וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ערערה על העונש של ליאור אסולין, ודורשת עונש כבד יותר

אחרי שכדורגלן העבר הורשע ב-30 עבירות של סחר בסמים ונגזרו עליו רק 19 חודשי מאסר, בפרקליטות טוענים שהעונש אינו הולם, לא תואם את עברו הפלילי ולא מרתיע: "עסקינן באדם שמעורה בעולם הפשע"

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט המחוזי על קולת עונשו של ליאור אסולין בגין הרשעתו בסחר בסמים ובהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. אסולין, כדורגלן העבר, הורשע ב-30 עבירות של סחר בסמים. בית משפט השלום בתל אביב גזר עליו את העונשים הבאים: 19 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, התחייבות כספית, פסילה על תנאי וחילוט.

בהודעת הערעור, שהוגשה על ידי עו"ד ארז ריכטנברג, נכתב כי המשיב הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים לאחר הליך גישור. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש. עוד נטען שלאסולין היה עבר פלילי שלא נלקח בשיקול, שהעונש אינו מרתיע, ושהוא לא שיתף פעולה עם השיקום.

על פי כתב האישום המתוקן, "גמלה החלטה בליבו של המשיב לסחור בסמים מסוכנים... הוא החל להציע סמים למכירה באמצעות ערוץ ה"טלגראס" (שביישומון "טלגרם"). בתקופה הרלבנטית המשיב קיבל עשרות פניות מעשרות לקוחות שביקשו לרכוש ממנו סמים, והוא הוציא לפועל את עסקאות מכירת הסמים כאשר היה מגיע אל הלקוחות, בין היתר, באמצעות קטנוע, ששימש אותו באותה עת במסגרת עבודתו כנהג בחברת שליחויות או באמצעות מי מטעמו".

בהודעת הערעור נכתב כי "העונש נוטה לקולא באופן מופלג, המצדיק את התערבותה של ערכאת הערעור, שכן זה אינו מגלם את משנה החומרה, הנודעת לעבירות שעבר המשיב...המערערת תטען כי שגה בית המשפט כשקבע כי המשיב פגע בערכים המוגנים רק בעוצמה בינונית, כמו גם בקביעת מתחם העונש ההולם..." עוד נטען כי שגה בית משפט קמא כאשר השית על אסולין מאסר מותנה קצר, כאשר נמנע מלהשית על אסולין רכיבי פסילה בפועל וקנס כספי.

ליאור אסולין שחקן הפועל פתח תקוה. ניב אהרונסון
ליאור אסולין/ניב אהרונסון

עוד נכתב, "המערערת תטען כי כאשר עסקינן בסוחר סמים, אשר במשך חודש ימים הצליח לבצע 30 עסקאות סחר בסמים!, ... וכאשר הפסקת הפעילות העבריינית נעשית רק לאחר שנתפס על ידי המשטרה ולא חלילה לאחר שהבין והפנים בכוחות עצמו את הפסול במעשיו, הרי שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה משמעותית".

"אסולין לא ביצע הלכה למעשה הליך טיפולי שיקומי, ותחת זאת המשיך בסורו, כאשר מסר בדיקות שתן עם ממצאי סם ונפתח בעניינו תיק חקירה חדש, בגין עבירת סמים אשר ביצע לאחר שהודה והורשע בבית המשפט.

לאסולין היה עבר פלילי שכלל הרשעות בעבירות אלימות, איומים והפרת הוראה חוקית, ובהקשר לאלו קבע בית המשפט כי "איני סבור כי לעבר פלילי זה, שאינו קשור לעבירות של סחר בסמים, משקל לחומרה". הפרקליטות תטען כי "שגה בית המשפט בקביעתו זו, שכן קיומו של עבר פלילי שכזה, מעיד באופן מפורש וברור כי עסקינן במי שמעורה בעולם הפשע, במי שאינו פועל בחיי היומיום בצורה נורמטיבית במי שההליכים המשפטיים מוכרים לו, ובמי שאין זו המעידה הראשונה שלו מדרך הישר."

"המערערת תטען כי ריבוי מעשי העבירה שביצע המשיב (30 מקרי סחר), כמו גם עברו הפלילי והעובדה כי המשיך לצרוך סמים גם לאחר שהודה והורשע, מחייבת השתת מאסר מותנה משמעותי, שיהיה בו כדי להרתיע את המשיב מלחזור לסורו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully