וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד קוטלים: "החלום הופך לסיוט, ברצלונה חייבת לפתוח דף חדש"

בתקשורת תקפו את הקטלאנים ("הכדורגל מתקדם קדימה ולא מביט לאחור") ותהו האם מדובר באקורד הסיום של מסי, פיקה התעמת עם גריזמן, ורק קומאן מתעקש: "זו לא מכה קשה, אנחנו עדיין בעיצומו של תהליך". כל המספרים והתגובות

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה. David Ramos, GettyImages
ההגנה של ברצלונה שוב חילקה מתנות. פיקה/GettyImages, David Ramos

ככה זה נראה כשפיקה מנסה לרדוף אחרי אמבפה

אכזבה עצומה נרשמה אמש (שלישי) בקרב אנשי ושחקני ברצלונה, לאחר שהקטלאנים הובסו 4:1 בקאמפ נואו על ידי פריז סן ז'רמן במפגש הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. בקרב הקבוצה של רונאלד קומאן קיוו להיראות טוב בהרבה, ובטח להשיג תוצאה טוב יותר, אך ההגנה המקומית קרסה פעם אחר פעם אל מול ההתקפה הפריזאית בהובלת קיליאן אמבפה הענק, שכבש שלושער ואולי אותת לכוכב הבלאוגרנה ליאונל מסי על כוונתו לרשת את מקומו ככוכב הגדול ביותר בכדורגל העולמי.

מעבר לבור העמוק לקראת הגומלין, מדובר בהפסד הביתי הראשון אי פעם של ברצלונה לפריז סן ז'רמן. תוך כדי המשחק, אי אפשר שלא היה להיזכר ב-1:6 המפורסם אותו השיגה ברצלונה לפני כארבע שנים על הצרפתים, שהפך פיגור 0:4 מהמשחק הראשון. על אף הדמיון בין שני המקרים, קשה להאמין שלברצלונה הנוכחית יש את הכלים לנצח בפריז, ובטח לא להביס את הקבוצה של פוצ'טינו.

ב"מארקה" נזכרו בדבריו של ג'רארד פיקה אחרי ה-8:2 מול באיירן מינכן ("אף אחד לא הכרחי כאן, הגענו לשפל המדרגה") וטענו: "ברצלונה בשלב של בניה מחדש. ראקיטיץ', וידאל וסוארס אמנם עזבו, אבל האחרים נשארו. הדבוקה הוותיקה עדיין כאן. יש שמות נוצצים, אולי כמו במקרה של סוארס יש להם עוד מה לתת, אבל הם לא צריכים להיות בבארסה. חייבים לפתוח דף חדש. מדובר על ג'ורדי אלבה, לו אין תחרות על העמדה. פיקה. בוסקטס. הכדורגל מתקדם קדימה ולא מביט לאחור. קצב המשחק, הפיזיות, האינטנסיביות עשו את ההבדל. שחקנים שהיו חשובים במשך עשור ועשו את ההבדל כבר לא יכולים להיות שם".

ב"ספורט" הוסיפו: "ברצלונה יכולה לנצח שבעה משחקים רצופים בליגה, אבל זה לא מספיק מול קבוצות חזקות כמו סביליה או פריז. החלום לזכות בליגת האלופות ממשיך להפוך לסיוט עבור המועדון הזה, שקרוב מאוד להדחה רעה שנה שנייה ברציפות".

שחקן באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד בעבר אואן הארגריבס, נחלץ להגנתו של קומאן וטען שלא צריך להפיל את כל האשמה עליו, ושברצלונה פשוט לא קבוצה מספיק טובה בשביל לנצח את פ.ס.ז'. "זו לא אשמתו של קומאן", אמר שחקן העבר האנגלי. "ברצלונה נחותה בהרבה מפריז סן ז'רמן. בשלב הזה, קומאן כבר מבין שהוא רחוק מלזכות בכול תואר שהוא, וזה לא דבר שזכור לי שאמרנו על קבוצה של ברצלונה".

רונאלד קומאן עצמו היה מאוכזב מאוד בסיום, והודה: "במחצית השנייה הם היו הרבה יותר טובים. הם היו מאוד יעילים. לדעתי המחצית הראשונה הייתה שקולה, אבל במחצית השנייה היו לנו יותר מידי בעיות והם הראו עליונות גם עם הכדור וגם בכל הנוגע לפיזיות. במצב של 0:1, הייתה לנו הזדמנות נהדרת של עוסמאן דמבלה, וחבל שפספנו אותה. אני לא חושב שספגנו מכה קשה. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שינוי".

במהלך המחצית הראשונה נרשם עימות מילולי בין ג'רארד פיקה ואנטואן גריזמן, כשהבלם קרא לחלוץ: "כ*ס אמא שלך, אנחנו סובלים כבר חמש דקות!" גריזמן אמר בסיום: "לא ככה רצינו להיראות, קשה לעכל את זה שספגנו רביעייה בבית. היו לנו כמה מצבים כדי לכבוש, אבל לא ניצלנו אותם". הצרפתי פירגן ליריבה: "הם היו טובים יותר בכל אספקט. זה לא היה משחק טוב שלנו". על אף התבוסה הקשה, חלוץ ברצלונה סירב לוותר: "ניסע לפריז במטרה לנצח".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
השווה את שיאו של ראול, אך ברצלונה בדרך להדחה מוקדמת מהצ'מפיונס. מסי/רויטרס

בתקשורת הספרדית קטלו כצפוי את ברצלונה, כשאת מרבית האש סופג ג'רארד פיקה. "ליל הבלהות של הקפטן", כינו ב"מארקה" את משחק הנפל של פיקה, שחזר מפציעה והתקשה להתמודד עם אמבפה ושאר שחקני ההתקפה המהירים של פ.ס.ז'. בתקשורת הקטלאנית תהו כיצד ליאו מסי יגיב לתבוסה, וב"ספורט" כתבו "יכול להיות שצפינו בגול האחרון של ליאו מסי במדי ברצלונה בליגת האלופות".

המספרים

* ליאונל מסי הבקיע מול פ.ס.ז' את שער הצ'מפיונס הראשון שלו לשנת 2021. זו השנה ה-17 ברציפות שהפרעוש כובש בליגת האלופות. בכך השווה את שיאו של אגדת ריאל מדריד ראול.

* השער שהבקיע מסי היה שערו ה-20 העונה בכל המסרות עבור ברצלונה. זו העונה ה-13 ברציפות בה הוא כבש יותר מ-20 שערים בעונה עבור הבלאוגרנה.

* לראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות, ברצלונה סופגת שני הפסדי בית רצופים כשהיא סופגת שלושה שערים ויותר (3:0 מול יובנטוס במחזור האחרון של שלב הבתים, והרביעייה שספגה מפ.ס.ז').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully