וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר מתרשמת מהמהפך של שועה: "אמרו שהוא פלופ, עכשיו חושבים אחרת"

1.3.2021 / 7:07

בבית"ר מרוצים מההתקדמות של החלוץ שעובר תהליך התבגרות אצל דראפיץ' וברדה: "הוא מפוצץ בכישרון". למרות האכזבה מהתיקו, בקבוצה מאמינים: השיפור ביכולת יביא אותנו לפלייאוף העליון. אולסק נראה מרוסק ("לא מבין מה עשיתי"), עטר התלונן על תשישות, דגני ייעדר כחודש

תקציר ה-1:1 בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים/ספורט 1

1. בבית"ר ירושלים היו מרוצים בסיום המשחק אמש (ראשון) בטרנר מהיכולת אבל הרבה פחות מהתוצאה (1:1). העובדה שהקבוצה כבר הובילה והייתה קרובה לניצחון גרמה לאכזבה אצל השחקנים, וחלקם אמרו: "אסור לנו להיות פראיירים במצבים האלה, מדובר בנקודות שיכריעו אם נהיה בפלייאוף העליון או לא".

יחד עם זאת, במועדון נרשמה שביעות רצון מהשיפור ביכולת של הקבוצה במשחקים האחרונים. במועדון החמיאו לעידן ורד על היכולת והמנהיגות והבהירו שמו"מ עימו לגבי העונה הבאה יחל בקרוב. כעת יש אמונה גדולה בקבוצה לקראת המשך המשחקים. גם הפידבקים שהגיעו מהאוהדים היו מאוד חיוביים, אחרי שהקבוצה הציגה כדורגל טוב ומחוייב בשלושת המשחקים מאז החזרה לפעילות נגד מכבי נתניה, מכבי פתח תקוה והפועל באר שבע. מי יודע, אולי לקורונה יש גם תסמינים חיוביים.

אז בית"ר לקחה דברים חיוביים מהמשחק, אבל יודעת שניצחון מול בני סכנין ביום חמישי הוא בגדר חובה. במחזור לאחר מכן תפגוש הקבוצה את מכבי תל אביב בסגל חסר מאוד. מצבת הנעדרים של בית"ר ארוכה: אוראל דגני סובל מקרע בשריר ועל פי חוות הדעת האחרונה ייעדר כארבעה שבועות. עם תמיר עדי המצב חמור יותר והוא ייעדר כשישה שבועות. אופיר קריאף שצבר אתמול צהוב חמישי, ייעדר נגד מכבי תל אביב בשבוע הבא והסיכויים שטל בן חיים יהיה כשיר עד אז נמוכים. כבר עכשיו די ברור שאביאל זרגרי יוסט במשחק הזה לעמדת הבלם.

תקציר: הפועל באר שבע - בית"ר ירושלים 1:1. דני מרון
הרבה מקום לאופטימיות. שחקני בית"ר בסיום/דני מרון

עיקרי הדברים

  • בבית"ר מאוכזבים מהתיקו מול באר שבע אבל מאמינים: עם יכולת כזו נגיע לפלייאוף העליון
  • במועדון החמיאו לעידן ורד על המנהיגות והמחוייבות. מו"מ להארכת חוזהו ייפתח בקרוב
  • ניקו אולסק נראה מרוסק אחרי הטעות שהובילה לספיגת השוויון: "לא מבין מה עשיתי"
  • התהליך של ירדן שועה: "אמרו שהוא פלופ, עכשיו חושבים אחרת. הוא מפוצץ בכישרון"

2. מי שנראה מרוסק בחדר ההלבשה היה ניקו אולסק, שטעות שלו הסתיימה בשער השוויון של באר שבע. השחקנים ניסו לעודד את הקשר שמלמל: "מה עשיתי, איזו טעות, אני לא מבין". אולסק עשה מאמצים גדולים כדי להיות כשיר למשחק והוא מוערך מאוד על ידי הצוות המקצועי. מי שהרשים אתמול היה הקשר המונטנגרי מרקו ינקוביץ', שבא המון לכדור, הוביל, חילק כדורים חכמים ונתן הרבה מאוד שקט. בבית"ר היו מרוצים גם מהדקות של מתאוסיניו כמחליף, לאחר שבמשחק האחרון נגד מכבי פתח תקוה הוא לא מצא את עצמו והרבה לאבד כדורים.

הצוות המקצועי הפתיע כשדווקא אביאל זרגרי היה הקשר שלחץ גבוה את דוד קלטינס, מה שגרם לו להגיע למספר הזדמנויות במחצית הראשונה. מי שלא כל כך מצאו את עצמם היו אלירן עטר שעדיין לא חזר לעצמו מאז ההיעדרות בשל הרחקה והתלונן בסיום על תשישות, ומיכאל אוחנה שלא מצליח לבוא לידי ביטוי ונראה מנותק מהקצב והאנרגיות של הקבוצה. בבית"ר מעריכים כי הבעיה עם אוחנה היא בעיקר פסיכולוגית ורק הזמן יוכל לגרום לשינוי.

מרסלו מלי שחקן הפועל באר שבע מול ניקו אולסק שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
מתוסכל. אולסק מול מלי אמש/דני מרון

3. ירדן שועה הוא אולי הסיפור של בית"ר ירושלים בעונה הנוכחית. הקבוצה התחילה "להניע" פחות או יותר במקביל לתפוקה שהחלוץ החל לתת. שועה הגיע לבית"ר במצב פיזי רע, כשהוא חסר ביטחון וגורם להרבה חששות. דראפיץ' וברדה משקיעים בו אנרגיות שהם לא משקיעים באף שחקן אחר, הוא פרוייקט עבורם. אם הם לא היו עובדים איתו בצורה יומיומית, אין סיכוי שזה היה מצליח. גם אתמול ניכר שינוי אצל שועה. במחצית הראשונה אפשר היה לראות אותו מתווכח עם מרקו ינקוביץ', לא מרוכז ולא מוכן לכדור שנמסר לו במצב מצויין. בחצי השני הוא כבר היה הרבה יותר טוב. לא במקרה שי ברדה אמר ששועה צריך לנטרל רעשים. גם הפעם זה מה שעשה את ההבדל.

לא פעם באסיפות ברדה ודראפיץ' העירו לשועה על כך שהוא מפריע להם ואמרו לו: "כישרון זה לא מספיק, קודם כל תהיה בן אדם. תהיה מחוייב ותנטרל את כל מה שמסביב, אחרת לא תביא כלום למגרש". שועה אמנם הביא את דראפיץ' וברדה לטונים גבוהים יותר מפעם אחת, אבל שיטת המקל והגזר עובדת במקרה שלו. לפני פחות מחודשיים, בית"ר הובילה 0:4 על הפועל חדרה. בדקה ה-90, כששועה כבש עם שער ובישול, נפסקה בעיטה חופשית לטובת בית"ר מ-18 מטר. מיכאל אוחנה ניגש לבעוט, אבל שועה התווכח, עשה תנועות עצבניות לספסל ורק בהוראה חדה של דראפיץ' איפשר לאוחנה לבעוט.

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
מתבגר לאט לאט. שועה/דני מרון

המשחק הסתיים אך דראפיץ' לא נרגע. הוא ניגש לשועה ליד חדר ההלבשה ונזף בו בנוכחות שחקנים אחרים: "חתיכת פישר, אתה לא מתבייש? חבר שלך שנתיים וחצי לא מצליח לחזור לכדורגל אחרי פציעות, ואתה לא נותן לו לבעוט? איפה הכבוד שלך? כנראה שאני אשם שבחרתי לאמן כדורגל ולהתעסק בדברים כאלה, אני מתבייש". שועה הרגיש רע בעקבות האירוע, הלך לדראפיץ' ולמיכאל אוחנה והתנצל.

בבית"ר הגדירו את העבודה של הצוות המקצועי סביב שועה כיוצאת דופן. "זה לא עוד שחקן", אומרים במועדון. "זה הרבה מעבר לעניין המקצועי, צריך להתחיל איתו הרבה דברים מאפס - הגעה בזמן, תזונה, חדר כושר, עמידה במטרות. הגדולה כאן היא לא להישבר, כי לפני חודשיים אנשים כאן כבר אמרו שהוא פלופ ועכשיו חושבים אחרת. עדיין יש הרבה עבודה איתו, הוא בסך הכל בתוך תוכו ילד קטן שגורמים לו להתבגר לאט לאט. אבל הוא מפוצץ בכישרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully