וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייק כהן: "הסוד שלנו הוא כדורסל קבוצתי". עודד קטש: "צריך להמשיך בתהליך"

18.2.2021 / 17:15

הנבחרת ממשיכה בהכנות לקראת רומניה (ו', 18:30, 5+), המאמן הלאומי החמיא לנועם דוברת שצפוי לרשום בכורה: "לא מרגיש כמו בן 18"

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
משחק לפרוטוקול. שחקני הנבחרת באימון היום/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

אחרי שהעפילה לפני קצת יותר מחודשיים ליורובאסקט 2022 תמשיך מחר (שישי, 18:30, שידור ישיר ב-5PLUS) נבחרת ישראל את דרכה בטורניר המוקדמות כשתפגוש את נבחרת רומניה בבועה שנערכת בגילביצה שבפולין.

הנבחרת רוצה לסיים במקום הראשון את בית המוקדמות וכדי לעשות כך עליה לנצח את רומניה או ספרד, או לחילופין לקוות שספרד, שגם כן כבר העפילה לאליפות, תפסיד לפולין. רומניה, שהפסידה עד כה את כל משחקיה, זקוקה לניצחון על ישראל, ובמקביל להפסד של פולין לספרד, כדי לשמור על סיכוי אחרון לבצע סנסציה, אך הסיכוי שהרומנים יהיו ביורובאסקט הבא הוא קלוש.

בעקבות מכה של פציעות ומחלות מופיעה ישראל בסגל שונה כשלחצי משחקני הסגל יש ניסיון בינלאומי קצר במיוחד. נועם דוברת וספנסר וייס יערכו את הופעת הבכורה שלהם במדים הלאומיים, רומן סורקין ובן קרטר את ההופעה השנייה, ים מדר את החמישית, כשבשתיים הראשונות לא עלה על המגרש, ואדם אריאל את העשירית. החצי השני הוא מנוסה יותר - הקפטן גיא פניני (157 הופעות) לצד ג'ייק כהן (23 הופעות), שלושת השחקנים הישראלים המובילים של הנבחרת בשנים האחרונות רפי מנקו (24 הופעות), תומר גינת (18 הופעות) ותמיר בלאט (16 הופעות) וכן יפתח זיו (14 הופעות) שבחלון הזה יקבל תפקיד משמעותי.

שחקן נבחרת ישראל ספנסר וייס. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
בכורה. ספנסר וייס/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

מי שעשוי לערוך בחלון הקרוב את הופעת הסיום שלו בנבחרת ישראל הוא המאמן עודד קטש. אחרי שמונה למאמן פנאתינייקוס התחייב קטש להגיע לחלון הקרוב, אך העובדה כי חלונות מוקדמות אליפות העולם ייערכו במהלך העונה הבאה, וכי אין הסכם בין היורוליג לפיב"א, הוא צפוי לסיים את דרכו בנבחרת באוקטובר הקרוב. "למרות שעלינו אנחנו צריכים להמשיך את התהליך שאנחנו עושים, אנחנו בסגל מעט חסר שגל שהוא עוגן מבחינתנו לא נמצא אבל יש לנו צעירים מכשירים שאני מאוד סומך עליהם", אמר המאמן. "אנחנו רוצים להמשיך לנצח. גם בבית מול הרומנים היה משחק לא קל, הם קבוצה צעירה ומוכשרת, בעוד שנתיים הם יהיו חזקים יותר. תמיד צריך לכבד אותם, הם חסרים שחקן דומיננטי אבל זה יתן אפשרות לצעירים שלהם להוכיח את עצמם". על נועם דוברת אמר קטש: "יהיו לו עוד הרבה שנים טובות בנבחרת, מהמעט שיצא לי לאמן אותו הוא לא מרגיש כמו בן 18, הבגרות וההבנה שלו וגם הדרך שבה הוא משחק כדורסל זו דרך בוגרת".

ג'ייק כהן הוסיף: "כבר עלינו ואנחנו יכולים להשתמש במשחקים האלה כדי להשתפר וכמובן רוצים לנצח. תמיד הסוד שלנו הוא כדורסל קבוצתי והחלק האהוב עלי בנבחרת זה שכולם קרובים זה לזה. בלי זלמנסון יהיה שונה אבל בשביל זה יש לנו סגל טוב ורחב. יש פה הרבה צעירים ואנחנו בתור הוותיקים יש לנו יותר אחריות, מנסים להראות איך עושים דברים ולזרוק הערות חשובות. לרומנים יש כשרון, ראינו וידאו שלהם היום, אנחנו חייבים להיות מרוכזים ולעשות את העבודה שלנו".

לישראל מאזן מצוין נהדר נגד נבחרת רומניה והיא ניצחה אותה ב-14 מתוך 18 המפגשים ביניהן, כולל תשעה ניצחונות מ-12 משחקים רשמיים. הפעם האחרונה שנבחרת רומניה גברה על ישראל במשחק רשמי הייתה במאי 1986 בדרג ב' של אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully