וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "חוסר היציבות שלנו קשור לסביבה ולאולמות הריקים"

1.3.2021 / 16:18

לפני צסק"א מוסקבה (שלישי, 21:05, ספורט5), מאמן מכבי תל אביב מסרב להרים ידיים: "זו היורוליג הכי תחרותית שהיתה בשנים האחרונות, אבל נילחם עד הסוף". איטודיס מוכן לקרב קשה, עומרי כספי צפוי לקבל דקות רבות יותר

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, צילום מסך
עדיין אופטימי. ספרופולוס/צילום מסך, מכבי תל אביב

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך מחר (שלישי, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) כשהצהובים יפגשו את צסק"א מוסקבה במסגרת המחזור ה-25 ביורוליג. הצהובים מגיעים למשחק במאזן של 10 ניצחונות ו-14 הפסדים, ועם סיכוי קטן מאוד להעפיל לפלייאוף, ואילו היריבה הרוסית ניצחה 17 משחקים עד כה, הפסידה 8, וקרובה להבטיח את מקומה בין שמונה האחרונות. זה יהיה משחק הבית הראשון של הצהובים ביורוליג מאז ה-21 בינואר, כשמאז שיחקה מכבי שלושה משחקי חוץ ושני משחקי בית אחרים נדחו.

סוף שבוע לא פשוט עבר על הצהובים. הוא החל בהפסד החוץ לבאיירן מינכן שחיסל כמעט סופית את הסיכוי להעפיל לפלייאוף היורוליג, בתום משחק בו הייתה הקבוצה של יאניס ספרופולוס קרובה מאוד לניצחון חוץ אך כשלה ברבע האחרון. לאחר המשחק המריאה הקבוצה לאילת, אך הציגה כדורסל לא טוב במשך דקות רבות בדרך להפסד חוץ שקטע רצף של שבעה ניצחונות ליגה.

מלבד יובל זוסמן הפצוע יעמוד לרשותו של ספרופולוס סגל מלא, כולל עומרי כספי שחזר בשבוע שעבר למשחק אחרי חודש וחצי. במכבי תל אביב מאמינים כי הדרך של כספי לכושר משחק טוב היא לא ארוכה, והוא צפוי לקבל דקות מיאניס ספרופולוס. בקבוצה שמים דגש על היכולת ההגנתית, בניסיון לעצור את המשחק של הרוסים שנלחמים על יתרון הביתיות בפלייאוף היורוליג. מי שלא צפוי להתלבש למשחק הוא טי ג'יי קליין.

"אנחנו משחקים נגד קבוצה שביחד עם ברצלונה יש לה הכי מעט הפסדים בליגה", אמר יאניס ספרופולוס. "יש להם איכות וניסיון, מועמדים מובילים לפיינל פור. יש להם את ההתקפה הכי טובה בנקודות למשחק, נצטרך לשחק הגנה טובה, לא לתת להם לשחק בקצב שלהם, השליטה בקצב היא דבר חשוב בשבילנו. נצטרך להוציא לפועל טוב גם בהתקפה וגם בהגנה, נצטרך לשחק בסטנדרטים שלנו. זה יהיה נחמד שיהיה פה מהקהל שלנו, 300 אוהדים זה טוב יותר מ-0 למשחק יורוליג, אנחנו שמחים ונרגשים לראות אותם נלחמים איתנו לתוצאה הכי טובה במשחק הזה. חוסר היציבות שלנו העונה קשורה לכל הסביבה ולאולמות הריקים, במיוחד אצלנו כשלא היה לנו את התמיכה של הקהל שלנו. אני לא מחפש תירוצים, אבל זו המציאות".

על הסיכויים שנותרו לצהובים אמר המאמן: "ככל שאנחנו מתקרבים לסוף העונה זה יותר קשה, אבל ננסה כי אנחנו מכבי, נילחם עד הסוף. זו היורוליג הכי תחרותית בשנים האחרונות, נילחם, זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות. לא נוותר, ניקח את זה משחק אחרי משחק, יש לנו עשרה גמרים ונילחם עד הסוף. יש לנו את הסיכויים שלנו, הם מועטים מבעבר, אבל ניאבק".

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי מול שחקן באסקוניה אכילה פולונארה. דני מרון
הדרך לכושר מלא עוד ארוכה. עומרי כספי/דני מרון

בסיבוב הראשון ניצחה צסק"א מוסקבה בבית 72:76, וקטעה שני ניצחונות של הצהובים עליה, שהגיעו אחרי תשעה ניצחונות רצופים של הרוסים במאבקים בין הקבוצות. בעקבות בעיות בסגל הייתה צסק"א בתקופה לא טובה לאחרונה ביורוליג, כשעד ניצחון החוץ באולימפיקוס בשבוע שעבר היא הפסידה חמישה משבעת משחקיה האחרונים.

את צסק"א מוביל העונה מייק ג'יימס, שכבר היה עם רגל מחוץ למועדון עד לאחרונה, והוא רושם העונה 20.5 נקודות ו-5.8 אסיסטים למשחק. מלבדו קולעים בספרות כפולות וויל קלייברן עם 13.4 נקודות, טוקו שנגאליה עם 10.7 נקודות ודארון היליארד עם 10.1 נקודות. צסק"א צירפה לאחרונה שני שחקנים חדשים לסגל - הסנטר מייקל אריק מטורק טלקום אנקרה והגארד הדני איפה לונדברג מז'ילונה גורה הפולנית, שרשם בבכורה שלו נגד אולימפיאקוס בשבוע שעבר 13 נקודות.

"מכבי רודפת אחרי מקום בפלייאוף", אמר דימיטריס איטודיס לקראת המשחק, "היא קבוצה אנרגטית מאוד שמתסמכת על המגרש הפתוח, הם כופים איבודי כדור עם הגנת החילופים שלה או כשהיא משחקת כדורסל גדול ומנסה לשים עליך את הלחץ. תמיד קשה לשחק בתל אביב, אבל יש לנו את כל המרכיבים כדי לשחק משחק טוב ולנסות לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully