וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשר התקשורת: פעל מיידית לקידום שידורי ספורט נשים

ח"כ תמר זנדברג דרשה מהשר בני גנץ להשוות בין אירועי ספורט גברים המוגדרים בעלי חשיבות ציבורית רבה לבין אירועי ספורט נשים

שחקנית אליצור חולון שיי קלי. באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אתר רשמי
שחקנית אליצור חולון שיי קלי/אתר רשמי, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

חברת הכנסת תמר זנדברג פנתה לשר התקשורת בני גנץ בקריאה לעודד שידורי ספורט נשים בשיראל ולהשוות בין אירועי ספורט גברים המוגדרים בעלי חשיבות ציבורית רבה לבין אירועי ספורט נשים: "בעוד אוכלוסיית הנשים מהווה 50% מכלל הציבור, ומספר הספורטאיות המקצועיות מתרחב וכן פעילות ליגות הנשים, היעדר שידורי ספורט נשים פוגע בהמשך התפתחותן ובשוויון ההזדמנויות של הנשים בספורט. ילדות וילדים נחשפים לספורט כמרחב גברי בלבד, מה שמשפיע על תפיסת השוויון המגדרי, ובוודאי לא מאפשר לילדות לראות ספורט מקצועי כאפשרות עבורן ולחלום על כך, ולהתפתח כספורטאיות מקצועיות".

ח"כ זנדברג הוסיפה כי "היעדר שידורי ספורט נשים פוגע בקבלת חסויות עבור ספורטאיות, ובכך מעמיק את היעדר השוויון בין נשים שעוסקות בספורט מקצועי לבין עמיתיהן הגברים. בהתאמה האפשרות של קבוצות נשים בספורט לקבל חסות נפגעת, ועולם הספורט מוסיף להיות מרחב גברי שמרחיק את היום בו נראה שוויון גם על המגרש".

על פי המכתב, "החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוויין הציעה שינוי הכרחי וחיוני אך לא שוויוני ובכך לא מספק. ברשימת האירועים שהוכרזו על ידי המועצה כבעלי חשיבות ציבורית רבה, ועליהם תחול החובה לשדרם בשידור חי בערוץ בסיסי ולא בלבד במסגרת שידורים מוספים בתשלום, חסרים אירועים מליגות הנשים בספורט".

ח"כ זנדברג קראה לגנץ: "בכוחך לפעול מידית לקידום ספורט הנשים, לעודד שידורי ספורט נשים בישראל, ולהשוות בין אירועי ספורט גברים המוגדרים בעלי חשיבות ציבורית רבה, לבין אירועי ספורט נשים. אבקש מהמועצה להתייחס לרשימת אירועי דגל אותם מבקשים ומבקשות צרכני וצרכניות ספורט הנשים לצפות בערוצים הבסיסיים, ולקדם את אותם התכנים שעתידים להצמיח תרבות של ספורט נשים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully