וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת שבר: בית"ר ירושלים נמצאת על סף משבר גדול?

19.2.2021 / 7:39

היכולת המאכזבת בדוחא מפתיעה רק את מי שלא מודע למצב המקצועי של המועדון. בקבוצה עדיין מאמינים שאפשר לעשות פלייאוף עליון ולהתקדם בגביע, אך על הכול מאפילה התחושה שהמצב המקצועי והיחסים עם הקהל עלולים ליצור את אחד המשברים הכי גדולים של המועדון

תקציר ה-0:0 בין בני סכנין לבין בית"ר ירושלים/ספורט 1

1.

אי אפשר לומר שבבית"ר ירושלים היו מרוצים אחרי הנקודה אמש בסכנין (0:0) אך בהתחשב במצב הפיזי של הקבוצה והקושי שמלווה אותה, הנקודה בדוחא משאירה אותה בתמונת הפלייאוף העליון ומנגד גם מחייבת אותה להשיג לפחות 4 נקודות בשני משחקי הליגה הבאים - נגד מכבי פתח תקוה ובאר שבע, שלא לדבר על משחק הגביע בעכו בראשון, שכאן כל תוצאה פרט לעליה לשלב הבא תיחשב לכישלון.

אוהדי בית"ר מתוסכלים. הם מאוכזבים מהתוצאות ואיכות הקבוצה אך זאת המציאות של בית"ר ירושלים נכון להיום. לקבוצה כמעט ואין שחקנים שעושים את ההבדל, כמעט ואין לאף אחד משחקניה דרישה במועדונים הגדולים בארץ, זה פשוט מה שהקבוצה הזאת שווה, איפשהו בין פלייאוף עליון לתחתון, תוצאה של התנהלות מקצועית רעה של מועדון, שייקח שנים לתקן אותה.

אופיר קריאף (מימין) עם אורי מגבו שחקני בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
בדרך למשבר מקצועי ענק? קריאף ומגבו/מאור אלקסלסי

2.

לפני המשחק אתמול נכנס אלי אוחנה לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אני יודע מה אתם עוברים עם הקורונה אבל אין תירוצים, אתם צריכים לעשות הכל כדי להביא את הנקודות מהמשחק הזה". דראפיץ' וברדה דיברו עם השחקנים בעיקר ברמה המנטלית, על איך שסכנין מגיעה למשחקים עם בית"ר והרעל בעיניים שמוביל אותה. שחקני בית"ר? הם עשו מה שהם יכולים, במצבה הנוכחי של הקבוצה זה מה שהיא שווה, בתקוה להתאוששות פיזית בשבוע הבא שתייצר יותר נקודות. איך סיכם את המשחק אתמול שחקן בקבוצה: "ידענו מראש שזה יהיה סגנון המשחק, גם סכנין באו לפרק ולהילחם עם כל מה שיש להם, אולי בעתיד יעריכו את הנקודה שעשינו היום, היא עשויה להיות משמעותית".

בעונה הראשונה של חוגג בבית"ר הקבוצה סיימה ב-0:0 בדוחא והבעלים אמר לאחר מכן כי "כדורגל כזה לא יהיה אצלי, בלי תשוקה ובלי מצבים", בשנה שעברה,לאחר ה-0:0 מול מכבי תל אביב הוא אמר "הבהרתי לרוני לוי שאני לא מוכן לכדורגל כזה". לא ברור מה חוגג יגיד אחרי אתמול, אבל שזה קורה שנה אחרי שנה והקבוצה שלך די אנמית, הבעיה הרבה יותר גדולה ממי עומד על הקוים. הבעיה היא מערכתית ומצריכה חשיבה מחדש, כסף הוא חשוב אך לא חזות הכל, התנהלות מכריעה את הכף.

הבעיה של בית"ר היא שכל האווירה היא של התפוררות, השקט שלפני הסערה. אוטוטו חוזר הקהל וכולם יודעים שהבאלגן בדרך. חוגג ולה פמיליה על האש, הרוב הדומם לא יודע אם יש לו במי לתמוך והאם בכלל יש כיוון לקבוצת כדורגל נורמלית בעתיד הקרוב. בלי לשים לב, בית"ר בדרך לאולי אחד המשברים הכי גדולים שלה, כזה שלא ברור איך תצא ממנו. מה שכן, בתוך כל המצב הזה, יש לצוות המקצועי והשחקנים עדיין הזדמנות לעשות את השינוי בליגה ובגביע ולסיים את העונה עם טעם מתוק יותר, זה תמיד עוזר למצוא פתרונות בעתיד.

ניקו אולסק שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
נזרק למים למרות שלא שיחק בחודשים האחרונים. אולסק/מאור אלקסלסי

3.

ביום ראשון תתארח בית"ר בעכו למשחק הגביע. אוראל דגני יחזור לסגל, אלירן עטר עדיין לא. אור זהבי שוחרר בשעות הלילה מבית החולים ולא סובל מזעזוע מוח, אך יזכה למנוחה וייעדר. טל בן חיים חש כאבים לפני המשחק אך אמור להיות כשיר. במועדון החמיאו לאופיר קריאף ואביאל זרגרי שתיפקדו לראשונה כצמד בלמים ועשו עבודה מצוינת.

מרקו ינקוביץ' אמור להיכלל בסגל בראשון, מתאוסיניו יעבור מבחן מאמץ נוסף לפני שייכלל בסגל למשחקים, ייתכן שזה יקרה ביום רביעי נגד מכבי פתח תקוה. ניקו אולסק, שנזרק למים למרות שכמעט ולא שיחק בחודשים האחרונים, זכה לחיזוקים מהצוות המקצועי על האופי וההקרבה, אך במועדון הודו: "היה משחק קשה לצפיה, אנחנו נתאושש לאט לאט מהקורונה, אבל בזמן הזה חייבים להביא נקודות ומהר, גם בדרך מכוערת".

סלובודן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
זה לא נראה טוב. דראפיץ' וברדה/מאור אלקסלסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully