל תכנס ביום שני בבוקר ישיבת דירקטוריון בזום כדי להכריע אם לקבל את מתווה משרד הבריאות לחזרת הקהל למגרשי הכדורגל. כזכור, אתמול (חמישי) פרסם משרד התרבות והספורט כי התקבל היתר ממשרד הבריאות להרחיב את כמות הצופים ל-1,500 באצטדיונים שהקיבולת שלהם היא מעל 10 אלף צופים ולאפשר כניסה של עד 750 צופים למגרשים שבהם פחות מ-10 אלף מושבים.

ההנחייה החדשה עוד צריכה לקבל את אישור הממשלה וזה עשוי לקרות היום במשאל טלפוני לפני כניסת השבת, אבל בהנחה שהשרים יאשרו את מתווה משרד הבריאות, עדיין מדובר באכזבה ענקית עבור המנהלת והקבוצות שקיוו לקבל היתר להכניס שליש מקיבולת כל אצטדיון.

בעוד שהקבוצות עסוקות מאמש וגם הבוקר בדיונים פנימיים האם לתמוך או להתנגד להצעה, המידע שנמסר להן מהמנהלת הוא שאם הן יתנגדו למתווה, יקוזז להן סך הכרטיסים המותרים למכירה מרשת הביטחון שהן מקבלות. מדובר בקיזוז שינוע בין 50 ל-100 אלף שקל לכל משחק על פי גודל האצטדיון. לא מדובר בהפסד כה רב, אבל עדיין דחיית המתווה תוביל ל"נגיסה" מרשת הביטחון.

אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
מתי הקהל יחזור בהמוניו? לא ברור. אוהדי בית"ר ירושלים/דני מרון

מנגד, הכנסת קהל תהיה כרוכה בהוצאות כספיות לא קטנות בעיקר בכל הקשור לתשלום לסדרנים רבים שאמורים לפקח על כניסות עם תו ירוק ועל כך שהאוהדים יישבו במקומם. כך או אחרת נראה שרווח כספי לא ייצא לקבוצות מכניסת אוהדים במתווה הנוכחי המוצע.

ובכל זאת, כפי שזה נראה יש יתרון קל בדירקטוריון לקבוצות שכן רוצות כבר להחזיר קהל, במיוחד כאשר הובטח על ידי משרד הספורט שהוא יפעל בהמשך להגדלת הכמות. "חייבים להתחיל עם משהו, אחרת לא יהיה קהל בכלל עוד הרבה זמן", אמרו הבוקר במשרד התרבות והספורט.

אגב, באשר לקבוצות ליגה לאומית וחלק מקבוצות ליגת העל, מאחר שלרובן אין אתרי אינטרנט מסודרים למכירת כרטיסים אונליין, יינתן להן אישור למכור כרטיסים במועדונים עצמם עד 24 שעות לפני המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully