וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולאנד מצית את היריבות הגדולה החדשה של הכדורגל: "אמבפה נתן לי מוטיבציה"

משחקי שמינית הגמר הדגישו את חילופי המשמרות בין כוכבי דורטמונד ופ.ס.ז' לרונאלדו ומסי: הנורבגי ממשיך לכבוש בקצב היסטורי, מודה שהשלושער של הצרפתי איתגר אותו ומלהיב את הפרשנים. במדריד מעדיפים את אמבפה, אבל מבינים: גם הולאנד מסוגל להחזיר את ריאל לימיה הגדולים

תקציר: בורוסיה דורטמונד - הופנהיים 2:2/ספורט 1

בורוסיה דורטמונד ניצחה אמש (רביעי) 2:3 את סביליה בחוץ בזכות עוד הצגה גדולה של ארלינג הולאנד, שכבש פעמיים (27 ו-43) ובישל שער נוסף למחמוד דאהוד (19). סוסו (7) כבש ראשון לזכות האנדלוסים, לוק דה יונג השאיר תקווה לגומלין עם שער בדקות האחרונות (84).

אדין טרזיץ' מאמן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד. רויטרס
אמר לו שזה יהיה המשחק שלו. טרזיץ' עם הולאנד/רויטרס

* בורוסיה דורטמונד רשמה ניצחון חוץ ראשון בספרד בליגת האלופות מאז אוקטובר 1996, אז גברה 0:1 על אתלטיקו מדריד בדרך לזכייה בתואר.

* ג'וד בלינגהאם, שפתח בהרכב בורוסיה דורטמונד, הוא האנגלי הצעיר ביותר אי פעם שפותח בהרכב בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות בגיל 17 ו-233 ימים.

* ארלינג הולאנד כבש 41 שערים ב-42 הופעות במדי בורוסיה דורטמונד.

* הולאנד כבש 18 שערים ב-13 הופעות בליגת האלופות והוא רחוק שער אחד מהשוואת השיא של שחקן נורבגי במפעל, אולה גונאר סולשיאר מחזיק בשיא עם 19 כיבושים.

* בעונה שעבר הולאנד כבש 10 שערים ב-8 משחקים באלופות, העונה 8 שערים ב-5 משחקים.

* הולאנד כבש שני שערים או יותר ב-6 מ-13 המשחקים שלו בליגת האלופות.

* הולאנד וקיליאן אמבפה הם שני השחקנים היחידים שכבשו 18 שערים לפני שהגיעו לגיל 21.

* הולאנד כבש העונה 25 שערים ב-24 הופעות בכל המסגרות.

לוק דה יונג שחקן סביליה. רויטרס
שומר על אופטימיות לקראת הגומלין. דה יונג/רויטרס

כוכב בורוסיה דורטמונד ארלינג הולאנד אמר: "הרגשתי כאילו שאנחנו יותר מוכנים היום. זה היה טוב. זה לא טוב שאפשרנו להם לכבוש שני שערים, אבל זה טוב שכבשנו שלושה שערי חוץ ואנחנו לוקחים אותם איתנו. הייתה לנו תכנית משחק טובה. אדין (טרזיץ') מאמן טוב ודיברתי איתו המון. הוא אמר שהיום יהיה המשחק שלי ושאקבל את ההזדמנויות שלי וקיבלתי. זה ניצחון חשוב. אנחנו צריכים להתאושש מהר עכשיו. יש לנו עוד משחק ענק כבר בסוף השבוע. אנחנו צריכים להישאר בחשיבה החיובית הזו ולקחת אותה קדימה כי אנחנו חייבים לנצח בדרבי, אבל היה נחמד מאוד לנצח בספרד".

הנורבגי הוסיף: "היה טוב לכבוש שערים, אני אוהב מאוד את ליגת האלופות וכשראיתי שקיליאן אמבפה כבש שלושער אתמול קיבלתי מוטיבציה בחינם אז אני מודה לו. היה ערב נחמד. אמבפה כבש שערים יפים, אז קיבלתי ממנו דחיפה וזה היה נחמד". כשנשאל על כך שכבש בספרד ושקבוצה ספרדית אחרת, ריאל מדריד, רוצה אותו מאוד, אמר הנורבגי: "תמיד נחמד כשמישהו רוצה אותך".

קפטן דורטמונד מרקו רויס אמר אחרי המשחק: "זה מרגיש טוב מאוד. המחצית הראשונה, חוץ מהשער המוקדם, הלכה בדיוק כמו שרצינו ודמיינו את זה. ישבנו קצת יותר מאחור מאשר בדרך כלל, אבל היינו קומפקטיים מאוד. זכינו בכדור, העברו אותו לאזורים המסוכנים והצלחנו לעלות ליתרון. המחצית הראשונה הייתה טובה מאוד. במחצית השנייה לא היינו טובים כמו במחצית הראשונה כי היינו פאסיביים יותר. כתוצאה מכך לא החזקנו מספיק בכדור והמסירות מאחורי קו ההגנה שלהם לא הגיעו. המשחק נהפך לקשה יותר כך שאנחנו שמחים שיצאנו עם ניצחון. משחק אחד לא יתקן את כל מה שהשתבש בשבועות האחרונים. עשינו צעד חשוב קדימה הלילה ואנחנו צריכים לכוון לעשות בדיוק את אותו הדבר בדרבי מול שאלקה בסוף השבוע".

חלוץ סביליה לוק דה יונג אמר: "לא היינו אנחנו במחצית הראשונה. ברמה הזו אתה יודע שהיריבה שלך תכבוש אם תטעה. במחצית השנייה שיחקנו טוב יותר, בקצב טוב ועם הרבה מסירות רוחב. אני חושב שזה חשוב שכבשנו את השער השני לפני הסיום. המנטאליות שלנו תמיד טובה, אבל כשאנחנו נראים כמו שנראינו במחצית הראשונה היום זה אף פעם לא קל. אני גאה בקבוצה כי היינו הרבה יותר טובים במחצית השנייה. היה חסר לנו השער השלישי, אבל אני חושב שהכול עדיין פתוח".

מאמן סביליה ג'ולן לופטגי: "התוצאה לא טובה. להפסיד לדורטמונד בבית זה לא טוב, אבל יש לנו עוד משחק וננסה לנצל את ההזדמנות. נצא לגרמניה עם שאיפה ותקווה. לא הגיע לנו להפסיד, אבל יש לדורטמונד את אחד השחקנים הכי טובים בעולם שעשה את ההבדל. העונש היה מיידי על כל טעות".

בעולם הכדורגל עסקו, איך לא, במה שנראה כמו חילופי משמרות: ביומיים האחרונים הספיק קיליאן אמבפה בן ה-22 לכבוש שלושער שסידר לפ.ס.ז' 1:4 ענק על ברצלונה, הולאנד בן ה-20 כבש צמד ובישל ב-2:3 של דורטמונד בסביליה, בעוד ליאו מסי הסתפק בשער בפנדל ושוב הובס, כשכריסטיאנו רונאלדו מספק תצוגה חלשה בהפסד של יובנטוס לפורטו.

בעולם הכדורגל כבר הכריזו על מהפך בצמרת הכדורגל העולמי והדגישו את הנתונים שממחישים את הטענה: מאז תחילת עונת 2019/120 בליגת האלופות, חיברו אמבפה והולאנד 28 שערים, בעוד מסי ורונאלדו כבשו 15 בלבד. בסך הכל, ב-54 הופעות בליגת האלופות כבשו אמבפה והולאנד 42 שערים, בעוד רונאלדו ומסי הגיעו ב-54 המשחקים האחרונים שלהם במפעל ל-17 שערים בלבד.

גם ברחבי העולם מבינים שאמבפה והולאנד הם השחקנים הבאים שישלטו בכדורגל העולמי, ורואים איך השניים לאט לאט מפתחים יריבות ותחרות בריאה, כמו רונאלדו ומסי בשיאם. "המספרים של שניהם הזויים לחלוטין. כנראה שזו תהיה היריבות הגדולה של הכדורגל בעשור הקרוב", הכריז גארי ליניקר.

מייקל אואן הוסיף ש"לעקוב אחרי ההתפתחות שלהם, יהיה תענוג עצום. אין ספק שאנחנו עדים לצעדים הראשונים של כוכבי כדורגל עצומים בקנה מידה עולמי".

בספרד התמקדו גם כן בהשוואות בין השניים, שמוזכרים כמועמדים להצטרף לריאל מדריד בקיץ. ב"אס" טענו הבוקר ש"רוב האנשים במדריד עדיין מעדיפים את אמבפה כי הם מאמינים שהוא בשל יותר להוביל את ריאל", אך יחד עם זאת ציינו אחרי ההצגה של הולאנד: "ברור ששניהם מסוגלים להחזיר את ריאל לימיה הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully