וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה טוען: יוהאן וג'ורדי קרויף "רבו" עליי לפני שחתמתי במכבי תל אביב

מאמן הצהובים לשעבר נזכר איך העדיף את ההצעה של ג'ורדי על זו של אביו, חוזר למהפך שחולל בקרית שלום, ומסביר מדוע המצב הביטחוני גרם לו לעזוב את ישראל בשנית

תקציר: מכבי תל אביב - בני סכנין 0:1/ספורט 1

אוסקר גרסיה טוען: לפני שהתמניתי למאמן מכבי תל אביב, כמעט גרמתי למריבה במשפחת קרויף. בטור שפרסם אמש (שלישי) בספרד, חזר הספרדי לתקופה לפני מינויו למאמן הצהובים ב-2012, וסיפר: "באותו קיץ נקלעתי למרכזה של 'מריבה' משפחתית בין הקרויפים. ג'ורדי שהתמנה למנהל מקצועי במכבי תל אביב, הציע לי להצטרף אליו. במקביל יוהאן שהתמנה למנהל הספורטיבי של צ'יבאס במקסיקו, רצה למנות אותי למאמן. הייתי חצוי בין שניהם, והתקשיתי לבחור כי הייתי קרוב מאוד לשניהם".

גרסיה מספר ש"בסופו של דבר ג'ורדי הצליח לשכנע את אביו שעדיף לי להתחיל את קריירת האימון בקבוצה בוגרת במכבי תל אביב. אני שמח שזה מה שקרה, בגלל שהייתה לי בישראל את אחת השנים הכי טובות במקצוע, בעיר ובמועדון שלמדתי לאהוב מאוד. ההתחלה לא הייתה קלה. הייתי זקוק לתקופת התאקלמות, כי לאמן שחקנים בוגרים זה שונה מלאמן שחקנים בני 17-18. אתה חייב לשנות את האופן שבו הוא מדבר איתם. למזלי, מצאתי במכבי תל אביב שחקנים פתוחים מאוד, שרצו ללמוד, להשתנות ולהשתפר. הם התאימו את עצמם לסגנון אחר לחלוטין ממה שהיו רגילים. וזה עבד, כי התוצאות היו פנומנליות".

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה (ימין) לצד המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
אחת ההחלטות הטובות בחייו. אוסקר גרסיה עם ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

גרסיה חזר לקדנציה שנייה במכבי תל אביב ב-2014 אחרי ניסיון לא מוצלח בברייטון, בהחלטה ש"נבעה ממניעים אישיים, ולא מקצועיים".

"הרגשתי שיש לי חוב כלפי המועדון. כשברייטון הגישה לי הצעה, מכבי תל אביב הבינה אותי וקיבלה את העזיבה שלי בצורה מרשימה". אבל הקדנציה השנייה של הספרדי בקרית שלום הייתה קצרה מאוד, כשהמאמן עזב את ישראל בשל המצב הביטחוני ומבצע "צוק איתן".

"הסיטואציה הייתה מסובכת מאוד, בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כבר נקלעתי לסיטואציות לא נעימות בקדנציה הראשונה שלי בישראל, אבל הפעם המצב הביטחוני הקשה נמשך זמן רב, וברגעים כאלה אתה לא חושב אך ורק על כדורגל. המשפחה שלי דאגה לי מאוד, והרגשתי אחריות עצומה. עזבתי את ישראל בפעם השנייה עם המון צער והמון כאב".

כזכור, מי שלקח את המושכות מידיו של אוסקר גרסיה היה פאקו אייסטרן, שסחף את הצהובים לטרבל עם זכייה באליפות, בגביע המדינה ובגביע הטוטו. גרסיה, לעומת זאת, המשיך לתקופה קצרה בווטפורד ולאחר מכן אימן את רד בול זלצבורג, סנט אטיין, אולימפיאקוס וסלטה ויגו, ממנה פוטר בנובמבר 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully