וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלים הילוך: יאניס מוכיח שהוא שחקן מאני טיים, לברון הופך לעוגן הגנתי

אנטטוקומפו עונה לפרשנים ומודה שהנוקאאוט לקוואי "היה עניין של אגו", לברון ממציא את עצמו מחדש ומכוון לתואר אישי שכבר הספיק לשכוח ממנו. סיכום הלילה

שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו מטביע מול הקליפרס. Stacy Revere, GettyImages
שוב בשיאו. יאניס/GettyImages, Stacy Revere

יאניס אנטטוקומפו ומילווקי מתחילים להזכיר את הקבוצה ששלטה בעונה הרגילה של ה-NBA אשתקד. הבאקס רשמו הלילה (בין ראשון לשני) ניצחון חמישה ברציפות, כשגברו 100:105 על הקליפרס במשחק בין שתי קבוצות עם שאיפות לאליפות, שהבליט בעיקר את הרעב המחודש של יאניס אנטטוקומפו. MVP השנתיים האחרונות היה בשיאו עם 36 נקודות, 14 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חסימות, והתעלה ברבע האחרון בו נראה בלתי עציר, גם מול קוואי לאונרד ופול ג'ורג'.

הגריק פריק העלה את מאזנו בקריירה ל-61 משחקים עם לפחות 30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. לשם השוואה, מייקל ג'ורדן סיים את הקריירה עם 61 משחקים כאלה. ובזמן שהבאקס נראים שוב מאיימים, יאניס מעלה הילוך: בארבעת המשחקים האחרונים הוא חיבר 149 נקודות ו-50 ריבאונדים, והלילה סיפק הצהרת כוונות מול סוללת הכוכבים של הקליפרס.

"זה היה עניין של גאווה, של אגו", אמר יאניס על הקרב שלו ושל כריס מידלטון עם קוואי לאונרד ופול ג'ורג'. "הגאווה שלנו הייתה על הכף. באופן אישי, אני נהנה כשמשחקים כאלה מגיעים לסיום מותח. כשאתה משחק נגד השחקנים הטובים בעולם במשחק צמוד, כשאתה מנסה לעצור אותם והם אותך, זה מרגיש כמו משהו גדול. מתפתחת פה גדולה".

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס חוגג. Stacy Revere, GettyImages
מוביל את ה-NBA בנקודות ברבע האחרון. יאניס/GettyImages, Stacy Revere

יאניס שעדיין לא הוכיח שהוא מסוגל לקחת קבוצה עד לגמר הפלייאוף, שסבל משלל בעיות במשחקים מכריעים, נראה העונה נחוש במיוחד להראות שהוא שחקן של מאני טיים. הוא מוביל את ה-NBA בנקודות ברבע האחרון, עם 8.2 למשחק. הלילה הוא קלע 17 נקודות לבדו בשמונה הדקות האחרונות, לעומת 10 בלבד של הקליפרס.

"כשהפסדנו חמישה משחקים ברציפות, אנשים התחילו להיות בפאניקה. עכשיו אחרי שניצחנו חמישה ברצף אף אחד לא מדבר על זה. כנראה שככה זה עובד. כשאתה מפסיד, כולם חושבים שזה סוף העולם, אבל אנחנו לא נבהלנו אפילו לרגע", אמר יאניס.

ובניגוד ליאניס שעשה ככל העולה על רוחו, לאונרד וג'ורג' התקשו מאוד וסיימו ביחד עם 3 מ-15 בלבד מהשדה ברבע האחרון. בסיום הודה לאונרד ש"בתור קבוצה, אני מרגיש שאנחנו עדיין לא לגמרי שם. אנחנו עדיין מסתכלים על טיי לו מדי פעם כדי שיסמן לנו תרגילים בהתקפה, הקצב שלנו לא תמיד גבוה מספיק, אנחנו עדיין לא עובדים בצורה אוטומטית. מצד שני, צריך לתת להם קרדיט. הם עשו את העצירות שהיו צריכים בזמן הנכון, והיו טובים יותר".

עוד בוואלה!

לברון הביס את קרי, יאניס ניצח את קוואי, הניקס וההיט לא עוצרות

לכתבה המלאה
קוואי לאונרד שחקן לוס אנג'לס קליפרס מול יאניס אנטטוקומפו שחקן מילווקי. Stacy Revere, GettyImages
"כקבוצה, אנחנו עדיין לא שם". קוואי/GettyImages, Stacy Revere

האם לברון ג'יימס בדרך להיבחר לחמישיית ההגנה של העונה? כוכב הלייקרס עזר לאלופה לדלג מעל גולדן סטייט וסטף קרי ולנצח 91:117 במשחק חד צדדי, שהוכרע כבר אחרי רבע אחד. במשחקו ה-1,300 בקריירה לברון אמנם הסתפק ב-19 נקודות ושיחק 24 דקות בלבד בחסות הגארבג' טיים שאיפשר לו מנוחה ממושכת, אבל במעט הזמן שלו על הפרקט, המשיך להציג יכולת הגנתית מרשימה.

לברון לא נכלל באחת מחמישיות ההגנה של העונה מאז 2014, והפעם האחרונה שבה נכלל בחמישייה הראשונה של העונה הייתה אי שם ב-2013. העונה הוא ממשיך להמציא את עצמו מחדש בהגנה, ובמשחקים האחרונים הוא מעלה הילוך, בהיעדרו של העוגן ההגנתי אנתוני דייויס. בניצחון האחרון על פורטלנד היו לו ארבע חטיפות, והלילה הוא תרם שתי חסימות ושתי חטיפות. לברון ניצב כעת במקום השני בליגה ב-Defensive Rating, סטטיסטיקה מתקדמת שבודקת כמה נקודות הקבוצה של שחקן מסוים ספגה בדקות שלו על הפרקט.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Harry How, GettyImages
ממציא את עצמו מחדש. לברון/GettyImages, Harry How

"לברון לחמישיית ההגנה של העונה!", צייץ קייל קוזמה בסיום, ולברון עצמו הודה שהוא לוקח את ההגנה ברצינות יתר במשחקים האחרונים. "התפקיד שלי הוא להוביל את הקבוצה בשני צידי המגרש. הגנתית, אני מנסה להיות קצת יותר אקטיבי במשחקים האחרונים. אני פשוט זז ממקום למקום כל הזמן, ואני מרגיש שזה מדביק את כולם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully