וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדרמה: קוואי לאונרד כועס על השריקה ה"אומללה", ג'יימס הארדן משתלט על ברוקלין

עבירת התוקף המפוקפקת לחובת הקליפרס הסעירה את ה-NBA, קוואי טען: הארדן עשה עליי עבירה קודם. הארדן הופך לכוכב הראשי בהיעדרו של דוראנט ומחמיא לקיירי ("לשחק איתו זו שלמות"), אבל בברוקלין מבינים: "כולם מחכים לנפילה שלנו"

קוואי לאונרד, לוס אנג'לס קליפרס, מול ג'יימס הארדן, ברוקלין נטס. רויטרס
השופטים שוב קנו את הפלופים שלו? הארדן מול קוואי/רויטרס

שניות הסיום במשחק בין הנטס לקליפרס הסעירו את ה-NBA. שתי הקבוצות השאפתניות נפגשו הלילה (בין ראשון לשני) למשחק צמרת בסטייפלס סנטר, שהסתיים בניצחון 108:112 לברוקלין אחרי שריקה מפוקפקת למדי של השופטים. 11 שניות לסיום, אחרי שהקליפרס כמעט השלימו מהפך אחרי פיגור 15 נקודות ברבע האחרון, קוואי לאונרד יכול היה להשוות את להעביר את היתרון לקליפרס. הוא חדר לסל מול ג'יימס הארדן, הדף אותו קלות וקלע, אלא שהשופטים סימנו על עבירת תוקף, מה שבדיעבד חרץ את גורל המשחק הבטיח לנטס ניצחון שישי ברציפות.

במהלך המדובר נראים קוואי והארדן יוצרים מגע, אבל הארדן שכבר צבר מוניטין של "פלופר", נראה כמי שיוצר את המגע הראשון, ובכל מקרה מגיב בהגזמה למגע של לאונרד. צוות השידור ב-ESPN ביקר את השריקה, וגם ברשתות החברתיות פרשנים ושחקנים טענו שקוואי והקליפרס קופחו.

מבחינת קוואי, ברור שלא היה מקום לשריקה לעבירת תוקף. "אם השופטים נותנים לשחק כדורסל של בריונים בסוף משחק, זה צריך לעבוד לשני הצדדים", אמר לאונרד בסיום. "אבל הם לא שרקו עבירה עליי, אז כנראה שזאת הייתה הגנה טובה. הרגשתי שתפסו אותי ביד לפני כן, אבל כמו שאמרתי - לא שרקו, אז זאת הגנה טובה".

גם טיירון לו התייחס לשריקה המדוברת ואמר בסיום: "הם שרקו עבירת תוקף, אז אין הרבה מה לעשות עם זה עכשיו. אני לא אחד שמתלונן, אבל בחדר ההלבשה שלנו אמרו שהארדן נתן לקוואי מכה על היד לפני שנדחף...אני לא יודע, כי לא צפיתי במהלך. מבחינתי המשחק הזה נגמר וצריך להמשיך הלאה".

בסופו של דבר, ברוקלין ממשיכה להשאיר רושם מצוין, ולאט לאט מתחברת. הנטס עומדים כעת על שישה ניצחונות רצופים, חמישה מהם במסע משחקי החוץ למערב, כולל ניצחונות על גולדן סטייט, סקרמנטו, פיניקס ושתי הקבוצות של לוס אנג'לס - הלייקרס והקליפרס. שלושה מתוך הניצחונות הללו היו בהפרש דו ספרתי, וארבעה מהם הושגו למרות שקווין דוראנט לא שיחק, מה שרק ממחיש את הפוטנציאל העצום של הקבוצה.

כך או כך, גם בברוקלין יודעים שהם עדיין תחת זכוכית מגדלת, ושהתקשורת לא תלטף אותם למרות הניצחונות והכושר הטוב, שהותיר אותם במרחק חצי משחק בלבד מפילדלפיה שמאיישת את המקום הראשון במזרח. "לנצח שישה משחקים ברצף בטח ישתיק את העולם לזמן מה", אמר קיירי אירווינג שקלע 29 נקודות. "אני בטוח שכשניתקל במהמורות כולם יגידו שוב, 'מה קורה עם הנטס?', כולם ישאלו שאלות, כולם ינסו לפקפק בנו. כולם מייחלים לכישלון שלנו. בסופו של דבר היעד שלנו היא להגיע לבמה הגדולה, אנחנו רוצים להרוויח את הזכות להגיע לשם".

הנטס ממשיכים להציג יכולת מרשימה מול הקבוצות הבכירות של ה-NBA. המאזן שלהם מול הלייקרס, הקליפרס, הג'אז, הבאקס והסיקרס העונה עומד על 1:6, ובמשחקים מול קבוצות עם 14 המאזנים הטובים בליגה, הם ניצבים על מאזן 2:12. "אנחנו עדיין גדלים מיום ליום, אבל אין ספק שהכיוון חיובי", אומר ג'יימס הארדן, שהצטיין עם 37 נקודות, 1 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. "מרגע שהצטרפתי אנחנו משחקים כדורסל קשוח וחכם. היה לנו זמן לעבוד על דברים בשני צידי המגרש, ואנחנו מתחילים לשחק טוב יותר".

בברוקלין הסכימו שנקודת המפנה הגיעה בהפסד לדטרויט החלשה. משם החל רצף ששת הניצחונות. "לא היינו מחוברים בכלל. זאת הייתה מבוכה. אבל שם הבנו שאנחנו צריכים לדרוש מעצמנו סטנדרטים של מצוינות".

"היו לנו כמה הפסדים מביכים, ואנחנו לא רוצים שהם ירדפו אותנו עד סוף העונה", הוסיף הארדן. "החלטנו כקבוצה להרים את עצמנו, כל אחד בנפרד, וכולם יחד".

הארדן מרגיש לאט לאט יותר ויותר בנוח בברוקלין, והמספרים מרמזים שייתכן שהוא הצלע החשובה בטריו הכוכבים. לשם השוואה, הארדן מעמיד ממוצעי ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות ושלשות טובים משל קווין דוראנט, והמאזן של הנטס במשחקים שבהם הוא משחק ודוראנט מושבת עומד על 3:6. כשדוראנט שיחק ללא הארדן, הנטס רשמו חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים.

גם קיירי אירווינג כבר מציג כימיה משופרת עם הארדן, ובברוקלין מקווים שהמשולש דוראנט-הארדן-אירווינג יוכל לצבור ניסיון משותף לאורך זמן, אחרי ששיחק יחד שבעה משחקים בלבד עד כה. בינתיים, הכוכבים משתדלים לפרגן אחד לשני. "קיירי אחד השחקנים הכי מוכשרים שראיתי אי פעם", שיבח הארדן את חברו. "כולם כבר יודעים את זה, אבל להיות חלק מזה, לראות את זה יום אחרי יום, להתאמן איתו, לשחק איתו...זו שלמות. ובנוסף, הוא בחור כל כך טוב. אני מאושר שהוא חבר לקבוצה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully