וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי לוי, אגדת מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, הלך לעולמו

25.2.2021 / 11:45

חלוץ העבר, שזכור בעיקר בזכות הצמד שכבש בניצחון הסנסציוני של נבחרת ישראל ביוגוסלביה, הלך לעולמו בגיל 83. במדי מכבי תל אביב זכה פעמיים בתואר מלך השערים וזכה עמה בשלושה גביעים ושתי אליפויות

חלוץ העבר של מכבי תל אביב, רפי לוי. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
חלוץ מימים אחרים. לוי/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

רפי לוי, חלוץ העבר של מכבי תל אביב, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 83. לוי התפרסם כחלוץ שכבש צמד סנסציוני במדי נבחרת ישראל בבלגראד, בניצחון 1:2 של ישראל על יוגוסלביה הגדולה בטורניר הקדם האולימפי של 1960, במה שנחשב עד היום לאחד הניצחונות הגדולים בתולדות הנבחרת.

לוי עלה לבוגרים של מכבי תל אביב כבר בגיל 17, ושיחק בחוד לצד שייע גלזר. ב-1958, כשהוא בן 18 בלבד, זכה בתואר מלך השערים של הליגה הישראלית והוליך את מכבי תל אביב לזכייה בדאבל. באותה עונה הוא כבש חמישייה נגד שמשון תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, והוסיף שער בגמר נגד הפועל חיפה.

עונת 1959/60 הייתה השיא שלו, כשמלבד לצמד מול יוגוסלביה כבש בסך הכול 10 שערים במדי הנבחרת (כולל מול אנגליה הצעירה). בליגה כבש 19 שערים ב-20 משחקיו ושוב הוכתר מלך השערים.

ב-1961 החליט לעזוב במפתיע לדרום אפריקה בניסיונו לשחק "כדורגל מקצועני". אוהדי מכבי תל אביב הצליחו לארגן מגבית של 50 אלף לירות על מנת לנסות לשכנעו לחזור, הוא חזר אחרי חמש שנים לעונה אחת, אבל לאחר מכן שב לדרום אפריקה.

בסך הכול במדי נבחרת ישראל כבש 11 שערים ב-17 משחקים. במדי מכבי תל אביב כבש 61 שערים ב-104 הופעות, וזכה בשתי אליפויות ושלושה גביעים.

רפי לוי. מכבי תל אביב, אתר רשמי
רפי לוי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

במכבי תל אביב ספדו ללוי: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מרכין ראש עם היוודע על מותו של רפי לוי, אחד השחקנים והחלוצים הגדולים בתולדות המועדון".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון מסר: "רפי לוי הוא מדור הנפילים של הכדורגל הישראלי ובכיר בחבורה נדירה של שחקנים שהיו לאגדה. בימים המוקדמים של מדינת ישראל, השחקנים הללו היוו השראה לסדרת ספרים בשם 'הספורטאים הצעירים', עליהם גדלו והתחנכו דורות רבים. ראוי שכל ממשיכי דרכם ישאפו להיות מודל לחיקוי בזכות הכישורים שלהם כספורטאים והמחויבות לנבחרות ישראל. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully