וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' התאושש והעפיל לרבע הגמר, דימיטרוב הדיח את תים

הסרבי הפצוע ניצח 6:7 (4), 6:4, 1:6, 4:6 את מילוש ראוניץ' בדרך למפגש עם זברב. הבולגרי גבר 4:6, 4:6, 0:6 על הפינאליסט מאשתקד, ויפגוש ברבע את קראצב המפתיע, "הפספוס הישראלי". נאומי אוסקה הצילה נקודת משחק ועלתה לרבע הגמר, גם סרינה וויליאמס עלתה

הטניסאי האוסטרי דומיניק תים. רויטרס
נכנע ללא תנאי. תים/רויטרס

שלב שמינית גמר אליפות אוסטרליה יצא לדרך הלילה (בין שבת לראשון) עם כמה משחקים מסקרנים בטורניר הנשים, כשנאומי אוסקה וסרינה וויליאמס עלו לשלב הבא אחרי משחקים קשים ומותחים.

בסבב הגברים, עמד במרכז המפגש של נובאק דג'וקוביץ' עם מילוש ראוניץ', כשהסרבי מצליח לנצח על אף הפציעה שממנה סבל. דומיניק תים הודח, כשהפסיד לגריגור דימיטרוב.

משחקי רבע הגמר

גברים:

נובאק דג'וקוביץ' - סשה זברב
גריגור דימיטרוב - אסלן קראצב

נשים:

סימונה האלפ - סרינה וויליאמס
נאומי אוסקה - סו ויי הסייה

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
עדיין כאן. דג'וקוביץ'/רויטרס
הטניסאי גריגור דימיטרוב. רויטרס
בדרך הנכונה. דימיטרוב/רויטרס
הטניסאי הרוסי אסלן קראצב. רויטרס
גדל בישראל, פרח ברוסיה. קראצב/רויטרס

גברים

האלוף המכהן והמדורג מספר 1 בעולם נובאק דג'וקוביץ' סבל מפציעה בסיבוב השלישי מול פריץ טיילור, אבל הצליח לנצח בחמש מערכות. היום היה ספק אם יעלה למפגש מול מילוש ראוניץ' (14), אבל הסרבי שוב הזכיר שהוא לא נכנע בקלות, כשניצח 6:7 (4), 6:4, 1:6, 4:6 את יריבו הקנדי.

את המערכה הראשונה נולה לקח בשובר שוויון. ראוניץ', שהפסיד לדג'וקוביץ' בכל 11 המפגשים האחרונים ביניהם, הצליח היום לקחת מערכה לסרבי, דבר שלא עשה מולו בשלושת משחקי הגרנד סלאם ביניהם, והשווה ל-1:1. באיזשהו שלב במשחק האלוף מהשנה שעברה נראה מעט מוגבל בתנועה, אבל במערכה השלישית ידע דג'וקוביץ' לקחת חמישה משחקונים רצופים כדי לנצח 1:6 ולעלות ל-1:2, ובמערכה הרביעית שבר בדיוק ברגע הנכון כדי להשלים את הניצחון.

ברבע הגמר נולה ישחק נגד סשה זברב (6), שניצח בשלוש מערכות את דושאן לאיוביץ' (23), 4:6, 6:7 (5), 3:6. הגרמני, שבשנה שעברה הגיע עד לחצי הגמר, ממשיך להיראות טוב במלבורן: אחרי שאיבד מערכה בסיבוב הראשון, בשלושת המשחקים הבאים ניצח חלק, והיום עם 44 ווינרים ו-4 שבירות המשיך לשלב הבא.

דומיניק תים בחוץ. האוסטרי, המדורג 3 בעולם שהגיע בשנה שעברה עד הגמר, הפסיד 6:4, 6:4, 6:0 לגריגור דימיטרוב (18) תוך שעתיים ודקה אחת בלבד. ביום שישי תים נתן מאבק אדיר מול ניק קיריוס, פיגר 2:0 וניצח 2:3 בקאמבק מופלא, אבל היום הוא נראה עייף ומוגבל, ובפיגור 2:0 לא התעורר אלא דעך עוד יותר והפסד את המערכה השלישית 6:0 תוך 21 דקות בלבד. עבור דימיטרוב זו הופעה ראשונה ברבע גמר גרנד סלאם מאז אליפות ארצות הברית ב-2019 אז נעצר בחצי הגמר. האוסטרי התשוש והמתוסכל היכה 41 שגיאות לא מחויבות מול 18 בלבד של דימיטרוב, שגם היכה 10 אייסים. כעת הבולגרי מוביל 2:4 במאזן הראש בראש בין השניים.

ברבע הגמר דימיטרוב יתמודד מול אסלן קראצב המפתיע, שעשה את כל הדרך מהמוקדמות והמשיך את המסע הקסום עם העפלה ראשונה לרבע גמר גרנד סלאם, אחרי ניצחון 6:3, 6:1, 3:6, 3:6, 4:6 על פליקס אוז'ה עליאסים (20). קראצב, שגדל בישראל והחל את דרכו במרכזי הטניס המקומיים, עזב את הארץ בגיל 12 להתאמן ברוסיה. הוא נחשב לכישרון גדול ופוטנציאל גדול, אך כאמור רק כעת עושה את הפריצה הגדולה שלו.

קראצב הפך לשחקן השלישי בלבד בתולדות הטורניר שמצליח להעפיל לרבע הגמר אחרי שעלה מטורניר המוקדמות, והראשון זה 25 שנה שעולה לרבע הגמר בהופעה הראשונה שלו בהגרלה ראשית בגרנד סלאם. המדורג 114 בעולם צפוי לזנק לאזור המקום ה-60 בעולם. הפעם האחרונה ששחקן בדירוג כל כך נמוך הגיע לרבע הגמר במלבורן הייתה ב-1991 (פטריק מקנרו, מהמקום ה-114*. "היה קשה בהתחלה, אבל נתתי את כולי", אמר המנצח הגדול של היום.

הטניסאית היפנית נאומי אוסקה. רויטרס
המון אופי. אוסקה/רויטרס
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
העפלה 54 בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם. סרינה/רויטרס
הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. רויטרס
שוב הלך קשה, שוב ניצחה. האלפ/רויטרס

נשים

הראשונות לעלות אל המרכז המרכזי היו נאומי אוסקה וגרבינייה מוגורוסה, שסיפקו דו קרב מותח בין שתיים מהשחקניות שדורגו ראשונות בעולם בעבר. הספרדייה נראתה בדרך לניצחון כשהובילה 3:5 ו-15-40 בסט השלישי, אולם היפנית הצילה שתי נקודות משחק והשלימה מהפך בדרך לניצחון 6:4, 4:6, 5:7. אוסקה עם ניצחון 18 ברציפות, ומקווה שגם הפעם - כמו בכל הפעמים הקודמות שעלתה לרבע הגמר בטורניר גרנד סלאם - זה יסתיים בזכייה בתואר. בסיבוב הבא תפגוש אוסקה את סו ויי הסייה הסינית, שגברה 4:6, 2:6 על מרקטה וונדרוסובה.

סרינה וויליאמס שמטה מערכה ראשונה בטורניר וניהלה דו קרב גדול עם ארינה סבאלנקה, אבל צלחה אותו בסופו של דבר עם ניצחון 4:6, 6:2, 4:6 כדי להבטיח העפלה לרבע הגמר במלבורן בפעם ה-13 בקריירה, והעפלה מספר 54 בקריירה לרבע גמר של טורניר גרנד סלאם. האמריקאית שחולמת על זכייה בתואר השמיני שלה באוסטרליה ועל זכייה ראשונה בגרנד סלאם מאז 2017, תפגוש בסיבוב הבא את סימונה האלפ (2) שניצחה 6:3, 1:6, 4:6 את איגה שביונטק (15).

הפולנייה בת ה-19 הגיעה בכושר טוב למשחק, אחרי שלא שמטה מערכה לאור הטורניר, ואף ניצחה 3:6 במערכה הראשונה. אבל הרומנייה, שכבר הייתה קרובה להדחה בסיבוב השני, שוב הראתה את האופי שלה, וידעה לחזור היטב למשחק. האלפ ניצחה על אף שהיכתה 42 שגיאות לא מחויבות (מול 17 בלבד של יריבתה) אבל גם 33 ווינרים (לעומת 17 של הפולנייה) ובסופו של דבר ניצחה תוך שעה ו-50 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully