וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוף טראגי לסיפור טראגי": מאמן ההתעמלות המתעלל התאבד

ג'ון גדרט, ששימש כמאמן נבחרת ארה"ב, נטל את חייו מספר שעות לאחר שהואשם ב-24 סעיפים פליליים: "התעלל ופגע בילדות קטנות"

מאמן ההתעמלות האמריקאי ג'ון גדרט. Michael Regan, GettyImages
עוד סיפור קשה בעולם ההתעמלות. גדרט/GettyImages, Michael Regan

מספר שעות לאחר שהואשם ב-24 סעיפים פליליים - בין היתר התעללות פיזית ורגשית במתעמלים והמתמעלות איתן עבד - התאבד אמש (חמישי) מאמן ההתעמלות האמריקאי ג'ון גדרט.

"זהו סוף טראגי לסיפור טראגי עבור כל המעורבים בו", חרצה התובעת המחוזית של מישיגן דיינה נסל. גופתו של גדרט בן ה-63 נמצאה ליד תחנת דלק ב-15:24 שעון ארצות הברית, באקט שהפתיע את כולם. "לא היתה לנו שום אינדיקציה שהוא מתכוון לברוח או לפגוע בעצמו או באחרים", נמסר ממשרד התובעת המחוזית. "היינו בקשר רציף עם עורכי דינו והם הבטיחו את שיתוף הפעולה שלו".

גדרט, שותפו של ד"ר לארי נסאר שהואשם כי תקף למעלה מ-150 ילדות, נערות ונשים, שימש כמאמן נבחרת ארצות הברית באולימפיאדת 2012. ב-2013 נחשף לראשונה כי התעלל בחלק מהספורטאיות והספורטאים שלו, אך התאחדות ההתעמלות האמריקאית בחרה שלא לעשות דבר. רק בתחילת 2018 הודיע על פרישה מתפקידו, לאחר תחילת החקירה.

בסך הכל הואשם, כאמור, ב-24 סעיפים: 20 מתוכם קשורים בסחר באנשים וחלקם קשורים בתקיפות מיניות, בין היתר של נערה בת 13. "הוא התעלל ופגע בילדות קטנות, כולל אותי, למשך 30 שנה, ועדיין אפשרו לו להמשיך", אמרה שרה קליין, שהותקפה מינית על ידי נסאר והתאמנה תחת גדרט. "ההתאבדות שלו היא הודאה באשמה שחש, וכעת כל העולם יכול לראות זאת".

מתעמלת נוספת, לינדזי הול, הוסיפה: "אפשר להניח שההתאבדות נובעת מכך שידע שהוא אשם. הדבר הקשה ביותר הוא שלעולם לא נדע. כל העבודה שמשרד התובע המחוזי עשה בשלוש השנים האחרונים היו לחינם. התיק סגור ולא נקבל את הסוף שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • התעמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully