וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי עדיין בלתי מנוצחת עם טוכל: "ז'ירו מתאמן כמו ילד בן 20"

הבלוז רשמו משחק שמיני ללא הפסד עם הגרמני, שהחמיא לכובש המספרת: "מי שרואה אותו באימונים לא מופתע. לא נתנו לאתלטיקו לנשום". ב"אס" לא אהבו את תכנית המשחק של מאמן הקולצ'ונרוס בהפסד 1:0. אובלק: "רק יחד נוכל לצאת מהתקופה הרעה"

שחקני צ'לסי חוגגים עם אוליבייה ז'ירו (מימין). רויטרס
עונת השיא שלו בליגת האלופות. אוליבייה ז'ירו/רויטרס

צ'לסי עשתה הערב (שלישי) צעד משמעותי לעבר רבע גמר ליגת האלופות, בזכות מספרת של אוליבייה ז'ירו שקבעה 0:1 על אתלטיקו מדריד לקראת הגומלין בלונדון. דייגו סימאונה בחר בבוקרשט כ"בית" של אתלטיקו למפגש, לאור העובדה שאין אישור להכניס טיסות מבריטניה לספרד, אבל הפעם האצטדיון בבירת רומניה לא האיר פנים לקולצ'ונרוס כמו בגמר הליגה האירופית ב-2012. ולאור הסטטיסטיקה של שתי הקבוצות מהעבר והמשבר בו מוליכת הליגה הספרדית נמצאת, הסיכויים למהפך לא ממש גבוהים, גם אם צ'לסי תהיה ללא מייסון מאונט וז'ורז'יניו המוצהבים. צ'לסי רושמת כעת משחק שמיני רצוף ללא הפסד מאז שטוכל מונה למאמן שלה במקום למפארד, כאשר אמש הושג הניצחון החשוב מכולם.

ב"אס" המדרידאי ביקרו את תכנית המשחק של סימאונה, ש"רק רצה להגיע לגומלין עם 0:0", וקראו בכותרת: "ז'ירו כיבה את אתלטיקו". ב"מארקה" טענו ש"אתלטיקו מחוץ למשחק" וסימנו את סאול ש"בקושי הורגש" ואת ז'ואאו פליקס ש"לא מצליח להעלות את רמתו בליגת האלופות".

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. רויטרס
פעם ראשונה שאתלטיקו שלו סופגת בשמונה משחקים ברציפות. דייגו סימאונה/רויטרס

המספרים

* זו הפעם ה-14 שצ'לסי מנצחת את המשחק הראשון במפגש נוקאאוט אירופי. בכל 13 הפעמים הקודמות היא גם עברה שלב.

* בנוסף, אתלטיקו מדריד מעולם לא עברה מפגש נוקאאוט אירופי לאחר הפסד ביתי. שבע פעמים היא ניסתה, ובכולם כשלה.

* דייגו סימאונה מעולם לא הפסיד משחק נוקאאוט ביתי בליגת האלופות כמאמן אתלטיקו מדריד, והוא יוכל לפחות להגיד שהנתון הזה נשמר לאור העובדה שהמשחק נערך בבוקרשט.

* זו הפעם הראשונה בעידן סימאונה שאתלטיקו סופגת בשמונה משחקים רצופים. הפעם הקודמת שזה קרה הייתה במאי 2010, עם קיקה סאנצ'ס פלורס על הקווים.

* בגיל 34 ו-146 ימים, אוליבייה ז'ירו הפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש עבור צ'לסי במשחק נוקאאוט בליגת האלופות.

* זו עונת השיא של ז'ירו בליגת האלופות, עם שישה שערים (כולם בשלושת משחקי החוץ האחרונים) וסך הכול הוא הבקיע 15 שערים ב-16 המשחקים בהם פתח במדי צ'לסי בליגת האלופות ובליגה האירופית.

* ז'ירו הוא שחקן צ'לסי הראשון שמגיע לשישה שערים בקמפיין ליגת האלופות מאז דידייה דרוגבה בעונת הזכייה ב-2011/12.

* רק לבנדובסקי (27), מסי (19) והולאנד (18) כבשו יותר מז'ירו במסגרות האירופיות מאז תחילת עונת 2018/19.

* תומאס טוכל, שהפך לשני שמאמן שתי קבוצות בעונה אחת בליגת האלופות (אחרי רונאלד קומאן ב-2007/08), הוא מאמן צ'לסי השלישי שמנצח במשחקו הראשון בליגת האלופות כשמדובר בשלבי ההכרעה. לפניו עשו את זה רוברטו די מתאו וחוס הידינק.

* אדואר מנדי שמר על שער נקי בפעם החמישית העונה בליגת האלופות - יותר מכל שוער אחר במפעל.

עוד בוואלה!

ליגת האלופות: צ'לסי ניצחה 0:1 בחוץ את אתלטיקו מדריד

לכתבה המלאה

התגובות

אוליבייה ז'ירו, שזכה לפרגונים בסיום גם משחקני אתלטיקו והשוער יאן אובלק, אמר: "באנו בכוונה ברורה לנצח את המשחק, לשחק בסגנון שלנו. ידענו שאנחנו יכולים לעשות להם בעיות מבחינה התקפית. היינו חזקים מאחור ואנחנו מאוד מרוצים מהניצחון. זה ניצחון מוצדק. אנחנו מודעים לחשיבות של שער חוץ במפגשים כאלה ולכן אני מאושר מאוד שהשער שלי עזר לקבוצה. ידענו שאנחנו פוגשים קבוצה גדולה, הגענו בטוחים ומחויבים ועשינו את זה".

המאמן תומאס טוכל החמיא לכובש: "אם אתם רואים אותו על בסיס יומי, אתם לא יכולים להיות מופתעים. הוא ממש בכושר, הגוף שלו בכושר והמצב הפיזי שלו ברמה הכי גבוהה שיש. הוא מתאמן כמו ילד בן 20. יש לו רצינות ותשוקה באימונים, הוא תמיד חיובי והוא פקטור חשוב מאוד בקבוצה הזו. ז'ירו יכול להיות גאה בשער שלו. אולי טעיתי שלא הכנסתי אותו לקראת הסיום מול סאות'הפטון. לא הייתי מרוצה מניהול המשחק שלי שם. אני כל כך שמח עבור השחקנים שלי, ולוח התוצאות הוא התגמול על ההופעה שלהם. היה חשוב מאוד להיות מרוכזים במשך כל 96 הדקות וידענו שיהיה קשה להגיע למצבים. זה היה מאמץ קבוצתי טוב מאוד. לא נתנו להם לנשום. אני מקווה שנוכל לארח בסטמפורד ברידג'. אם לא, אז נמצא פתרון שיתאים לכולם. היה תענוג להיות כאן בבוקרשט, כולם היו נחמדים מאוד".

שוער אתלטיקו יאן אובלק סיכם: "זה הכדורגל, לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים. יש עוד משחק, נרים את הראש וננסה להגיע מוכנים. לאחרונה הדברים הולכים נגדנו, זו תקופה קשה וביום ראשון נצטרך לשנות את זה. זה הזמן להראות שיש לנו קבוצה חזקה ומאוחדת. רק כך נוכל לצאת מזה".

קוקה הוסיף: "היה משחק מסובך. פעלנו לפי תכנית המשחק ולא הצלחנו להשיג את היתרון שרצינו. במחצית הראשונה הם היו טובים יותר, גם אם לא כבשו, ובמחצית השנייה המשחק התאזן והפרטים הקטנים הכריעו. נגיע לגומלין כדי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully