וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות בליגת העל בכדורסל מונעות משחקניהן לצאת למשחקי הנבחרות שלהם

14.2.2021 / 14:40

בשל המצב בשדה התעופה מספר קבוצות החליטו לא לאפשר את יציאת השחקנים מחשש שלא יחזרו בזמן או שיידרשו לבידוד: "שמו אותנו במצב בלתי אפשרי". בין השחקנים שלא שוחררו: אקיל מיצ'ל וקיילב אגאדה

במקביל לנבחרת ישראל, שתתחרה בסוף השבוע הקרוב בחלון האחרון של מוקדמות היורובאסקט, יתחרו בכל העולם בחלון האחרון והקובע של מוקדמות הגביעים היבשתיים, כשבתחילת השבוע הבא יידעו אלו נבחרות ירכיבו את האליפויות היבשתיות בקיץ 2022.

אלא שלצד החגיגה של פיב"א עומדת ישראל וקבוצות הכדורסל של ליגת העל במצב לא פשוט עם סגירת נמל התעופה בן גוריון לטיסות, ובעקבות כך החליטו מספר קבוצות לא לשחרר את השחקנים שלהם שקיבלו זימון למשחקים מחשש שאם יצליחו לצאת מישראל בזמן, יתעכבו מאוד בחזרה גם בשל מיעוט הטיסות וגם הבעיות בהשגת אישורים.

מכבי ראשון לציון, למשל, לא שחררה את אקיל מיצ'ל לפנמה. הפועל באר שבע לא שחררה את קיילב אגאדה לניגריה, אך כן שיחררה את נתן יורקוביץ' לשוויץ. מכבי חיפה שחררה את ריגוברטו מנדוסה למשחקי נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית, כשהשחקן צפוי לסיים את דרכו במועדון בקרוב.

שחקן מכבי ראשון לציון אקיל מיצ'ל מול שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס. דני מרון
הקבוצות בבעיה, השחקנים בבעיה, האיגוד בבעיה. מיצ'ל/דני מרון

בהפועל חולון מחכים להחלטת ועדת החריגים של משרד הבריאות, שאם תתיר את כניסתו של מקסים דה זאו בחזרה לישראל הלילה ללא תקופת בידוד של חמישה ימים לאחר מכן, השחקן ימריא למשחקי נבחרת בלגיה מחר. על עירוני נס ציונה מופעלים לחצים כבדים מטעם האיגוד הקולומביאני לשחרר את בריאן אנגולה, אך בקבוצה דורשים ערבויות שהשחקן ישוב בזמן למשחקי הליגה בעוד שבועיים, וכמו כן הבטחה כי לא יצטרך לעבור בידוד, אחרת גם הוא לא ישוחרר.

"צריך להבין, שמו אותנו במצב בלתי אפשרי", סיפר לוואלה! ספורט אחד מבעלי הקבוצות שנמצא בתסבוכת הנוכחית, "אנחנו מבינים את החובה שלנו לשחרר את השחקנים, ועשינו את זה תמיד, כולל בחלון הקודם. מצד שני, אין היגיון, גם מטעם משרד הבריאות, שאנחנו נשחרר את השחקן, אין לו כמעט טיסות לחזור עליהן לארץ, ואם הוא כבר יגיע לכאן בזמן, הוא לא יוכל לשחק במשחק הבא בגלל בידוד".

באיגוד הכדורסל לא אהבו את ההחלטה של הקבוצות שכן הם חוששים כי החלטה כזאת, ולא מטעם קבוצות היורוליג שנמצאות בסכסוך ארוך עם פיב"א, עלולה להעכיר את היחסים בין האיגוד לאיגודים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully