וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי החדש: השינוי של הפועל תל אביב החל כשזנחה את מהפכת הצעירים

11.2.2021 / 9:19

הניסיון להסתמך על בוגרי מחלקת הנוער נכשל, ובזכותו נולדה בשורה חדשה: הפועל תל אביב החדשה מנוסה יותר, דומיננטית יותר וכבר לא חוששת להרגיש פייבוריטית. עם מנהיג שתפור לתפקיד שקלינגר חיפש וכישרון שמתחיל סוף סוף לפרוץ, הישארות היא כבר לא המטרה היחידה

תקציר: מכבי פתח תקוה - הפועל תל אביב 2:0/ספורט 1

שחקני הפועל תל אביב לא חגגו יותר מדי אחרי הניצחון 0:2 אמש (רביעי) על מכבי פתח תקוה, אלא בעיקר חשו הקלה. בחדר ההלבשה הושמעה קצת מוזיקה וצולמה תמונה קבוצתית לרגל הניצחון, אבל האווירה לא הייתה משוחררת במיוחד.

זה לא באמת מפתיע בהתחשב בסיר הלחץ שמלווה את הקבוצה בשנה האחרונה. עד לא מזמן שמו האדומים את כל המשקל על חבורה של שחקנים צעירים שבקושי השלימו חצי עונה בבוגרים. אבל עכשיו, אחרי שהניסוי כשל והעסק קרס, ניר קלינגר מבין שרק הניסיון ישאיר את הקבוצה בליגת העל.

מאז השינויים בסגל בחלון ההעברות, קלינגר מרגיש שיש לו קבוצה אחרת. די היה לשמוע את המסרים האופטימיים שלו לפני המשחק אמש ואת ההצהרות ש"אנחנו מנצחים בכל מחיר, וימי מה", כדי להבין זאת. מסרים כאלה הוא יכול להעביר רק לשחקנים שהוא סומך עליהם ויודע שאפשר לצאת איתם למלחמה.

שחקן הפועל תל אביב עומרי אלטמן עם רז שטיין. קובי אליהו
המון מקום לאופטימיות/קובי אליהו

הפועל תל אביב החדשה לא רק ייצרה 9 מ-15 נקודות אפשריות (והייתה שווה אפילו יותר מזה), אלא מראה עליונות על היריבות, גם במחצית הראשונה מול הפועל חדרה וגם לכל אורך המשחק אתמול. כל זה קורה כשיש שחקנים שעדיין לא בכושר מלא וכשהקבוצה מתאמנת יחד במשך שלושה שבועות בלבד, עם כמעט חצי הרכב חדש. הפועל תל אביב עדיין נמצאת בעיצומו של התהליך, יהיו לה עליות וירידות, אבל כבר עכשיו אפשר להעריך שבסוף העונה היא תשרוד בליגת העל ותבנה בסיס טוב לעונה הבאה - כל עוד לא יהיה מי שיהרוס.

שוב, הדרך עוד ארוכה. ביום שני הקבוצה תפגוש את בני יהודה והאוטובוס המפורסם של יוסי אבוקסיס במשחק קריטי, אך עוד כבר עכשיו אפשר לזהות את השינוי. זאת קבוצה אחרת לגמרי, גם ברמת האיכות וגם ברמת האישיות של השחקנים.

"צירפתי שחקנים שמביאים מנהיגות", אמר קלינגר בסיום וסיכם הכל. המאמן ספג המון ביקורות העונה, במשך חודשיים שלמים הוא שמע שהוא בדרך החוצה וחטף אש מבית ומחוץ. לשרוד בתפקיד היה נראה כמעט כמו משימה בלתי אפשרית. כנראה שלא במקרה אמרו על קלינגר השחקן שיש לו תשע נשמות. גם כמאמן - האיש יודע לצאת מהקבר.

מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר. קובי אליהו
לזה הוא פילל. קלינגר/קובי אליהו

אבל המהפך של הקבוצה הוא הרבה מעבר לאופי ונשמה. הפועל תל אביב עשתה שינוי מקצועי גדול, שניכר גם בהכנה למשחק אמש. במשך כל השבוע קלינגר הכין את השחקנים גם למשחק הלחץ של מכבי פתח תקוה וגם למתפרצות שלה. האדומים עבדו על פתרונות והשתמשו בדן איינבינדר, שירד אחורה כדי לעזור לבלמים בהנעת הכדור מול הלחץ של המלאבסים. כשהמתפרצות של היריבה באו, האדומים היו מוכנים עם עוד שחקן בהגנה. זה הוציא את מכבי פתח תקוה משיווי משקל והכריע את המשחק עוד בחצי הראשון. גם ברמת ההכנה קלינגר משנה הכל. הוא מכין את הקבוצה כמו קבוצה דומיננטית ופייבוריטית לכל משחק. זה שינוי קיצוני ביחס לסגל הקודם.

ויש את דן איינבינדר. קלינגר צריך להודות למשה חוגג. העובדה שזרקו את הקשר מבית"ר הביאה אותו לאדומים במוטיבציית שיא. הוא יורד לגליצ'ים כמו גרזן, מנהל משחק, מנהיג, לוקח עליו הכל לטוב ולרע והכי חשוב - עושה את הדברים הקטנים שמכריעים משחק. בחצי הראשון הוא הוציא את אלביס סאקי מאיזון וגרם לו לספוג כרטיס צהוב ולצאת במחצית מחשש לאדום. בחצי השני הוא ידע להטריף גם את ארמנדו קופר שבסוף יצא באדום וגמר את המשחק (סוף סוף קופר תורם משהו להפועל תל אביב העונה). הדברים הקטנים שמנצחים משחקים - כמה היה חסר לקלינגר שחקן כזה. המאמן אמר לאנשי המועדון כי "זה שחקן לעוד הרבה שנים. מנהיג מהסוג שכבר לא קיים בכדורגל". גם הוא מבין את החשיבות העצומה שלו.

שחקן הפועל תל אביב דן איינבינדר. קובי אליהו
ותודה לבית"ר ירושלים. איינבינדר/קובי אליהו

גם ללידור כהן מגיעות מחמאות. מרגע שהצטרף, החלוץ בעיקר עובד טקטית. אמש הוא חזר לחיים, שבועיים אחרי שנולד לו בן בכור. אולי אלה ניצני בגרות מהסוג שהוא לא הגיע אליה עד היום, אולי זה השלב שבו הוא יתחיל למצות את הכישרון האדיר שלו ויפסיק להיעלם. השער אתמול החזיר אותו לעניינים ויוסיף לקלינגר עוד שחקן ששווה מספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully