וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונשים של הפועל חיפה: קפילוטו 3 משחקים, אראל ותורג'מן 2. קרע ברצועה לנס זמיר

17.2.2021 / 17:03

אחרי העסקה של מכבי חיפה, גם האדומים סיכמו על עסקת טיעון. מלול ובן בסט הורחקו ממשחק אחד, קנס של 15 אלף ש"ח למועדון. הבקשה לניצחון טכני נדחתה, השחקנים לא ירצו את העונשים במקביל

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 0:2/ספורט 1

בצל עסקת הטיעון של מכבי חיפה, שכבר קיבלה את העונשים שלה בעקבות מהומת הדרבי, הפועל חיפה התייצבה היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, ורגע לפני הכניסה לדיון סיכמה גם היא על עסקת טיעון.

אלה העונשים:

ניסו קפילוטו: שלושה משחקים בפועל

*גל אראל: שני משחקים בפועל

*אלון תורגמן: שני משחקים בפועל

עדן בן בסט: משחק אחד בפועל

דור מלול: משחק אחד בפועל

מאמן הכושר דני ביבס: שלושה משחקים בפועל וקנס של 1,000 ש"ח

הפועל חיפה: קנס של 15 אלף שקל

* תורג'מן ומלול ירצו את עונשם רק לאחר סיום ההרחקה של קפילוטו.

פרט להרחקות, הפועל חיפה איבדה את נס זמיר עד לסיום העונה, לאחר שבבדיקת MRI שערך היום התגלה קרע ברצועה הצולבת. בהודעת המועדון נמסר: "לאחר שנבדק על ידי דר' בצלאל פסקין, התברר כי אין מנוס וזמיר ייאלץ לעבור ניתוח בברכו. אנו מאחלים לנס שיבה מהירה למגרשים".

ניסו קפילוטו שחקן הפועל חיפה בבית הדין. יותם רונן
שלושה משחקים בחוץ. ניסו קפילוטו ביציאה מבית הדין/יותם רונן

21:55: ניסו קפילוטו כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "היום קיבלתי שיעור במידתיות וצדק, שני דברים חשובים שלצערי הרב לא באו לידי ביטוי. החמירו איתי בשיפוט שעל פי מילה כנגד מילה ונעשה איתי דין שלא מוציא את צדקתי. כל מה שנותר לי זה לקבל את עונש ההרחקה ולא להסכים איתו. עוד שיעור לחיים".

הבלם המשיך וכתב: "ולסיום אנו מצטערים בפני קהל הכדורגל שנקלענו לא באשמתנו לאירוע מביש. מכאן אני קורא, לא לאלימות כן לאחווה ולספורטיביות".

18:30: יואב כץ התראיין בתכנית הספורט של 103FM ואמר כי הפועל חיפה תערער על כך שלא קיבלה ניצחון טכני.

18:26: הדיין עו"ד ישראל שמעוני פרסם את החלטתו. הוא אישר כצפוי את עסקת הטיעון ודחה את הבקשה לניצחון טכני. הבקשה לפיצול העונש של תורג'מן למשחק כן ומשחק לא, נדחתה אף היא. לגבי הבקשה לפצל את העונשים, קבע שמעוני: אראל, בן בסט וקפילוטו יחלו מיד בריצוי עונשם, תורג'מן ומלול יחלו לרצות את העונש לאחר שקפילוטו יסיים.

17:25: במכבי חיפה הגיבו לבקשת הפועל חיפה: "עושים הכול להשיב את השקט והרגעת הרוחות. מבחינתנו אירועי הדרבי הסתיימו".

17:15: הדיין יכריע סופית לגבי העונשים וצפוי כמובן לאשר אותם. הוא יצטרך גם להכריע לגבי בקשת הניצחון הטכני והרצון לפצל את העונשים.

17:11: הדיין ביקש את הסכמת השחקנים לעסקת הטיעון. הארבעה (גל אראל חיובי לקורונה ולא הגיע) נתנו את אישורם ובכך הדיון הסתיים.

עדן בן בסט שחקן הפועל חיפה בבית הדין. יותם רונן
משחק אחד בלבד. עדן בן בסט/יותם רונן

17:09: עו"ד גולדנברג מטעם הפועל חיפה בתגובה לדברי הדיין בנוגע לניצחון הטכני: "יש תקדים באירועי המושבה כשעלי חטיב ספג בעיטה בראש אחרי השריקה ושונתה התוצאה".

17:08: עו"ד רשף מטעם ההתאחדות דחה את הטענות לגבי ניצחון טכני ואמר כי "יש לפי התקנון סמכות לפיצול עונשים. יחד עם זאת מצויה הפועל חיפה בסיטואציה קשה ביותר לאור מספר המורחקים הרב וחולי קורונה ולכן לא אתנגד לפיצול של השחקנים, אבל לא אסכים לפיצול של אלון תורג'מן כי זה נוגד את התקנון".

17:01: הדיין ביקש לשמוע את הטיעון לגבי ניצחון טכני של הפועל חיפה, והבהיר כי מעולם לא נתקל בתקדים שמשחק הסתיים ומבקשים ניצחון טכני, אלא אם מדובר בשיתוף שחקן שלא כחוק. תובע ההתאחדות מאוד לא אהב את הבקשה של הפועל חיפה לניצחון טכני, כשכל מטרת עסקת הטיעון מבחינתו הייתה להרגיע את הרוחות.

גולדנברג הגיב: "ברגע שיש הודאה של מנכ"ל קבוצה היריבה באלימות קשה על כר הדשא עוד לפני ירידת השופטים והשחקנים לחדרי ההלבשה, זה עדיין חלק מהמשחק ואני חושב שזו הסנקציה הנכונה שיכולה ללמד את הדרך הרצויה בכדורגל, קרי לסלק את האלימות מהמגרשים. מדובר בהתנהגות חוזרת ונשנית שמלמדת שהקבוצה היריבה לא הפנימה את דרך ההתנהגות הספורטיבית הרצויה".

17:00: גולדנברג ביקש גם "לפצל את העונש של תורגמן כדי שישחק משחק כן ומשחק לא. בימים אלה שחקנים מהקבוצה התגלו כחולי קורונה, שחקנים אחרים בבידוד והאימון היום בוטל בהוראת משרד הבריאות. מלבדם שישה פצועים שחלקם יזדקקו להתערבות כירורגית. ההפרדה של ריצוי העונש חשובה במיוחד עבורנו".

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה בבית הדין. יותם רונן
ביקשו לפצל את העונש שלו. אלון תורג'מן/יותם רונן

16:57: עוד הוסיף גולדנברג: "קודם כל העבירות של עדן בן בסט ודור מלול היו קלות ופחותות ערך. גל אראל הותקף באגרופים לפנים על ידי אנשי צוות של מכבי חיפה ולא תקף אלא הותקף. אלון תורגמן ניסה לסייע לו והרחיק את מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב וזה הסתיים בנפילה של המנכ"ל, אבל לא באשמתו של אלון תורג'מן.

"לגבי ניסו קפילוטו, אין שום תיעוד לטענות נגדו, רק דו"ח השופט שלטעמי עם כל הכבוד במקרה הזה לא יכול לשמש כראיה מכרעת לתוכנו אבל אנחנן מכבדים אץ השופט והמערכת ולכן ויתרנו על החקירה והסכמנו להודות גם במעשה הזה. לגבי דני ביבס האירוע היה מול דובר מכבי חיפה דודו בזק כאשר ביבס היה הקורבן ולא התוקף. הפועל חיפה לא צריכה כלל להיענש אבל הסכמנו כדי לחסוך את הדיון ומבינים את ההד הציבורי שיש למראות שראינו ולכן אני מבקש מספר דברים:

1. לכבד את עסקת הטיעון ולא להוסיף עונשים. ההבדלים בינינו לאחרים הם מהותיים ומצדיקים את ההסכם כמו שהוא.

2. מבקש מבית הדין להשתמש בסמכותו כדי להפריד את מועד ריצוי העונש באופן שאראל ובן בסט וכן קפילוטו יחלו בריצוי העונש כבר מהמשחק הקרוב (משחק הגביע) ודור מלול ותורג'מן יחלו בריצוי העונש רק עם סיום ריצוי העונש של קפילוטו".

16:54: עו"ד גולדנברג, עורך דינה של הפועל חיפה: "הגענו להסדר הטיעון הזה בלב לא קל. מדובר במשחק של מכבי חיפה והיא המארחת והיא הייתה אחראית לשלומם של השחקנים. ראינו בסיום המשחק מחזות לא נעימים לעין והן תוצאה של התגרות מכוונת שאליה הצטרפו עשרות אנשים שהיו באצטדיון ורובם ככולם או בעלי תפקידים או ממלאי תפקידים במכבי חיפה. התוצאה הייתה התנפלות רבתי על שחקני הפועל חיפה. הפעולות שננקטו על ידי הנאשמים היו במסגרת הגנה עצמית והגנה אחד על השני. גם זה לא היה צריך לקרות ואנחנו מצרים על הסיטואציה, אבל אם אנשי האבטחה היו עושים את תפקידם ואם השופטים היו מצליחים למנוע זאת, אני רוצה להאמין שלא היינו נמצאים כאן היום. אני ער להחלטה שלך מהיום בעניין העונשים שניתנו למכבי חיפה ומי מטעמם ואני רוצה להתייחס לנאשמים שכאן".

16:49: תובע ההתאחדות עו"ד רשף: "הנאשמים יודו ויורשעו בעובדות ובהאשמות בכתב האישום. הענישה עליה הסכימו הצדדים בכפוף לאישור בית הדין היא:

גל אראל - שני משחקים בפועל
עדן בן בסט - משחק אחד בפועל
דור מלול - משחק אחד בפועל
אלון תורגמן - שני משחקים בפועל
ניסו קפילוטו - 3 משחקים בפועל
דני ביבס מאמן הכושר - 3 משחקים בפועל וקנס של 1,000 ש"ח.
הפועל חיפה: קנס של 15,000 ש"ח.

16:42: אלון תורגמן, דור מלול, ניסו קפילוטו ועדן בן בסט נכנסו לדיון בליווי המנכ"ל אורן שטרלינג והדובר רגב. לא יעידו אם עסקת הטיעון תאושר.

שופט הכדורגל לירן ליאני. יותם רונן
לא נדרש להעיד. השופט לירן ליאני/יותם רונן

שלמה וייס על עסקאות הטיעון של החיפאיות

16:39: עסקת הטיעון אושרה, נכנסים לדיין כדי לאשר את פרטיה.

16:32: בהפועל חיפה מתדיינים כעת עם הבעלים יואב כץ כדי שהוא יאשר את ההצעה.

16:30: הדיון של הפועל חיפה מתעכב, ניסיון אחרון להגיע לעסקת טיעון לפני תחילתו.

15:50: נועם רגב, דובר הפועל חיפה, הגיע לבית הדין לקראת הדיון.

יואב כץ מגיב להחלטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully