וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה בת שנה הגיעה לסיומה: הטייס אשם בהתרסקות המסוק של קובי בריאנט

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית קבעה כי לא היו כשלים מכניים במסוק: "הטייס היה מבולבל בעננים כשאיבד שליטה"

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

לפי תוצאות החקירה שביצעה בשנה האחרונה המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארצות הברית, הטייס שגרם להתרסקות המסוק של קובי בריאנט בינואר 2020 "היה מבולבל" בעננים כשאיבד שליטה. על פי הדו"ח שפורסם הערב (שלישי), הטייס, ארה זובאיין, עבר על חלק מנהלי הבטיחות, והאשמה לתאונה הטראגית הוטלה עליו ולא על המסוק או על החברה שהפעילה אותו.

אלמנתו של קובי, ונסה בריאנט, כבר האשימה בעבר את הטייס וכמוה גם יתר משפחות הקורבנות. אחיו של הטייס טען בתגובה כי בריאנט "היה מודע לסכנות", מה שכמובן לא מנחם אף אחד. כך או כך, בדו"ח לא נמצא שום זכר לכשל מכני במסוק וההתרסקות הוגדרה כתאונה, בעוד חברת המסוקים טענה ל"כוח עליון" עליו לא היתה יכולה לשלוט.

המסוק של קובי בריאנט ברגע התאונה. NTSB, אתר רשמי
העניינים מתחילים להתבהר/אתר רשמי, NTSB

לפי דוח הנתיחה שלאחר המוות שפורסם במאי שעבר, בראיינט והנוסעים החארים מתו מיד ברגע ההתרסקות ב-26 בינואר. "פציעות אלה הן קטלניות, ובצורה מהירה, אם לא באופן מיידי", כתב חואן קרילו, הבודק הרפואי, על ההתרסקות שהרגה את כוכב לוס אנג'לס לייקרס בן ה-41, את בתו ג'יאנה בת ה-13, את הטייס ואת יתר הנוסעים. כאשר המסוק התרסק בקרקע, הוא טס במהירות של 294 קמ"ש. הפגיעה יצרה בור ענק בהר, וההריסות התפזרו "על שטח בגודל מגרש כדורגל". המסוק עלה באש, אולם נקבע כי הכוויות על הגופות התרחשו לאחר המוות. גופתו של בריאנט נמצאה בצד אחד של ההריסות, וגופתו של בתו נמצאה בנקיק בצד הנגדי.

לפני כשבועיים, ביום השנה לטרגדיה, פרסמה ונסה פוסט קורע לב אינסטגרם ובו בין היתר כתבה: "בואו נאמר את האמת, אבל הוא תמהיל של רגשות, יום אחד אתה צוחק ולמחרת אתה בכלל לא רוצה לחיות. אני רוצה להגיד לאנשים שמתמודדים עם היגון הזה והאובדן קורע הלב - תמצאו סיבות לחיות. אני יודעת כמה זה קשה. אני מסתכלת על הבנות שלי, ומנסה להעביר להן את התחושה הזאת. המוות הוא בטוח, אבל החיים אינם. תמצאו את הסיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully