וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 85:87 את הפועל חולון לאחר הארכה ועלתה לגמר הגביע

האלופה סבלה מיום רע של סקוטי ווילבקין, ונקלעה כבר לפיגור 17 בתוך הרבע האחרון, אך התעוררות של הגארד יחד עם משחק נהדר של עוז בלייזר (19) הוליכו את השחקים של יאניס ספרופולוס לקאמבק גדול ומפגש עם מכבי ראשון לציון בגמר הגביע

שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר. דני מרון
החזיר את מכבי תל אביב מהקבר לניצחון גדול. בלייזר/דני מרון

מכבי תל אביב היא העולה השנייה לגמר גביע המדינה 2021 ותפגוש שם את מכבי ראשון לציון, לאחר שגברה 85:87 על הפועל חולון בתום הארכה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס פתחה טוב והוליכה בנינוחות במהלך הרבע הראשון, אך התקשתה להתמודד עם האקס גיא פניני, מסי. ג'י. האריס ומאייזאה מיילס שצלפו מכל פינה והוליכו את הקבוצה של סטפנוס דדאס ליתרון שהגיע בשיא ל-50:67, עמוק בתוך הרבע האחרון.

באמצע הרבע המכריע התעורר סקוטי ווילבקין, שלא היה טוב עד אותו רגע, ועוז בלייזר והוליכו את האלופה לריצת 5:22 בשלהי הרבע הרביעי. חולון ההמומה לא הצליחה לעצור את הקאמבק של היריבה, וראתה כיצד כל היתרון שהיה לה אובד, והמשחק נגרר להארכה. בחמש הדקות הנוספות היו אלה זוסמן ובלייזר שהובילו את מכבי תל אביב, בעוד חולון איבדה את סי. ג'י. האריס, את מיילס ובדקה האחרונה גם את פניני ובסופו של דבר גם את המשחק. יאניס ספרופולוס עולה לגמר גביע ראשון שלו בישראל.

קלעו למכבי תל אביב: עוז בלייזר 19, סקוטי ווילבקין 15, יובל זוסמן 13 ו-8 ריב', אנטה ז'יז'יץ' ואותלו האנטר (8 ריב') 11 כ"א, אלייז'ה בריאנט 10, ג'ון דיברתולומאו 5 ו-5 חט', אנג'לו קלויארו 2, סנדי כהן 1.

קלעו להפועל חולון: טיירוס מגי 21 ו-5 איבודים, סי. ג'יי. האריס 18, גיא פניני 17, אייזאה מיילס 14 ו-6 ריב', כריס ג'ונסון 8 ו-9 ריב', מקסים דה זאו 4 ו-6 ריב', ווילי וורקמן 3.

שחקן הפועל חולון גיא פניני. דני מרון
חולון איבדה יתרון גדול ויצאה מאוכזבת מחצי הגמר. פניני/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל חולון אייזאה מיילס. דני מרון
התעורר ברבע האחרון, כפה הארכה ומכבי תל אביב עולה לגמר גביע ראשון מאז 2018. ווילבקין מול מיילס/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

כריס ג'ונסון פתח עם שלשה עבור חולון, אך הקבוצה של יאניס ספרופולוס הגיבה בריצת 0:11 ופתחה פער מבטיח בשלב מוקדם. אייזאה מיילס וסי. ג'יי. האריס נכנסו לעניינים והחזירו את הקבוצה של דדאס למשחק. שלשה של גיא פניני על הבאזר הורידה את חולון בפיגור 20:18 לקראת הרבע השני.

רבע 2:

חולון המשיכה להיצמד לאלופה, שלמרות דקות טובות של ז'יז'יץ' לא הצליחה לעצור את קלעי השלוש של חולון. שלשה של גיא פניני קבעה יתרון חולוני, 31:33, שתיים וחצי דקות להפסקה. פניני המשיך ללהוט והגדיל את הריצה החולונית ל-0:9, אך מכבי תל אביב נצמדה לחולון והורידה עד 36:35, וזו הייתה גם תוצאת המחצית.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן הפועל חולון אייזאה מיילס. דני מרון
חגג בצבע במחצית הראשונה. ז'יז'יץ'/דני מרון

רבע 3:

שלשות של פניני והאריס הציבו את חולון ביתרון שיא מבחינתה עד כה במשחק, 35:42. מיילס והאריס המשיכו לצלוף והיתרון החולוני הגיע כבר לדו ספרתי כששחקני האלופה ההמומים מתקשים לעצור הסחף. ההפרש שעלה לפלוס 15 ירד ל-11 בזכות חטיפה ונקודות של ג'ון דיברתולומאו, ובסיום הרבע השלישי הוליכה חולון 50:61.

רבע 4:

חולון המשיכה לצלוף ועלתה ל-50:67 בפתיחת הרבע המכריע. אלייז'ה בריאנט ועוז בלייזר הורידו את ההפרש לחד ספרתי לאחר זמן רב, כששלשה של האחרון קבעה 67:58 לרעת מכבי תל אביב. מכבי תל אביב המשיכה בלחץ שלה והצליחה להוריד עד מינוס חמש בלבד, אך גיא פניני השחיל שלשה גדולה ונתן לחולון מרווח ביטחון. סקוטי ווילבקין ועוז בלייזר לא הסכימו לוותר, סגרו ריצת 5:22 ומכבי תל אביב נחלצת מהפסד וכופה הארכה. 72:72 בתום 40 דקות.

שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר מול שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון. דני מרון
גיבור הקאמבק של מכבי תל אביב. בלייזר/דני מרון

הארכה:

חולון איבדה את סי. ג'יי. האריס בחמש עבירות, כשבלייזר קבע מהקו 72:75 למכבי תל אביב. הקבוצה של דדאס איבדה גם את מיילס בחמש עבירות, אך הצליחה להיצמד לאלופה. סל גדול של זוסמן הציב את מכבי תל אביב בעמדה מצוינת לניצחון ובסיום, השחקנים של יאניס ספרופולוס משלימים קאמבק גדול ועלייה ראשונה לגמר הגביע מזה שלוש שנים לאחר ניצחון 85:87.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully