וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת יושר מקצועית: בית"ר ירושלים ריגשה בניצחון על מכבי נתניה

12.2.2021 / 7:10

הרבה אנשים בבית"ר ירושלים היו חותמים על נקודה בנתניה, היה אפילו חשש מהתפרקות, אבל בפעם הראשונה העונה, השחקנים הביאו מעצמם משהו אחר וחזרו לליגה. האסיפה לפני המשחק, שיחות המוטיבציה במחצית, המחסור בחמצן בסיום והחזרה לחיים של עידן ורד

תקציר: מכבי נתניה - בית"ר ירושלים 2:1/ספורט 1

בבית"ר ירושלים היו חששות גדולים לפני המשחק אתמול (חמישי) נגד מכבי נתניה. אין גורם במועדון שלא היה חותם על תיקו לאור מצבם הפיזי של שחקני הקבוצה. המחשבה לפני המשחק הייתה שהפסד יגמור את סיפור הפלייאוף העליון, אבל תיקו ישאיר את הקבוצה בתמונה. ניצחון? זו הייתה פנטזיה.

המצב הפיזי היה מדאיג מאוד. זה התחיל עוד לפני המשחק, אחד אחרי השני הגיעו השחקנים ודיווחו על חולשה - מוחמד, קריאף, קונסטנטין, ביטון, פלייטר. במצב שגרתי אף אחד מהם לא היה מתלבש, אבל אתמול כולם נרתמו לקרב.

לפני המשחק הצוות המקצועי הקרין לשחקנים סרטון מוטיבציה על יכולת התמודדות והעביר מסר: "כאב וקושי זה רגעי, תהילה וניצחון ממשיכים איתכם". שי ברדה אמר: "מאמן גדול אמר פעם לשחקנים שלו שיש להם את כל ההסברים והסיבות למה הם יפסידו היום. כולם יבינו אותם, אבל ווינרים נגעלים שמבינים אותם, שונאים את עצמם שעושים להם הנחות".

המחצית הראשונה הייתה מעל ומעבר לציפיות, אבל גם הבליטה שאט אט הכוח נגמר. במחצית דראפיץ' וברדה דיברו קצת על טקטיקה והתכוננות ליריב, אבל המסר שוב היה לב ונשמה. דראפיץ' שוחח עם שחקנים באופן אישי על האופי שצריך להביא ברגעים כאלה, ברדה הוסיף: "נתקו את הכול. אין קושי, אין כאב, אין כלום, הכול בראש. אנחנו מנצחים את המשחק הזה".

במחצית השנייה הקבוצה עלתה ל-0:2 ונראה היה שגם השלישי יגיע. ברגע שאלירן עטר הורחק הלחץ התחיל וכולם הרגישו שהמכבש בדרך. נתניה צימקה ל-2:1 ולחצה, אך כנראה שהניצחון הזה של בית"ר היה סוג של מכתוב, ברכה על כל מה שהקבוצה התמודדה איתו בשבועיים האלה.

מאמני בית"ר ירושלים סלובודן דראפיץ', שי ברדה. ברני ארדוב
מסרים של לב ונשמה. דראפיץ' וברדה אתמול אחרי שריקת הסיום/ברני ארדוב

מדהים כמה הקורונה והעובדה שבאו מעמדת אנדרדוג, הוציאה מהשחקנים של בית"ר אופי, לב ונשמה - משהו שלא התקרבו אליו באף משחק העונה. הם גם יקבלו על זה הרבה נקודות זכות מהאוהדים, שמגדירים את המשחק הזה כאחד הגדולים של הקבוצה בשנים האחרונות, בעיקר בשל הסיטואציה שהיא נקלעה אליה. הם הצליחו לרגש המון אנשים, להחזיר את החיבור, לתת לאנשים תחושה שיש להם על מי לסמוך. הגישה הזאת שווה לפעמים הרבה יותר מכמויות של כישרון.

אם רק נלך אחורה לסיום המשחק האחרון של הקבוצה בהפסד 1:0 להפועל תל אביב בטדי, שי ברדה הלך לעמדת הראיונות ובחדר ההלבשה דראפיץ' צרח על השחקנים. מה זה צרח? "אני לא מבין מה אני עושה בכדורגל אם ככה אנשים מגיעים למשחק", השמיע משפט מהדהד. השניים עוברים עונה לא פשוטה בבית"ר. לוקחים ללב, נלחמים על הקריירה ולפעמים מרגישים שהשחקנים לא כל כך מוצאים את עצמם בעידן הקורונה וחושבים שהשם "בית"ר" לבד יביא את הנקודות. "הייתי רוצה להיעלם ביער בסרביה", אמר דראפיץ' ב"רדיו ירושלים" ביום שישי האחרון. אם כל השחקנים ירגישו כמו הצוות המקצועי בית"ר תיאבק על הרבה יותר מפלייאוף עליון.

בסיום השחקנים שמחו, חלק השתוללו, חלק בקושי נשמו. אביאל זרגרי סיים עם קרח על הכתף והברך, יותר מדי שחקנים השתעלו והאויר היה מצרך מאוד מבוקש. הצוות המקצועי החמיא בסיום לטל בן חיים - זה שכאשר הוא זכה באליפות ראשונה, סנטיאגו אוקמפוס ואביאל זרגרי עוד לא נולדו. עלי מוחמד סימן עם הידיים גם בחדר ההלבשה שאין לו אויר ורק הצליח לומר: "אני חלש, צריך לנוח".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים, אורי מגבו, מיכאל אוחנה, אלירן עטר, עידן ורד, ירדן שועה. ברני ארדוב
בסיום משחק חלק מהשחקנים חגגו, אחרים בקושי נשמו. שחקני בית"ר אחרי השער הראשון/ברני ארדוב

לבית"ר אין ברכה עם כדורגלנים מזמביה השנה. לאמק בנדה סיכם בקיץ, אבל ברח למכבי נתניה ואתמול הוציא את אלירן עטר באדום. דומיניק צ'אנדה חתם, אבל ביטלו לו את ההסכם בזמן שהוא התכונן לטיסה ואיזה מזל שנסגר החלון ולא היה זמבי נוסף על הפרק. עטר בכלל סיפר בסיום כי לא ניסה לנגוח בבנדה, אלא להצמיד אליו את הראש, אך לא העריך את המרחק נכון. פחות או יותר כמו ההחמצות בחצי הראשון, ערב של חוסר דיוק.

עידן ורד בלט מאוד בחודשים האחרונים בעיקר ברמה התקשורתית והמלחמה שלו על כך שהכדורגל לא יופסק. ורד מנהיג, קפטן, אך בתוך כל זה עדיין מסתתר טירוף של ילד. הוא לא יסתפק לעולם בדקות טובות, הוא רוצה מספרים, שערים ובישולים. הבישולים חזרו לאחרונה אבל השער הראשון העונה הוא משהו שישב לו על כל איבר בגוף, והוא הוסיף לכך גם את ההכנה לכיבוש של מיכאל אוחנה. לעונה של בית"ר אין סיכוי להתרומם ללא המספרים של עידן ורד וזה מקבל משנה תוקף שאלירן עטר ייעדר נגד מכבי חיפה וככל הנראה מכמה משחקים נוספים. ואם מיכאל אוחנה שחזר לשחק ולהבקיע אחרי תקופה ארוכה מצטרף אליו, פתאום בבית וגן יכולים להביט קדימה עם קצת אופטימיות.

ביום שני מכבי חיפה בטדי. מוליכת הטבלה שחייבת ניצחון כדי לשמור על המקום הראשון, הקבוצה שבסיבוב הראשון גרמה לבית"ר את אחד מרגעי השפל הגדולים שלה בשנים האחרונות, משחק שכל מי שקשור בקבוצה התבייש לקחת בו חלק. בית"ר תסחוב איתה את הקורונה, עייפות, תשישות. אולי היא תקבל את ניקו אולסק שעשוי לצאת מהבידוד ביום ראשון, אך קודם כל תהיה חייבת לתת פייט אמיתי ולמחוק את החרפה מהסיבוב הקודם ולייצר המשכיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully