וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש מכספי, ניצוצות הגנתיים מול קוואי ומחמאות מברוקס: הלילה המרגש של דני אבדיה

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 9:52

וושינגטון ציינה עם הרוקי ערב הוקרה למורשת היהודית כולל ברכות מישראל, המאמן הצדיק את בחירתו למשחק הצעירים באולסטאר וההגנה על כוכב הקליפרס עודדה. בסופו של דבר מהלך אחד של ווסטברוק גנב את ההצגה: "הוא הגיע משום מקום"

דני אבדיה מול לוק קנארד, וושינגטון וויזארדס מול לוס אנג'לס קליפרס. Patrick Smith, GettyImages
הראה יכולות בעיקר בהגנה. אבדיה בפעולה הלילה/GettyImages, Patrick Smith

רגע לפני פגרת האולסטאר המקוצרת, דני אבדיה חווה את אחד הערבים המרגשים ביותר בעונת הרוקי המתאגרת שלו. וושינגטון ערכה הלילה (בין חמישי לשישי) ערב הוקרה למורשת היהודית כחלק מהמשחק הביתי נגד הקליפרס, והכינה לאבדיה שלל הפתעות.

בין היתר, את ההמנון האמריקאי הוזמן לשיר הזמר קובי אפללו ובמהלך המשחק הוקרנו סרטונים מיוחדים של שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ושל חבריו של אבדיה ממכבי תל אביב, עומרי כספי ויובל זוסמן.

"היי דני, ערב ההוקרה לקהילה היהודית הוא תמיד מרגש, אני זוכר את זה היטב מהשנים שלי ב-NBA", אמר כספי בסרטון שהוקרן באולם הביתי של הוויזארדס, חלק מהשידור של רשת NBC. "אנחנו גאים בך ומאחלים לך הצלחה בהמשך העונה, ממשפחת מכבי תל אביב", הוסיף זוסמן.

גם חברו הקרוב של אבדיה מהנבחרות הצעירות של ישראל, ים מדר, הופיע על המסך. "היי דני, תמשיך לעשות מה שאתה עושה, אנחנו כל כך גאים בך. אני אוהב אותך אחי, תישאר חזק", אמר.

אבדיה הופיע על המסך בעצמו ואמר: "אני רוצה להודות לבעלים של הוויזארדס ולקבוצה שארגנה ערב הוקרה לקהילה יהודית. אני רוצה להודות על התמיכה שאני מקבל מהקהילה היהודית בישראל ובכל רחבי העולם".

על הפרקט, היה שותף אבדיה לניצחון 117:119 יוקרתי על היריבה השאפתנית מלוס אנג'לס, כששיחק 25 דקות וסיים עם 4 נקודות, 7 ריבאונדים, חטיפה וחסימה. אבדיה אמנם שוב לא היה מעורב בהתקפה של הוויזארדס, אבל הראה ניצוצות הגנתיים מול קוואי לאונרד במחצית השנייה.

כוכב הקליפרס שסיים עם 22 נקודות סבל מבעיית עבירות שהגבילה אותו, ולמרות שהתחיל את המשחק עם 5 מ-5 מהשדה, סיים אותו ב-7 מ-14 בלבד, אחרי שאבדיה ורוי האצ'ימורה הופקדה עליו ברוב הדקות במחצית השנייה. אבדיה אף סחט מלאונרד עבירה רביעית ברגע חשוב, וגם קלע נקודות יפות ברבע האחרון, עם מהלך קוסט-טו-קוסט שהראה קמצוץ מהיכולות שלו כפליימייקר.

"דני אבדיה הראה שוב ושוב העונה את היכולת להוביל כדור. כל כך מרשים לראות שחקן בן 20 בגובה הזה מחזיק בכדור ככה", כתבו בוושינגטון. העיתונאי הוותיק דייויד אולדריג' כתב ב"אתלטיק" ש"דני אבדיה יודע לשחק, הוא רק צריך ללמוד לשחק בליגה הזאת מבלי לבצע עבירות כל שש שניות. זה עוד יקרה".

עוד בוואלה!

לילארד צלף 44 נקודות בניצחון פורטלנד, מילווקי ניצחה בממפיס אחרי סל דרמטי

לכתבה המלאה
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. האתר של וושינגטון וויזארדס, אתר רשמי
ברוקס מפרגן. אבדיה לפני המשחק הלילה/אתר רשמי, האתר של וושינגטון וויזארדס

"אני חושב שזה נהדר. חבל מאוד שאין משחק, אבל העובדה ששניהם נבחרו פשוט נהדרת", אמר ברוקס בהתייחס לאבדיה ולהאצ'ימורה. "זה אומר הרבה על הג'נרל מנג'ר שלנו ועל הצוות שלו. בחרנו בדראפט שני שחקנים טובים מאוד שעומדים להיות שחקני חמישייה וכוכבים בליגה הזאת. שניהם צעירים ושניהם ימשיכו להשתפר ויתקעו יתד ב-NBA לשנים רבות".

אבדיה שהיה אחד משמונה רוקיז שנבחרו למשחק (מבין 20 שחקנים בסך הכול), מסכם חצי עונה ראשונה ב-NBA עם ממוצעים של 6 נקודות ו-4.6 ריבאונדים למשחק ב-42.6% מהשדה.

"דני היה בן-עשרה עד לפני חודש. להיבחר כבר בשלב הזה למשחק האולסטאר של הצעירים, זה מרשים. אנחנו מאוד גאים בו", הוסיף ברוקס.

ראסל ווסטברוק, וושינגטון וויזארדס. Patrick Smith, GettyImages
מהלך מנצח. ווסטברוק/GettyImages, Patrick Smith

אבל עם כל הכבוד לאבדיה ולערב המורשת היהודית שליווה את המשחק, הניצחון נרשם בראש ובראשונה לזכותם של הכוכבים בראדלי ביל וראסל ווסטברוק. בייל סיים משחק אופייני עם 33 נקודות ו-7 ריבאונדים, בעוד ווסטברוק רשם 27 נקודות, 11 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. ווסטברוק כמעט גרם לוויזארדס לשמוט את הניצחון עם מספר החטאות עונשין בדקות קריטיות, סיים את המשחק עם 7 מ-15 בלבד מהעונשין והמשיך את הירידה התלולה שלו בתחום הזה, כשהוא מעמיד העונה ממוצע של 60% בלבד מהעונשין - הנמוך בקריירה שלו.

"אני עדיין סומך עליו. הוא עובד על זה, והקליעה תחזור אליו", אמר ברוקס על ווסטברוק ובעיית העונשין החדשה. "חוץ מזה, הוא עושה כל כך הרבה דברים אחרים עבורנו, שהבעיה הזו מתגמדת".

ברוקס מתכוון בין היתר לחוש המפותח של ווסטברוק לריבאונדים, שהלילה הבטיח לוויזארדס את הניצחון. 7 שניות לסיום, רוי האצ'ימורה החטיא מהעונשין והרכז האקספלוסיבי הגיח משום מקום, לקח ריבאונד התקפה ומנע מהקליפרס אפשרות להתקפה אחרונה בה היו יכולים להשוות או לנצח.

"לראס יש את היכולת לעשות מהלכים משום מקום", שיבח אותו ברוקס. "מעט מאוד שחקנים בליגה מסוגלים לעשות מהלכים כאלה".

גם בראדלי ביל הודה שהיה "המום" מהריבאונד המכריע של ווסטברוק. "בהתחלה לא שמתי לב שהוא באיזור בכלל, אבל לפתע ראיתי גופייה אדומה מתעופפת משום מקום, ומיד ידעתי שזה ראס", אמר ביל. "זה לא היה יכול להיות אף אחד אחר. אף אחד אחר בליגה לא עושה דברים כאלה. זה היה מהלך אדיר, מהלך חכם שניצח את המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully