וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התאכזרות": רוכב ומאמן מצליח צולמו יושבים מחויכים על סוסים מתים

תמונות קשות עוררו סערה באנגליה: מאמן ורוכב ידועים תועדו בעודם יושבים בהנאה על גופות של סוסים מתים. המאמן הושעה, התגובה שלו הרגיזה עוד יותר

רוכב סוסים ומאמן צולמו יושבים על סוס מת, ועוררו סערה. טוויטר, צילום מסך
רוכב סוסים ומאמן צולמו יושבים על סוס מת, ועוררו סערה/צילום מסך, טוויטר

מירוצי סוסים הם תחום שנוי במחלוקת. ארגונים להגנה על זכויות של בעלי חיים טוענים כבר שנים שמדובר בהתעללות והתאכזרות בסוסים, וניצול שלהם שמוביל לפגיעה פיזית. חובבי המירוצים תמיד הכחישו את הטענה, והתעקשו שכל העוסקים בענף המירוצים באים מאהבת סוסים ומקדישים להם את חייהם. עם זאת, בימים האחרונם פורסמו באנגליה תמונות וסרטונים שסותרים את הטענה הזאת, שבהם מאמן ורוכב מתועדים כשהם יושבים על סוסים מתים ומחייכים להנאתם.

זה התחיל בגורדון אליוט, מאמן בכיר בתעשייה, שנאלץ לפרסם "התנצלות ממעקי לבו" אחרי שפורסמה תמונה שלו יושב על גופה של סוס מת, כשהוא מחייך למצלמה. אליוט אימן שני סוסים שזכו בתחרויות בכירות ב-2018 ו-2019, אבל התמונה הוויראלית שלו הפכה אותו לאיש שנוא.

ההתנצלות שלו הפכה גם היא לבדיחה, עם ניסיון תמוה להסביר את הנסחיבות שהובילו לתמונה. "מתנצל מעמקי לבי על התמונה הפגענית", כתב. ארגון הסוסים פתח בחקירה, אחרי שהביע "זעזוע" מהתמונה, והמאמן הושעה מתפקידו כל עוד החקירה נמשכת. לדבריו, "אני יכול להצהיר בוודאות שכל סוס שעבר תחת ידיי טופל בצורה יסודית ומוצלחת... התמונה המדוברת צולמה מזמן, וקרתה אחרי שאחד הסוסים קיבל התקף לב.. באותו רגע עצוב, שהוא תמיד עצוב כשסוס שלך מת, התגובה הראשונית שלי הייתה לעזור לפנות את הגופה... עמדתי על הסוס וחיכיתי שיפנו אותה, ולרגע אחד התיישבתי, בלי לחשוב... שמעתי קריאה מאנשי הקבוצה שלי, וסימנתי להם עם האצבע לחכות".

אבל אם זה לא הספיק, היום פורסמה סרטון נוסף, של רוכב בשם רוב ג'יימס, שניצח גם הוא בעבר בתחרות יוקרתית בצ'לטנהאם - תחת אותו מאמן, גורדון אליוט - וגם הוא יושב על סוס מת, וצוחק בקול גדול. כמובן שהדבר עורר סערה גדולה, עם קריאות להדיח את השניים. מבחינת אחד מארגוני בעלי החיים באנגליה, "זו הוכחה נוספת לאכזריות של התעשייה, שמונהגת ומובלת על ידי אנשים ציניים ומורשעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully