וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס סיינטס תעשה שימוש בטכנולוגיה ישראלית לזיהוי פנים

קבוצת הפוטבול משתמשת במערכת זיהוי הפנים של AnyVision שהוכחה כבלתי מוטה כלפי מגדר וגזע, ובכך תאפשר לאוהדים להיכנס למשחקים בלי צורך בכרטיס

שחקני ניו אורלינס סיינטס חוגגים. AP
כשהסופרדום בלואיזיאנה יחזור להיות מלא, לא יהיה צורך בכרטיסים/AP

בלונדון, כניסה לאצטדיוני כדורגל ללא כרטיס אפשרית כבר משנת 2018. אוהד שרכש כרטיס כניסה למשחק סורק את פניו באמצעות טלפון חכם וכשהוא מגיע לאצטדיון, השער נפתח לקראתו, בלי להציג כרטיס ובלי לגעת בדבר.

מגפת הקורונה האיצה את הצורך בפתרונות ללא מגע במאמץ כדי למזער את המגע של אנשים עם משטחים. קבוצות פוטבול ב-NFL עושות שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים למגוון מטרות, כולל כדי לאפשר לשחקנים ולצוות להיכנס לחדרי ההלבשה או למתקני האימונים מבלי לגעת בדבר. בניו אורלינס סיינטס בחרו במערכת הכניסה ללא מגע של AnyVision הישראלית, כדי לספק לשחקנים ולעובדים גישה בטוחה לחדרי ההלבשה ולמתקני האימון שלה.

"בחרנו להתקדם למערכות גישה ללא מגע מבוססות זיהוי פנים עוד לפני המגפה לטובת נוחות ויעילות, ובשנה האחרונה נושא הבטיחות הפך משמעותי ביותר. בכל מתקן המשמש קבוצה גדולה של אנשים וזקוק לנקודת כניסה מבוקרת - צריכה להיות מותקנת מערכת בקרת גישה ללא מגע. זה בטוח יותר וגם נותן לשחקנים תחושת ביטחון" אמר מנהל ה-IT של ניו אורלינס Saints, ג'ודי ברביאר.

בחשיבות גבוהה: נטרול הטיות אתניות

גרסאות מוקדמות של אלגוריתמים לזיהוי פנים סבלו מהטיות אתנית ומגדרית, כך שהסיכוי של אישה שחורה להיות מזוהה באופן שגוי היה גבוה משמעותית מהסיכוי של גבר לבן להיות מזוהה באופן שגוי. בספורט האמריקאי ובמיוחד בפוטבול, ולכן נושא ההטיות האתניות של מערכות זיהוי הפנים נבחן בקפידה רבה.

לקבוצות פוטבול בארה"ב חשוב מאוד כי כל פתרון לזיהוי פנים המשמש באצטדיונים לא יפר את מחויבותם ליחס הוגן ושיויוני לאוהדים מכל גזע או מוצא אתני. בשיאן של הפגנות Black Lives Matter הכריזו הסיינטס על תמיכתם בתנועת BLM שמחתה נגד אלימות משטרתית נגד קהילות שחורות.

AnyVision הוכיחה את יכולתה לנטרל הטיות אתניות ומתוך מחויבות לנושא ערכה את אתגר זיהוי הפנים ההוגן במסגרת הכנס האירופי לראייה ממוחשבת. האתגר משך 151 משתתפים, מצוותים אקדמיים ועד סטארט-אפים, שקיבלו מאגר של תמונות וידאו וסטילס והתבקשו לזהות ולהתאים את התמונות. הצוותים נבחנו על דיוק אך גם על הטיה אתנית, כלומר אם תמונות של אנשים עם צבע עור מסוים מזוהות באופן שגוי יותר מאשר קבוצות אוכלוסייה אחרות. התוצאות של 10 הצוותים שהגיעו למקומות הראשונים הראו שעם מודעות ואימון מתאימים ניתן לבטל לחלוטין הטיות האתניות של מערכות לזיהוי פנים ולהפוך אותן להוגנות ואתיות.

האלגוריתמים של AnyVision מאומנים על נתונים מגוונים ביותר כולל תמונות של אנשים מגזעים, עדות, מגדרים וגילאים שונים כדי להבטיח את רמת הדיוק הגבוה ביותר בתנאים של העולם האמיתי (לעומת ניסויים אקדמיים הנערכים בד"כ במעבדות). כתוצאה מכך, הטכנולוגיה של AnyVision הצליחה לבטל לחלוטין הטיות שהיו נפוצות באלגוריתמים מוקדמים של זיהוי פנים.

מנכ"ל AnyVision אבי גולן מסר לוואלה! ספורט: "חשוב להבין שלא כל מערכות זיהוי הפנים זהות זו לזו וכמו כל טכנולוגיה, יש בה פוטנציאל לשימוש לרעה. בהיעדר מסגרת רגולטורית על זיהוי פנים חשוב לנו לעבוד עם ארגונים המחויבים להשקעה בטכנולוגיה הוגנת, בטוחה ואמינה. אנו מעודדים את הלקוחות שלנו לעשות את המחקר ואת הבדיקות שלהם, ואז מדגימים כיצד מערכות זיהוי פנים מצוינות צריכות לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully