וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברצלונה של 2009 הייתה הרבה יותר טובה מבאיירן מינכן של 2021"

אלופת גרמניה השלימה זכייה בתואר שישי ושחזרה את ההישג של ברצלונה הגדולה של פפ, אבל בקטלוניה משוכנעים: "בארסה ההיא הייתה מושלמת מבחינת הכדורגל, באיירן הזו רק מבחינת התוצאות"

תקציר: באיירן מינכן - טיגרס 0:1/ספורט 1

באיירן מינכן השלימה אמש (חמישי) זכייה מדהימה בסקסטאפל (שישה תארים) אחרי שניצחה 0:1 את טיגרס וזכתה באליפות העולם לקבוצות. אבל האם הקבוצה האימתנית הזו, שרמסה בדרך לזכייה בליגת האלופות את ברצלונה עם 2:8 היסטורי היא הקבוצה הטובה בהיסטוריה, או לפחות אחת הטובות שבהן?

ב"ספורט" הקטלאני ערכו את ההשוואה המתבקשת בין באיירן הנוכחית לברצלונה של 2009, שהייתה עד אז הקבוצה הראשונה שזכתה בשישה תארים תחת פפ גווארדיולה. בארסה האגדית ההיא, שהביאה לעולם את ה"טיקי טאקה", זכתה באליפות, בגביע, בליגת האלופות (ניצחון בגמר על מנצ'סטר יונייטד), בסופר קאפ הספרדי, בסופר קאפ האירופי ובגביע העולם לקבוצות. כמו באיירן מינכן הנוכחית, גם בארסה ההיא סיפקה כמה משחקים בלתי נשכחים כמו ה-2:6 בברנבאו או המשחק מול צ'לסי שבו אינייסטה כבש בתוספת הזמן בסטמפורד ברידג'.

אנדרס אינייסטה חוגג שער הניצחון מול צ'לסי. AP
ברצלונה ההיא הייתה יותר טובה מבאיירן מינכן הנוכחית? אינייסטה חוגג את השער מול צ'לסי/AP

על פי הניתוח של לואיס מסקארו, באיירן הזו לא קרובה ברמתה לברצלונה של פפ, שעבר בעצמו בבאיירן מינכן אך לא הצליח לשחזר את הכדורגל הטוטאלי שלו מימי ברצלונה הזוהרים. באיירן אומנם שחזרה את ההישגים, אבל לא את הכדורגל של גווארדיולה ומשחק הלחץ שגרם למשחקים של הקבוצה ההיא להיראות חד צדדיים לחלוטין. מסקארו טוען שבאיירן הנוכחית היא "מושלמת מבחינת התוצאות", אך בארסה הגדולה הייתה "מושלמת מבחינת הכדורגל שלה".

לפיכך, ברצלונה של 2009 היא הקבוצה הטובה בהיסטוריה. קבוצה ש"גרמה לכולם להתאהב בה", בעוד שבאיירן מינכן משדרת עוצמה וביטחון יותר מאשר כדורגל יפה ושובה עין. ברצלונה הנוכחית של קומאן אומנם רחוקה מלהזכיר את ברצלונה הגדולה ההיא, אך יש לה עדיין שלושה שרידים מאותה תקופה: ג'רארד פיקה, סרג'יו בוסקטס וכמובן ליאו מסי, אולי בעונתו האחרונה במועדון. מי אתם חושבים שמנצחת, ברצלונה 2009 או באיירן מינכן 2021?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully