וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה חזרה לחיים: "זו קבוצה אחרת, זה הרבה יותר מקאמבק"

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 13:06

בבוקר שאחרי הניצחון הגדול על סביליה, היללו בתקשורת הספרדית את המהפך שביצע קומאן בקבוצה: "לפני כמה חודשים זה היה בלתי אפשרי", "ברצלונה הזו שוב מאפשרת לחלום", "כדורגלנים שנראו כמעט מתים התאוששו". ולפתע, המאמן לא פוסל רמונטדה גם מול פריז סן ז'רמן

צפו בדרמה: ברצלונה גברה 0:3 על סביליה ועלתה לגמר גביע המלך/ספורט 1

ברצלונה רשמה אתמול (רביעי) עוד פרק מרשים בהיסטוריה שלה, כשגברה 0:3 על סביליה ועלתה לגמר גביע המלך. בחודשים האחרונים נדמה היה שברצלונה איבדה את כל הקסם והאופי שאפיינו אותה לאורך העשור הקודם והמופלא של המועדון, אבל אתמול זה היה דווקא ג'רארד פיקה המושמץ, האיש שהיה הסמל לבארסה המצליחה וכעת של בארסה השוקעת, והבלם הוותיק כבש שער מתוק בדקה ה-94 שקבע 0:2, מחק את הפיגור 2:0 מהמשחק הראשון מול סביליה, ושלח את המשחק להארכה. בהארכה היה זה ברייתווייט שכבש שער נהדר וקבע 0:3, ששולח את בארסה לגמר גביע המלך, שם תפגוש את המנצחת בין אתלטיק בילבאו ללבאנטה ב-17 באפריל, ובארסה תנסה לזכות בתואר בפעם ה-31 בתולדותיה.

"עוד רמונטדה מזהירה, בדרך לגמר", קראה הכותרת ב"ספורט" הקטלאני, כשאוהדי ברצלונה שוב ראו את הקבוצה שלהם מוחקת פיגור ומנצחת אחרי שכבר הוספדה. ג'ורדי אלבה, שכמעט כבש שער מרהיב עם מספרת קדמית אדירה שנעצרה במשקוף, הודה בסיום: "כבר הרבה זמן לא חווינו משחק כזה". לדבריו, "מעולם לא פפקפקנו בקומאן, מההתחלה הוא היה ברור מאוד בנוגע לשיטה ולרעיונות שלו".

"ברצלונה קבוצה בעליה", הוסיפה ב"מארקה". "זה הרבה יותר מקאמבק. הגביע קרוב מתמיד ובארסה גם לא רחוקה מאליפות. מה שנראה רע מאוד בדצמבר נצבע כעת בצבעים שונים לגמרי. הסגל מילא לגמרי את ההוראות של קומאן, שהפך חזק מאוד על הספסל. ההימורים שלו, ההחלטות, הנאומים, הוא שרד מכת פציעות וברצלונה העבירה מסר. הקבוצה התעלמה מרעידת האדמה הניהולית. בעוד הסערה עדיין לא עברה, השמש מתחילה לעלות על ברצלונה".

בטור דעה נוסף באתר נכתב: "זו ברצלונה אחרת, לא רק מבחינת כדורגל אלא גם מבחינת האמץ, קבוצה שמאמינה שיכולה לחזור מ-2:0. לפני כמה חודשים זה היה נראה בלתי אפשרי. קומאן ממשיך להצדיק את מעמדו לעונה הבאה, לעיני שלושת המועמדים לנשיאות שהיו ביציעים".

ג'רארד פיקה חוגג עם שחקני ברצלונה. David Ramos, GettyImages
איזה טירוף. פיקה/GettyImages, David Ramos
תקציר: ברצלונה - סביליה 0:3 בגביע המלך, ג'רארד פיקה חוגג את השער הדרמטי. ספורט 2
הכל יצא. פיקה/ספורט 2
ג'רארד פיקה חוגג עם שחקני ברצלונה. David Ramos, GettyImages
כמו בימים ההם. מסי ופיקה/GettyImages, David Ramos
שוער ברצלונה חוגג את השער מול סביליה. רויטרס
איזה אושר. טר סטגן/רויטרס

"השער של פיקה היה משוגע", אמר פדרי בסיום, "המסירה של גריזמן הייתה נהדרת, פיקה כבש, והחגיגה הייתה פשוט מדהימה". ואכן, פיקה רץ לעבר מצלמות הטלוויזיה, ולפי השאגות שלו ניתן היה לחוש בשמחה שלו, ובתסכול שהתפרץ. "זה חלום לשחק בגמר, זה חלום להצליח במועדון הזה", הוסיף פדרי, "אני עדיין בהיי, מלא באדרנלין. אני מקווה שנזכה בגביע, יש לי הרבה חלומות ואני רוצה להגשים אותם בקבוצה הזאת".

"אני לא יכול לבקש מהשחקנים שלי יותר ממה שהם נתנו כאן הלילה, זה הלילה הטוב ביותר שלי כמאמן ברצלונה", סיכם רונאלד קומאן הנרגש. "אני כל כך גאה בקבוצה הזו. הלוואי שהיינו חווים את זה עם 100 אלף איש בקאמפ נואו". כשנשאל האם הקאמבק הזה עשוי ללמד גם על קאמבק דומה בליגת האלופות מול פריז סן ז'רמן, הודה: "קל יותר לחזור מ-2:0 מאשר מ-4:1. פריז קבוצה מצוינת עם שחקנים מצוינים, נתחיל את המשחק ונראה אם יהיה לנו סיכוי".

"ברצלונה הזו מאפשרת לך לחלום", כתב הפרשן סנטי נויה ב"מונדו דפורטיבו". "זו מתנה שניתנה לנשיא הבא שייבחר בשבוע הבא. מאז תחילת השנה הקבוצה הזו מאוחדת מאחורי קומאן, הניצחון הזה מהווה דוגמא לאחדות בחדר ההלבשה".

העיתונאי לואיס מסקארו הוסיף בטור דעה ב"ספורט": "בקרוב יהיה נשיא חדש שיצטרך לשקם את ההריסות, אבל מבחינת הכדורגל ברצלונה מתחילה להתאושש - הודות לקומאן והאומץ שלו והיכולת לאושש כדורגלנים שנראו כמעט מתים. החצי הראשון היה מושלם. כמעט מושלם, כי בארסה הבקיעה רק שער אחד, אבל הגיע ליותר. עוסמאן דמבלה נראה כמו דמבלה של דורטמונד, הגירסה הטובה ביותר שלו מאז שהגיע".

לא מחובר למועדון? כך מסי חגג את השער של פיקה

קרלס פויול שולח ד"ש לסוסו מסביליה, אחרי שהאשים את פדרי בבכיינות במשחק הקודם

ברצלונה לא שוכחת כמובן לעקוץ את סביליה, כשהחשבון הרשמי הזכיר ציוץ ציני מהמשחק הקודם, וגם הקפטן לשעבר קרלס פויול הזכיר לסוסו איך האשים את פדרי בבכיינות ושלח לו דרישת שלום. וכמובן מחמאות למארק אנדרה טר סטגן, השוער הגרמני שעצר פנדל במצב של 0:1 בלבד לברצלונה, שככל הנראה היה גומר את הסיפור. "הניצחון הזה שולח אותנו לגמר מאוד חשוב", אמר טר סטגן, "הפנדל של אוקמפוס? הייתה לי הרגשה שהוא יבעט לשם, והלכתי על זה. צדקתי".

בצד המפסיד סיכם ג'ולן לופטגי המתוסכל: "חווינו את התחושה המרסקת ביותר שאפשר לחוות במשחק כדורגל. הגמר, עבורו עבדנו כל כך קשה, נלקח מאיתנו במהלך האחרון של המשחק. קשה לעכל את זה".

ברצלונה עם פיקסלוט. יחצ,
ברצלונה משתמשת בפיקסלוט/יחצ

והזווית הישראלית בברצלונה קשורה בימים אלה לטכנולוגיה. חברת פיקסלוט הישראלית, המובילה בעולם בתחום הפקות שידורי ספורט אוטומטיים השיקה היום באופן רשמי את Pixellot Air, מצלמה אוטומטית חדשה שתוכננה במיוחד כדי לשרת את הצרכים והיכולות הפיננסיות של אקדמיות, קבוצות נוער וחובבים. Pixellot AIR הוא מכשיר נייד וקל משקל עם מערך מצלמות כפול וחיבור ישיר לענן המאפשר העלאה מיידית של המשחק או האימון. המכשיר ניתן לחיבור בקלות בכל מגרש ובעל יכולת הקלטה של 12 שעות. המערכת מסוגלת לפעול בצורה אוטומטית ללא חיבור לחשמל או לאינטרנט ומסירה את הצורך באדם שיפעיל את המצלמה בזמן המשחק. לאחר משחק או אימון, הסרטון המופק אוטומטית יהיה זמין לקידוד, תיוג וניתוח על גבי פלטפורמת האימון של פיקסלוט. כל מאמן ושחקן יהנה מסטטיסטיקה, ניתוחי מהלכים ומחיתוך מלא של סרטוני משחק ובכך לשפר את ביצועי הקבוצה והשחקנים. אין צורך בפלטפורמות ניתוח צד שלישי נוספות או קידוד".

ברצלונה היא אחת המשתמשות בטכנולוגיה הזאת. "בכל עונה, FC ברצלונה מייצרת יותר מ -130 טרה-בייט של וידאו שנוצר על ידי Pixellot הקשורים לניתוח טקטי ותרגול של כל הקבוצות שלנו", אומר אימנואל אגוסקיזה, מנהל הפרויקט במרכז החדשנות של ברצלונה, "בכל ענפי הספורט, התחלנו להשתמש ב- Pixellot Air עם האקדמיה שלנו בברצלונה ובקרב יתר הצוותים. פיקסלוט סיפקו לנו כמה יחידות בדיקה ועזרנו להם לפתח ולשכלל את המערכת בכדי שיותאמו לדרישות צוותי האקדמיה שלנו".

אלון ורבר, מנכ"ל פיקסלוט מסר: "AIR יביא מהפכה לשוק הספורט. תארו לעצמכם, מכשיר במחיר נוח, נייד, קל לשימוש, שלא רק יפיק משחק או אימון באופן אוטומטי, אלא גם יספק את כל התקצירים, הסטטיסטיקה והאירועים מהמשחק. כעת, כל מאמן יוכל לבדוק נתונים, מפות חום ומיקומי בעיטה, ולשתף קטעי וידיאו, ממש כמו הצוותים המקצועיים בברצלונה. בנוסף, שחקנים ואוהדים יוכלו גם לצפות במשחקים וליצור ולשתף תקצירים וקליפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully