וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוב לי לתת לכמה שיותר נשים להוביל, הפכנו את האיגוד לאחד הבולטים בארץ"

8.3.2021 / 6:30

כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות, בריאיון לכבוד יום האישה: "9 מתוך 11 חברי ההנהלה שלנו הן נשים, יש להן יכולת הכלה גבוהה יותר מגברים ופחות רצון לחפש כוח לשם הכוח. ההישגים הספורטיביים שלנו מדברים בפני עצמם"

כנרת צדף. יוסי לזרוף, איגוד ההתעמלות,
כנרת צדף/יוסי לזרוף, איגוד ההתעמלות

בעולם העסקים מדברים רבות על "ניהול גברי" מול "ניהול נשי", והשנה החולפת גילתה פערים מגדריים גם בין מנהיגי העולם בניהול משבר הקורונה. יום האישה הוא הזדמנות טובה להעלות את שאלת יתרון הניהול הנשי גם בעולם הספורט, בעזרת כנרת צדף, יושבת ראש איגוד ההתעמלות בישראל.

באיגוד ההתעמלות, המאגד בתוכו מספר ענפים - התעמלות מכשירים, התעמלות אמנותית, אקרובטיקה, טרמפולינה, פס אקרובטיקה ואירובי - מכהנות כרגע 9 נשים מתוך 11 חברי הנהלה. מורן אידלמן מסיקה משמשת כמ"מ ליו"ר האיגוד, שרית שנער היא מנכ"לית האיגוד ומטה האיגוד מורכב מנשים בלבד.

ספרי על הרקע שלך ואיך את כאישה הגעת לתפקיד יו"ר איגוד ההתעמלות?

הרומן שלי עם הספורט החל כבר בגיל 4 בתחום הניווט. בגיל 10 כבר הייתי אלופת הארץ בניווט וטניס שולחן. בהמשך התמקדתי באהבה האמיתית שלי ושיחקתי בקבוצת כדורגל נשים "מכבי חולון" במסגרת זו גם זכינו ב 2003 בגביע ואליפות אירופה. קריירת הניהול שלי החלה ב 2004 תחילה בתחום הכדורגל ולאחר עם הקמת "אתנה" עבדתי כרכזת ספורט נשים.

בשנת 2014 לאחר שהוסמכתי כעו"ד, התמניתי למנהלת אגף הספורט בהפועל. במקביל במהלך השנים כיהנתי כחברת הנהלה באיגודי הכדורעף, שייט, כדוריד וכדורסל וכיום אני חברה בוועד האולימפי ובמנהלת ליגת על נשים בכדורסל וכמובן - יו"ר איגוד ההתעמלות.

לינוי אשרם עם ניקול זליקמן וצוות המאמנות. באדיבות איגוד ההתעמלות, אתר רשמי
נבחרת ההתעמלות האמונותית/אתר רשמי, באדיבות איגוד ההתעמלות

מנסיונך כמנהלת בתחום הנחשב ל"גברי", מה הם ההבדלים בסגנונות בין גברים ונשים?

אחד ההבדלים המרכזיים הוא שנשים נוטות פחות לרדוף אחר אות הכרה בעבודתן. אולי באופן לא מפתיע, מנהלות נשים מגלות רצון נמוך יותר לחפש כוח 'לשם הכוח' בהשוואה לגברים. נראה כי במקום לחפש מעמד והכרה, מנהלות נשים נוטות יותר להוביל עם מצפונן. כשאני מסתכלת מסביבי, אני שמה לב שלמנהלות יש יכולת הכלה גבוהה יותר וזה מתבטא למשל ביכולת לסייע לחברי הצוות למצות את הפוטנציאל שלהם, באמצעות בדיקה קבועה של התקדמותם, מתן משוב מועיל ותשבוחות עבור ביצועים טובים.

אגב, כך גם בתהליכי האימון של הנבחרות שלנו. בזכות ההבנה הזאת, חשוב היה לי בתפקיד הנוכחי באיגוד ההתעמלות, לתת כמה שיותר הזדמנות לנשים חזקות עם כישרון וניסיון, להוביל יחד איתי את האיגוד ולהתמודד עם האתגרים שלנו.

כיצד נשים מתמודדות עם אתגרים בשונה מגברים?

זה לא סוד שלפעמים קולה של האישה פחות נשמע בישיבות הנהלה למשל, שבמרבית איגודי הספורט יש רוב גברי. אמנם עם השנים כמובן שיש התקדמות אבל יש משהו בהיותך "מיעוט" בסביבה גברית ששם אותך בפוזיציה אחרת. למשל, מחקרים מצביעים על כך שנשים, בסגנון הניהול שלהן, נוטות יותר לגלות הבנה ויכולת להעריך את נקודות המבט של חברי הצוות שלהן, או עמיתיהן לישיבות, וזאת מבלי להרגיש שהן מוותרות על רמת סמכות גבוהה.

בנוסף, בהשוואה למנהלים גברים, נשים נוטות להיות יצירתיות ופתוחות יותר. למשל כאשר ישנה התלבטות או צורך לפתור בעיה, הן עשויות לשקול את כל ההיבטים של כל סיטואציה או החלטה, כולל גורמים בין אישיים ורגשיים שלעתים מתעלמים מהם. שוב נראה שזה קשור לרמות האמפתיה הגבוהות יותר שלהן. נראה, שמנהלות נשים הן צייתניות ושיטתיות יותר בגישתן לעבודה, מה שהופך אותן למשימתיות. זאת, בשילוב עם היצירתיות שלהן, נראה שנשים מאמצות סגנון חשיבה פתוח יותר ואולי אפילו ממוקד יותר כמנהלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מנהלת חברה. ShutterStock
מנהלת חברה/ShutterStock

האם לדעתך יש תכונות נשיות שמאפשרות ניהול נכון יותר?

באופן כללי נשים פועלות עם יותר רגש, שמות לב לפרטים הקטנים ומסוגלות לאזן בין הרצוי למצוי ולבשל אותו לנוסחה מנצחת, בעיקר בספורט. אף על פי שהם בהחלט שווים בכושרם וביכולתם, יש להניח כי ישנם הבדלי אישיות מסוימים בין גברים ונשים. כידוע, האישיות שלנו משפיעה על סגנונות העבודה שלנו ועל מערכות היחסים שלנו - השאלה איך כל זה נכנס לתפקיד בתפקידים ניהוליים? ובאופן ספציפי יותר, כיצד מנהלות נשים מתנהלות שונה מעמיתיהן הגברים?

אי אפשר כמובן להכליל באופן מלא, אבל טבעי שתכונות נשיות הנמצאות בנו ביום יום, בניהול הבית, בהתנהלות האישית ישרתו אותנו גם בניהול המקצועי., אם זה היכולת לשתף את מי שסביבך ולא לרכז את הכול רק אצלך, אם זו המיומנות לעשות מספר דברים יחד ולעמוד בלחצים. נשים שיודעות לעבוד ולפרגן לסובבים אותן ובעיקר לנשים שלידן, בעיני תמיד תצלחנה.

לאחרונה, נחשפתי למחקר, שהראה שבהשוואה לגברים, מנהלות נשים נוטות להיות בעלות רמות גבוהות יותר של אמפתיה וסמכות. זה אולי נראה בהתחלה סותר - אבל זה לא חייב להיות. בעוד שמחקר על סגנונות הניהול מבחין בדרך כלל בין הגישה האמפתית, המעודדת יותר לבין הגישה הסמכותית יותר, נראה כי נשים רבות מצאו דרך למצוא איזון בין שני ההיבטים הללו.

האם יש "הוכחות בשטח" לניהול נכון ויעיל באיגוד?

אני מניחה שההישגים הספורטיביים שלנו מדברים בפני עצמם. הדבר בא לידי ביטוי בהישגים במשחקים האולימפיים, באליפויות עולם ואליפויות אירופה בענפי ההתעמלות השונים. אני יכולה לפרגן בפה מלא להנהלת האיגוד ולעובדות מטה האיגוד שעובדות לצידי ולהגיד שכולנו יחד הצלחנו בשנים האחרונות להוביל את האיגוד לצמיחה במגוון היבטים ולהפוך אותו לבין הבולטים בספורט הישראלי.

אלה היו הישגים ספורטיביים רבים (ביניהם באליפויות עולם, אליפות אירופה, וטורנירים בינלאומיים רבים) , גידול בהיקף הספורטאים המשתייכים לאיגוד (גידול של מעל 35 אחוז בשנים האחרונות), הצלחה בניהול תקציב (כ 40% גידול בשנים האחרונות), שיפור התשתיות הפיזיות (הקמת אולמות התעמלות, ציוד, הקמת בית לאומי לאיגוד ועוד... ) ניהול אירועי ספורט בקנה מידה בינלאומי ברמה הכי גבוהה (אירוח אירועים בינלאומיים כגון: אליפות אירופה באקרובטיקה 2019, שהובילה לזכייה באירוח אליפות העולם 2024, אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית 2022, גרנד פרי ועוד). כל אלה הם תוצר של מעטפת מקצועית וניהולית כוללת של צוות שמורכב בעיקר מנשים.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully