וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: רפאל נדאל השתחרר ועלה, המדורגים שהודחו התלוננו על התנאים: "בדיחה"

הספרדי, שחשש מפציעה, ניצח 3:6, 4:6, 1:6 את דג'רה בסיבוב הראשון. באוטיסטה אגוט ודויד גופן הודחו, אזרנקה הפסידה והאשימה את הבידוד במלון, סאנדגרן תקף: "ככה אפשר להתכונן?". ציציפאס הרשים בדרך לדרבי יווני

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
חם. נדאל/רויטרס

היום השני באליפות אוסטרליה המשיך לספק רגעי טניס מצוינים, עם עוד כמה הפתעות. רפאל נדאל פתח בצורה חלקה את הופעתו בגרנד סלאם הראשון של העונה, אבל בן ארצו רוברטו באוטיסטה אגוט הודח, כמו גם ויקטוריה אזרנקה ודויד גופן. רגעים של פחד היו כאשר נערה מביאת כדורים קרסה על המגרש ופונתה, אבל המארגנים עדכנו שזו רק מכת שמש ומצבה טוב.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
מרוצה מהיכולת. נדאל/רויטרס

גברים

רפאל נדאל, מחפש גרנד סלאם 21 בקריירה בניסיון לעבור את רוג'ר פדרר, סבל מפציעה בגב וסיפר לפני הטורניר שהוא סובל מכאבים, אבל הבוקר הוא נראה בריא וחזק כשגבר על לאסלו דג'רה (56 בעולם) בתוצאה 3:6, 4:6, 1:6. הספרדי התעלה במיוחד במערכה השלישית, שבה נראה נמרץ ומלא מוטיבציה, כשחגג במופגן את הניצחון. "עשיתי עבודה טובה היום", הודה בסיום, אחרי שעלה למאזן 1:15 בסיבוב הראשון במלבורן, "ניצחון בשלוש מערכות, זה מה שהייתי צריך".

אלכסיי פופירין רשום על הניצחון הגדול של היום, כשהציל 4 נקודות משחק במערכה הרביעית, חזר מפיגור 2:0 במערכה החמישית, וגבר 6:3, 4:6, 6:7 (4), 7:6 (6), 3:6 על המדורג 13 דויד גופן. מדורג נוסף שהפסיד הוא רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, שגם הוא לפני הטורניר התלונן על התנאים הקשים באוסטרליה, והבוקר הפסיד בסיבוב הראשון לראדו אלבו 6:7, (1), 6:0, 6:4, 7:6 (4).

שני הרוסים הבכירים, דניל מדבדב ואנדריי רובלב, שהוליכו את רוסיה לניצחון בטורניר גביע ה-ATP, שייטו לסיבוב השני. רובלב (7) גבר 3:6, 3:6, 4:6 על יאניק הנפמן, ואחריו מדבדב (4 בטורניר) הביס את ואשק פוספיסיל 2:6, 2:6, 4:6 - כשהוא ממשיך בכושרו המרשים ומשיג ניצחון 15 ברציפות, אחרי שבסיום העונה שעברה זכה בטורניר גמר הסבב.

טניס סאנדגרן הודח בשלוש מערכות בסיבוב הראשון על ידי אלכס דה מינואר, והאמריקאי, שהגיע לרבע הגמר באוסטרליה, זעם גם הוא על ההכנות הרעות לטורניר. המדורג 51 בעולם הפסיד 7:5, 6:1, 6:1 וביקר את העובדה ששהה שבועיים בחדר. "איך אפשר להתכונן למשחק במג אוויר חם ולוהט מול שחקן כזה כשאסור לך בכלל לצאת ולשחק טניס?", תהה, "זו הכנה בדיחה. מה אפשר להגיד? נהיו לי יבלות היום, הידיים שלו התנפחו אחרי שעה של משחק. זה מטופש מאוד".

מי שהרשים ביכולתו היה סטפנוס ציציפאס היווני (5 בטורניר) שכבר ללא קושי על ז'יל סימון 1:6, 2:6, 1:6 תוך 91 דקות בלבד. "לא ציפיתי שיהיה כל כך קל, למען האמת", אמר ציציפאס אחרי הניצחון, ולצד קולות צחוק שמע גם קריאות בוז, ונראה נבוך. הבונוס שלו על הניצחון: דרבי יווני בסיבוב השני מול תנאסי קוקינאקיס, שאמר: "מקווה שיהיו פה אוהדים יוונים, שתהיה אווירה".

מתאו ברטיני (9) גבר 6:7 (9), 5:7, 3:6 על קווין אנדרסון הדרום אפריקאי.

הטניסאית ויקטוריה אזרנקה. רויטרס
רצתה אוויר נקי. אזרנקה/רויטרס

נשים

ויקטוריה אזרנקה, אלופת אוסטרליה פעמיים בעבר, הודחה בסיבוב הראשון, כשהבלארוסית המדורגת 12 נוצחה 7:5, 6:4 על ידי ג'סיקה פגולה (ארה"ב, 61). אזרנקה האשימה את המצב ואת ההכנה הגרועה בגלל הקורונה. "הדבר הכי טובה להתאמן הייתה בחדר, להכות על כריות בקיר", סיפרה הטניסאית, שהייתה אחת מ-72 טניסאים שנדרשו להישאר 14 ימים בבידוד בחדר במלון, "זה לא עובד. אבל אני חושבת שהדבר הכי רע עבורי היה המחסור באוויר נקי. זה ממש גבה מחיר".

האלופה המכהנת סופיה קנין (4, ארה"ב) פתחה את דרכה בטורניר עם ניצחון 5:7, 4:6 על מדיסון אינגליס, האוסטרלית שעלתה בווילד קארד. האמריקאית הודתה שהיה לה קשה לעמוד בלחץ מול המדורגת 133, כשפיגרה מולה 3:1 במערכה הראשנה. "כן, לחץץ, דמעות, הרבה רגשות, הייתי עצבנית מאוד", הודתה בסיום.

המדורגת 13 ג'ו קונטה הבריטית נאלצה לפרוש בגלל פציעה, כשהיא מובילה 4:6, 2:0 על קאיה יובאן הסלובנית (שבזכות הניצחון הבטיחה לעצמה פרס כספי של 115 אלף דולר).

הטניסאית קוקו גוף. רויטרס
הרגישה בבית במגרש הצעירים. גוף/רויטרס

קוקו גוף שיחקה במגרש "ג'ון קיין ארנה", שמכונה "המגרש העממי" מאחר שנמכרים אליו כרטיסים מוזלים שהופכים את הכניסה אליו לקהל צעיר יותר ומכוון, שיכול ליצור אווירה פרועה יותר - והאמרקאית אמרה שרגישה בבית, במהחל הניצחון 2:6, 3:6 על ג'יל טייכמן. "זה המגרש האוהוב עליי, לדעתי", אמרה, "אמרו לי שזה המגרש של הצעירים, ואני בת 16, כך שהרגשתי בבית". בסיבוב הבא היא תפגוש את אלינה סביטולינה.

המדורגת 1 בעולם אשלי בארטי השיגה "דאבל בייגל" כשהביסה ברוד לייבר ארינה 0:6, 0:6 את דנקה קוביניץ'. היא ניצחה את 16 הנקודות הראשונות שלה, לקחה 50 מ-60 הנקודות במשחק, ועלתה לסיבוב הבא תוך 44 דקות בלבד. "אי אפשר שלא ליהנות מלשחק פה בלילה", אמרה בארטי, ששואפת להיות האלופה האוסטרלית הראשונה במלבורן מאז 1978.

הפתעה נוספת רשמה אולגה דנילוביץ', הסרבית המדורגת 183 שעלתה להגרלה הראשית בגרנד סלאם לראשונה בקריירה, וגברה 5:7, 6:3, 4:6 על פטרה מארטיץ', הקרואטית המדורגת 16.

מאיאר שאריף הפכה למצרייה הראשונה שניצחה בטורניר גרנד סלאם, אחרי 5:7, 5:7 על קלואי פאקה הצרפתייה, שגם היא עלתה מהמוקדמות.

  • עוד באותו נושא:
  • רפאל נדאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully