וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני העבר טוענים: "ערן זהבי קצת אנוכי, וזה גורם גם למאלן להיות אנוכי"

תיאו יאנסן ניתח, ואן הוידונק הסכים: "זהבי כמעט אף פעם לא שם אותו במצבי הבקעה, מאלן כן מוצא אותו וזה גורם לתסכול". וגם: זווית נוספת להצגה מול אייאקס

תקציר ה-1:1 של פ.ס.וו איינדהובן עם אייאקס/ספורט1

ערן זהבי מתחיל לקבל הכרה גם בתקשורת ההולנדית, שהתייחסה אליו בחשדנות בחודשיו הראשונים בפ.ס.וו איינדהובן. אחרי ה-1:1 של איינדהובן עם אייאקס אמש (ראשון) בו זהבי כבש שער מצוין בבעיטה חופשית, קיבל הסקורר הישראלי ציונים גבוהים בכל האתרים המקומיים, נבחר לאיש המשחק וזכה לתשבוחות גם מפרשנים שפקפקו בו עד לאחרונה.

אחד מהם הוא חלוץ העבר האגדי פייר ואן הוידונק, שמשמש כיום כפרשן בטלוויזיה המקומית. ואן הוידונק שטען בתחילת העונה שדונייל מאלן צריך להיות החלוץ הבכיר של פ.ס.וו, הגדיר אמש את זהבי כ"מומחה בבעיטות חופשיות".

"זאת הייתה בעיטה חופשית נהדרת של זהבי. מאוד אהבתי לראות את זה. הוא בעט כדור מהיר וחזק, וזה מה שעשה את ההבדל. גם נגד אולימפיאקוס הוא בעט כדור חזק, וזה חשוב מאוד כשאתה בועט בעיטה חופשית", אמר. "לשוער אייאקס לא היה מה לעשות כדי לעצור את זה. כל מה שנשאר לו לעשות זה למחוא לזהבי כפיים ולומר לו, 'בעיטה מעולה'".

יחד עם זאת, ואן הוידונק טוען שהשער של זהבי נכבש גם עם עזרה קלה של שחקני אייאקס, שלא ארגנו בצורה נכונה את החומה. "אייאקס עברה על אחד הכללים הכי בסיסיים במצבים כאלה - אם הקבוצה היריבה מעמידה שחקנים לפני החומה, תמיד מעמידים מאחור את השחקן הכי גבוה שלך, כדי להקטין את הסיכוי שהבעיטה תעבור בנקודה הזאת מעל החומה. במקרה של אייאקס, היה צריך למקם שם את סבסטיאן האלר. זה לא קרה, וזה עלה להם בספיגה".

אבל לא כולם מפרגנים. חלוץ העבר תיאו יאנסן תלה את היכולת המאכזבת של הכישרון הגדול דונייל מאלן בסגנון המשחק של הישראלי. "זהבי שחקן ההתקפה המרכזי כרגע", ניתח יאנסן. "הוא התקשה בהתחלה, אבל עכשיו הוא כבר מוכיח את עצמו. מאלן כל הזמן מחפש את השער ומקבל החלטות לא נכונות. זהבי קצת אנוכי, וגם מאלן אנוכי בתקופה האחרונה, אולי בגלל שזהבי גורם לו לשחק ככה".

מאלן אמנם כבש העונה 14 שערי ליגה - יותר מכל שחקן פ.ס.וו אחר - אך בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות מצא את הרשת פעם אחת בלבד. ואן הוידונק התייחס גם הוא לשיתוף הפעולה ואמר: "זהבי כמעט אף פעם לא שם את מאלן במצבי ההבקעה, אבל זה כן קורה להיפך. אני חושב שזה גורם לתסכול".

השער הגדול והרגע המפוקפק: צפו בזווית נוספת להצגה מול אייאקס

הבעיטה החופשית של ערן זהבי במשחק של פ.ס.וו איינדהובן מול אייאקס. מתוך התקשורת ההולנדית, צילום מסך
רגע המחלוקת: זהבי בועט את הכדור החופשי, החומה של אייאקס עומדת לא נכון/צילום מסך, מתוך התקשורת ההולנדית
ערן זהבי ושחקני פ.ס.וו איינדהובן באים בטענות לשופט. ANP Sport, GettyImages
הטענות לשופט מוצדקות?/GettyImages, ANP Sport
ליסנדרו מרטינס "דורך" על ערן זהבי, פ.ס.וו איינדהובן. ANP Sport, GettyImages
רגע המחלוקת השני של זהבי: מרטינס היה צריך לקבל כרטיס אדום?/GettyImages, ANP Sport

בהולנד הגיבו לטענות של זהבי ושל פ.ס.וו לפיהן ליסנדרו מרטינס דרך במכוון על החלוץ הישראלי והיה צריך לספוג כרטיס אדום. שופט העבר ההולנדי דיק ואן אגמונד טען שהטענות הללו "מופרכות".

"העונש המקסימלי במקרה כזה הוא כרטיס צהוב. הדריכה לא הייתה מכוונת וגם לא נראתה חזקה במיוחד. הטענות של פ.ס.וו מופרכות", אמר.

אבל לא כולם הסכימו עם הקביעה של השופט. שחקן העבר יאן ואן האלסט אמר שההתעלמות מהעבירה של מרטינס על זהבי "הייתה הרגע ששינה את המשחק".

"זו בושה, אני לא מבין את ההחלטה הזאת. אפשר לראות בהילוכים החוזרים שהייתה ממש דריכה", אמר בפאנל פרשנים בטלוויזיה ההולנדית לסיכום המשחק, בו ישב גם מרקו ואן באסטן שהציג את העמדה ההפוכה, וטען שלא היה צריך לתת כרטיס אדום. "להגיד שזה אדום, אלו שטויות גמורות", אמר ואן באסטן. "לא נותנים אדום במצב כזה. זהבי לא היה צריך לגעת בכדור בכלל. למעשה, הוא זה שיזם את המגע. הטענות של פ.ס.וו מופרכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully