וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנח הזהב: מכבי חיפה מציעה נחיתה רכה לליגיונרים, אולי רכה מדי

12.2.2021 / 12:00

המאכזבים, הפצועים ואלה שבאו "להעביר את הזמן". מכבי חיפה שוב החזירה שלושה ליגיונרים עם תנאים מפנקים, למרות שמאז ימי וואליד באדיר ועידן טל המהלך הזה לא ממש הצליח. תזכורת כואבת שמשוועת למפנה: מאיציק זוהר ועד רמי גרשון

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 0:2/ספורט 1

ב-25 בינואר 2003 הצליחה מכבי חיפה להשלים את עסקת עידן טל. מכשול הבוררות של הקשר עם מכבי פתח תקוה הוסר, והוא הצטרף רשמית לאלופה הירוקה אחרי ניסיון אירופי שני שלא צלח, הפעם באברטון וראיו וייקאנו. טל חבר בקישור הירוק לליגיונר אחר שיעקב שחר החזיר לישראל ופרח בקרית אליעזר - וואליד באדיר. הרכש מווימבלדון עזב את מכבי חיפה עם ארבע אליפויות בחמש שנים, ולטל שהגיע אחריו (וגם נשאר אחריו) היו שלוש רצופות משלו וגם תואר אישי של כדורגלן העונה ב-2004/05. השניים סיפקו ניסיון, חוכמה, קשיחות וגם לא מעט שערים. תרומתם לקבוצה הייתה עצומה.

אלא שמאז, והאמת היא שגם לפני כן, הגרסה הספורטיבית לתכנית "החזרת המוחות" לא התגלתה כשוס גדול בכרמל. אם נוציא מהמשוואה את יניב קטן, דקל קינן ויוסי בניון - סמלים של המועדון שהיה ברור שיחזרו רק למכבי חיפה - יתר הליגיונרים התמקדו במנצח הזהב שהציע להם שחר כדי לבצע נחיתה רכה בארץ. התנאים היו מפליגים, התפוקה הרבה פחות.

עומר אצילי, שחקן מכבי חיפה. ., מאור אלקסלסי
ישנה את הסטטיסטיקה? עומר אצילי/מאור אלקסלסי, .

במכבי חיפה מודל 2020/21, שלושת המצטרפים האחרונים הם כדורגלנים ישראלים שחוזרים לליגת העל מהכדורגל האירופי. ליגיונרים, גם אם רק לרגע. טאלב טואטחה שב באוקטובר אחרי ארבע שנים באירופה, עומר אצילי הצטרף בחודש שעבר אחרי חצי עונת גלות בקפריסין וברגע האחרון הוחזר מוחמד עוואד מפולין. שלושתם יקוו לא להיכלל ברשימה הזו בעתיד.

עוד בוואלה!

מעבה את החוד: מוחמד עוואד חזר למכבי חיפה

לכתבה המלאה
איציק זוהר שחקן מכבי חיפה בכדורגל. מכבי חיפה
המוחזר הראשון. איציק זוהר/מכבי חיפה

איציק זוהר

מתי? ינואר 1998, מקריסטל פאלאס

הליגיונר הראשון שהחזירה מכבי חיפה לארץ. אחרי אפיזודה לא מוצלחת, בלשון המעטה, בקריסטל פאלאס, איציק זוהר הגיע באמצע עונת 1997/98 למכבי חיפה כדי למלא את מקומו של סרגיי קנדאורוב שנמכר לבנפיקה. את התקופה בירוק היטיב הקשר לסכם בעצמו: "סתם העברתי את הזמן". זוהר תרם ארבעה שערי ליגה בעוד "עונה פיננסית" והוסיף שניים בגביע, אבל בגמר מול הפועל ירושלים אפילו לא שותף ובקיץ כבר חזר למכבי תל אביב.

רונן חרזי

מתי? ינואר 1999, מבורסאספור

ושוב, מכבי חיפה מוכרת כוכב, מחפשת שם גדול במקומו, ונופלת. הפעם אלון מזרחי נמכר לניס והירוקים הנחיתו את המתחרה הקבוע שלו בשנות ה-90' על המקום בהתקפת הנבחרת - רונן חרזי שהגיע כמושאל אחרי תקופה קצרה בטורקיה. החלוץ כבש פעמיים בליגה, הוסיף שלושה שערים בגביע ונפרד אחרי 13 משחקים בלבד, שבחלקם בכלל תופקד כקשר התקפי. בקיץ שלאחר מכן התאחד עם דרור קשטן בהפועל תל אביב והיה אחד מכוכבי הדאבל.

תמיר כהן שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
פציעה קשה ורגעים כואבים. תמיר כהן/אדריאן הרבשטיין

חיים מגרלשווילי

מתי? יולי 2011, מאלקי לרנקה

כמה שנים אחרי ההצלחות עם באדיר, טל וקטן, מכבי חיפה חזרה לחפש שגרירים. לאור הפרידה מפיטר מסיללה והתקווה להגיע לליגת האלופות, אלישע לוי רצה לתת גיבוי לטואטחה הצעיר בעמדת המגן השמאלי והירוקים העניקו חוזה לשנתיים לחיים מגרלשווילי. בניגוד לקדנציה הראשונה שלו בירוק, הפעם המגן בקושי שיחק (37 דקות כמחליף בליגה) ואחרי חצי עונה כבר הושאל לבית"ר ירושלים.

תמיר כהן

מתי? אוגוסט 2011, מבולטון

תאונת הדרכים הטרגית שבה נהרג אביו אבי כהן, גרמה לתמיר כהן לחזור לישראל אחרי שלוש שנים וחצי בפרמיירליג כשחקן בולטון. מכבי חיפה העניקה לו חוזה לארבע שנים ושכר של 300 אלף יורו לעונה, אבל הקשר עזב אחרי שנתיים שבהן עבר פציעות קשות ולא הותיר רושם כלשהו, עם 17 הופעות בליגה וללא שערים. "היה לי רע במכבי חיפה, סבלתי", סיכם לפני שהמשיך לעונת פרישה בהפועל רעננה.

לירוי צעירי שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
לא החזיר על השער מ-2010. לירוי צעירי/מגד גוזני

לירוי צעירי

מתי? ספטמבר 2012, ממכלן

כובש השער שמנע ממכבי חיפה אליפות במחזור הסיום של עונת 2009/10, הוצג עם החולצה הירוקה אחרי עונה אחת לא רעה בבלגיה. צעירי העדיף לחזור לישראל, הגיע כמושאל עם החוזה שהיה לו במכלן, ובמכבי חיפה לא בלט ב-19 משחקי ליגה (רק שישה בהרכב) שבהם לא כבש. לאחר מכן חזר לבני יהודה.

קובי מויאל

מתי? יולי 2014, משריף טירספול

אחרי זכייה באליפות מולדובה עם שריף טירספול, השתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית והופעת בכורה בנבחרת ישראל, קובי מויאל יועד לתפקיד העוגן במרכז השדה של מכבי חיפה. הקשר האחורי קיבל חוזה לשנתיים, עם שכר שהוערך בכ-250 אלף דולר לעונה, אבל בדצמבר 2014 נפצע בגמר גביע הטוטו והתברר כי קרע את הרצועה הצולבת והמיניסקוס, ולמעשה סיים את העונה. ב-2015/16 חזר לשחק, אבל נפרד ממכבי חיפה עם 12 הופעות בליגה בשנתיים וללא שערים. בתום החוזה שב לבית"ר ירושלים.

אלירן עטר, איתי שכטר שחקן מכבי חיפה. ניב אהרונסון
חזרו מצרפת עם חוזה דומה. אלירן עטר עם איתי שכטר/ניב אהרונסון

אלירן עטר

מתי? ינואר 2015, מריימס

"אני אוהב אתגרים, מכבי חיפה הכי נכונה לי", הסביר אלירן עטר את הבחירה שביצע אחרי שנה וחצי בליגה הצרפתית, כשבחודשים האחרונים שם בילה בקבוצת המילואים. החלוץ, שעזב את ליגת העל ככדורגלן העונה ומלך השערים במדי מכבי תל אביב, לא הצליח לשחזר את היכולת. שחר שוב שילם ביד רחבה עם חוזה לשלוש שנים וחצי ושכר של 300 אלף דולר לעונה בתקווה שהרכש הנוצץ יוביל למאבק על האליפות, אבל קיבל ממנו 23 שערים בשנתיים וחצי, יותר מדי היעדרויות ופציעות, ובקשת עזיבה שנה לפני תום החוזה.

איתי שכטר

מתי? פברואר 2015, מנאנט

רגע אחרי עטר ובעידודו של בניון, גם איתי שכטר הונחת מצרפת במתווה דומה: חוזה לשלוש שנים וחצי, עם 330 אלף דולר לעונה. גם כאן ציפתה מכבי חיפה לקבל את החלוץ שכיכב במדי הפועל תל אביב לפני היציאה לאירופה, אבל המציאות הייתה שונה לגמרי. שכטר לא הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי והציג כמות שווה של שני שערים ושני כרטיסים אדומים (כולל הרחקה לארבעה משחקים) בפחות משנה בירוק, לפני שהושאל לבית"ר ירושלים וכמובן כבש במפגש הראשון עם מכבי חיפה.

עומר דמארי שחקן מכבי חיפה עם רועי קהת. ברני ארדוב
גם הליגיונרים האוסטרים לא הביאו את הבשורה. עומר דמארי עם רועי קהת/ברני ארדוב

רועי קהת

מתי? אוגוסט 2016, מאוסטריה וינה

הפעם קיוותה מכבי חיפה שאולי ליגיונר צעיר יותר יהיה פחות שבע. הירוקים זכרו את היכולת המצוינת שגילה רועי קהת בשנה וחצי בקרית שמונה, טרם המעבר לאוסטריה, ועל סמך זה והפוטנציאל לקשר התקפי שיכול לספק מספר דו-ספרתי של שערים, הוא קיבל חוזה לארבע שנים עם שכר של 400 אלף דולר לעונה. התוצאות לא היו שונות. מכבי חיפה נותרה בינונית וקהת יחד איתה, עם שישה שערים ב-68 הופעות במשך שלוש שנים. בקיץ 2019, שנה לפני תום החוזה, שוחרר למכבי נתניה.

עומר דמארי

מתי? ינואר 2017, מר.ב. לייפציג

החיפושים אחר סקורר נמשכו, ובאמצע עונת 2016/17 החליטה מכבי חיפה לעשות הכול כדי להחזיר לליגת העל את עומר דמארי. מה טוב יותר מחלוץ מוכח שהיה שלוש פעמים ברציפות מלך שערי הפועל תל אביב לפני שיצא לאירופה? אלא שדמארי הגיע יותר מדי טיולים (השאלות בקבוצות הבת רד בול זלצבורג וניו יורק רד בולס) ומאבקים עם ר.ב. לייפציג שרצתה להיפטר מחוזהו הכבד. מכבי חיפה הציעה לו 400 אלף דולר לעונה בעסקת השאלה לשנה וחצי, אבל קיבלה בתמורה מעט מדי רגעי כדורגל ורק ארבעה שערי ליגה ב-27 משחקים.

שחקני מכבי חיפה נטע לביא, אופיר מזרחי, סנטאיהו סלליך. אדריאן הרבשטיין
תנודות ביכולת. סינטאיהו סלליך עם אופיר מזרחי/אדריאן הרבשטיין

אופיר מזרחי

מתי? יוני 2017, מלוגאנו

מכבי חיפה רצתה את אופיר מזרחי עוד לפני שיצא לשחק בשוויץ, אבל חיכתה שנה ובקיץ 2017 ביצעה עסקה עם איזי שרצקי על שובל גוזלן, והחתימה את הקשר/חלוץ לשלוש שנים עם שכר עונתי של 250 אלף דולר. בעונה הראשונה מזרחי הראה ניצוצות וכבש שישה שערי ליגה למרות הופעות מעטות בהרכב, ולאחר מכן דקות המשחק פחתו משמעותית והשידוך הסתיים בינואר 2019 עם השאלה למכבי פתח תקוה.

סינטאיהו סלליך

מתי? יולי 2017 ממאריבור

אחרי שלוש שנים בסלובניה, שכללו שתי אליפויות וגם הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות, סלליך בחר לחזור למכבי חיפה, בה שימש כמחליף באליפות האחרונה ב-2010/11. הקשר חתם לשנתיים עם שכר של 200 אלף דולר, והתחיל עם שבעה שערים ותשעה בישולים בעונה הראשונה שהיו שווים הארכת חוזה, אבל הקבוצה עצמה לא התרוממה ובשנתיים הבאות סלליך שיחק פחות, בעיקר בגלל קרע ברצועה הצולבת שהוביל להיעדרות ממושכת, חזר עם תנודות ביכולת ובקיץ האחרון עבר להפועל באר שבע.

שחקן מכבי חיפה, רמי גרשון. יוסי ציפקיס
אחרי שהושאר בסגל, מחכה לדקות ראשונות העונה. רמי גרשון/יוסי ציפקיס

רמי גרשון

מתי? אוגוסט 2017, מגנט

עוד עסקה שבה הנייר לא תאם את המציאות. על פניו, זה אמור היה להיות מהלך מנצח מבחינת מכבי חיפה. רמי גרשון, שחקן הרכב בליגה הבלגית שהיה דמות מפתח באליפות ההיסטורית של גנט ב-2015, נפצע בעונה השנייה ואז התאושש ושיחק עם הקבוצה גם בשמינית גמר ליגת האלופות, חזר לישראל אחרי שמונה שנים כליגיונר וכשחקן נבחרת ישראל. שחר העניק לו חוזה לחמש שנים עם שכר עתק במונחים מקומיים (חצי מיליון יורו לעונה, שקוצץ ב-50 אחוזים בעקבות משבר הקורונה) ובעונה הראשונה בקריירה שלו בליגת העל, שבה רשם 26 הופעות, גרשון גם מונה לקפטן בעקבות עזיבתו של קינן, אלא שמאז היה מושבת רוב הזמן. הוא הוסיף למאזנו עוד 16 בלבד והשבוע הושאר בסגל רק בגלל מהומת הדרבי. גם לנבחרת לא שב מרגע חזרתו לכדורגל הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully