וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קרב הכוכבים הצעירים ב-NBA היה "תענוג אמיתי" או מחדל הגנתי? תלוי את מי שואלים

דונצ'יץ'? "פנומנלי". וויליאמסון? "מגוחך מה הוא מסוגל לעשות". המפגש בין כוכבי דאלאס וניו אורלינס הוליד נתון היסטורי, אבל גם גרר ביקורות. וגם: לברון מחקה את ג'ורדן וקובי, יאניס בטוח - "יוטה הקבוצה הטובה במערב". סיכום הלילה

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מול זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס. Ronald Martinez, GettyImages
ואיפה ההגנות? לוקה מול זאיון/GettyImages, Ronald Martinez

ב-NBA מתמוגגים מאחד המשחקים הכי מהנים עד כה העונה: מפגש התקפי וקצבי בין לוקה דונצ'יץ' וקריסטאפס פורזינגיס לזאיון וויליאמסון וברנדון אינגרם, ארבעה כוכבים צעירים, שחלקם מסומנים כמי שישלטו בליגה הטובה בעולם בעתיד. דאלאס ניצחה 130:143 במשחק, בו נרשמו כמה ציוני דרך עבור שחקני העתיד.

דונצ'יץ' קבע שיא קריירה של 46 נקודות, זאיון וויליאמסון קבע שיא קריירה משלו עם 36, וגם פורזינגיס (36) ואינגרם (30) היו במיטבם ועזרו לעשות היסטוריה - זאת הייתה הפעם הראשונה בתולדות הליגה שארבעה שחקנים בני 25 ומטה קולעים 30 נקודות או יותר במשחק ללא הארכה.

"לוקה היה פנומנלי. קריסטאפס היה פנונמנלי. וויליאמסון היה מגוחך. לא ייאמן מה שהוא מסוגל לעשות על המגרש", התלהב מאמן דאלאס ריק קרלייל מהתצוגות של הכישרונות הצעירים. "הקהל בבית נהנה מתענוג אמיתי היום בכל מה שקשור לבידור. יחד עם זאת, הגנתית, זאת הייתה מלחמת כריות".

עבור דונצ'יץ', המשחק הלילה סימן המשך מגמה. ילד הפלא הסלובני לא היה מרוצה מפתיחת העונה של דאלאס, אבל התעשת וסוחף את המאבס לאט לאט בחזרה לכושר שאפיין אותה בעונה שעברה, כשהיא עומדת כעת על חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים כולל ארבעה ניצחונות רצופים. אחרי שבשבוע שעבר הוא השווה את שיא הקריירה שלו עם 42 נקודות מול גולדן סטייט, הלילה הוא שבר אותו והפך לשחקן הרביעי אי פעם שמגיע ל-45 נקודות ו-10 אסיסטים בגיל 21 ומטה, אחרי טריי יאנג, אייזאה תומאס ומייקל ג'ורדן.

"לוקה קלע ארבע או חמש שלשות עם יד על הפנים. אין באמת שום תכנית הגנתית שיכולה לעצור את זה. הוא פשוט שחקן גדול שקולע זריקות גדולות", החמיא לו זאיון וויליאמסון.

קרלייל החמיא ללוקה ולפורזינגיס, שנראה הלילה כמו הכוכב השני שמצפים ממנו להיות. "שניהם שחקני התקפה מעולים, לשניהם יש סגנון מיוחד מאוד, ואני חושב שהם מתאימים מאוד אחד לשני", אמר. "הם משלימים אחד את השני, והיום הכימיה ביניהם הייתה פנטסטית. היה נהדר לראות את זה".

מנגד, הדומיננטיות ההתקפית של זאיון וויליאמסון ממשיכה להיות ייחודית. וויליאמסון סיים עם 14 מ-15 מהשדה, כשהזריקה היחידה שהחטיא הייתה מחוץ לצבע. לשם השוואה, השחקן האחרון שקלע כל כך הרבה זריקות ללא החטאה בצבע היה אחד הסנטרים הגדולים בכל הזמנים, האקים אולג'וואן, שעשה זאת אי שם בשנת 1998.

מצד שני, למרות ההצגות ההתקפיות של דונצ'יץ', וויליאמסון, פורזינגיס ואינגרם, ההגנות של שתי הקבוצות שוב נראו חדירות במיוחד. "ההגנה שלנו פשוט מזעזעת, מגוחכת", אמר מאמן הפליקנס סטן ואן גנדי. "כל מה שעשינו לא עבד בצד ההגנתי, שום דבר לא הזיז להם".

* לברון ג'יימס שומר על כושר מרשים גם בגילו המתקדם ואחרי הקילומטראז' שצבר, וממשיך להדהים את ה-NBA. הלילה קינג ג'יימס ואנתוני דייויס הובילו את הלייקרס לניצחון 105:115 על ממפיס, במשחק בו כבר פיגרו ב-20 הפרש. לברון שלקח את העניינים לידיים במחצית השנייה, הציג את כל הרפרטואר, כולל דאנקים, שלשות וסלים בפייד-אוויי מחצי מרחק. "צפיתם עכשיו בגדולה בזמן אמת", החמיא לו מאמן הלייקרס פרנק ווגל. אייזאה תומאס צייץ אחרי אחד הסלים של לברון: "זה הפייד-אוויי הכי קר רוח שלברון קלע בקריירה. זה היה פייד-אוויי של קובי ומייקל ג'ורדן".

* יאניס אנטטוקומפו מחמיא ליוטה אחרי ההפסד של הבאקס לג'אז, וטוען - הם הקבוצה הכי טובה במערב. "כשאתה רואה אותם משחקים, זה נראה כיף, זה נראה פשוט. הם נראים כמו שאנחנו נראינו בעונה שעברה, וכשאתה נמצא בנקודה הזאת, הביטחון שלך בשיא וקשה מאוד לנצח אותך. נכון לעכשיו, הם הקבוצה הכי טובה במערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully