וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר סיטי השוותה שיא אנגלי, קלופ ניסה לגונן על אליסון

המוליכה השיגה ניצחון 14 ברציפות בכל המסגרות כשהיא נהנית משתי טעויות עצומות של שוער ליברפול. קלופ: "הוא הציל אותנו מלא פעמים, אולי הרגליים שלו היו קרות". וגם: כל המספרים והציוצים

תקציר: מנצ'סטר סיטי מביסה 1:4 את ליברפול באנפילד/ספורט 1

העונה המגומגמת של ליברפול קיבלה הערב חותמת ניצחת. האלופה הגאה מהעונה שעברה הובסה 4:1 בביתה על ידי מנצ'סטר סיטי, במשחק שסיפק את החותמת הרשמית לחילופי המשמרות באנגליה בין האלופה היוצאת (כנראה) לאלופה הנכנסת (בסבירות גבוהה מאוד). החמצת פנדל של גונדואן עוד שמרה את קלופ בחיים עד המחצית, אבל במחצית השנייה הסיטיזנס רקדו על המגרש עם צמד על הקשר הגרמני (9 שערים העונה), ושערים של סטרלינג ופודן. אליסון, שחזר אל בין הקורות אחרי שהחמיץ את ברייטון, עשה שתי טעויות איומות שהובילו לגולים ישירים. ב-23 המשחקים הראשונים של עונת 2019/20, ליברפול איבדה 2 נקודות. ב-23 המשחקים הראשונים של עונת 2020/21, ליברפול איבדה 29 נקודות. אין פלא שהפרשן רוי קין ביקר ואמר: "הם כל הזמן נותנים תירוצים. מבחינתי הם אלופים גרועים".

פיל פודן שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. רויטרס
הצגה גדולה שלו. פיל פודן/רויטרס

פפ גווארדיולה אמר לאחר המשחק: "זה ניצחון ענק שלנו. הגבנו יפה מאוד להחמצת הפנדל ושער שספגנו. במחצית השנייה עשינו התאמות והאיכות של השחקנים עשתה את היתר. זה ניצחון חשוב מאוד אבל אנחנו בפברואר. עשרה ניצחונות ליגה רצופים זה משהו יוצא דופן. עכשיו אנחנו צריכים להתכונן לליגת האלופות".

אילקאי גונדואן, מלך השערים של סיטי העונה, התייחס למאבק האליפות ואמר: "זה לא שלנו עדיין. אנחנו צריכים להישאר צנועים, אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להופיע ככה בכל משחק. לא משנה אם זה מול ליברפול בחוץ או שפילד יונייטד בבית. זו יכולה להיות עונה ממש טובה שלנו".

יורגן קלופ דווקא פרגן לשחקנים שלו ואמר לאחר המשחק: "בחלקים גדולים מהמשחק הייתה הופעה נהדרת של השחקנים שלי. אני מבין שאתם רואים את זה אחרת. במחצית הראשונה שיחקנו טוב. במחצית השנייה סיטי שינתה את השיטה שלה מעט ואנחנו לא עשינו התאמות. נתנו להם יותר מדי הזדמנויות. עשינו שתי טעויות גדולות זה ברור. אם נמשיך לשחק כמו ששיחקנו הערב, ננצח הרבה משחקים".

על הטעויות של אליסון: "הוא פספס שני כדורים. אולי היו לו רגליים קרות. זה נשמע מצחיק אבל זו הסיטואציה. הוא הציל את החיים שלנו הרבה פעמים, אין ספק בזה. הערב הוא טעה".

ג'ורדן הנדרסון, קפטן ליברפול אמר לאחר המשחק: "אני לא חושב שהתוצאה משקפת את ההופעה שלנו, אבל נענשנו על הטעויות שעשינו. אני חושב שבחלק גדול מהמשחק היינו שווים יותר, אבל זה מאוד מאכזב".

עוד בוואלה!

מנצ'סטר סיטי השוותה שיא אנגלי, קלופ ניסה לגונן על אליסון

לכתבה המלאה
יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
איזו עונה טראומטית. קלופ/רויטרס

המספרים

* ליברפול הפסידה שלושה משחקים רצופים בבית - דבר שלא קרה מאז ספטמבר 1963! הרצף הכי גרוע שלה באנפילד הוא ארבעה הפסדים, וזה קרה ב-1923.

* מנצ'סטר סיטי ניצחה באנפילד לראשונה מאז מאי 2003. פרט לאותו ניצחון, ב-29 הביקורים הקודמים שלה בליברפול היו 19 הפסדים ותשע תוצאות תיקו.

* זו הפעם הראשונה שליברפול סופגת רביעייה ביתית בפרמיירליג מאז אוקטובר 2005. אז הייתה זו צ'לסי של ז'וזה מוריניו שניצחה 1:4.

* זו הפעם הראשונה שליברפול ספגה ארבעה שערים ברציפות מקבוצות אורחות ולא כבשה בתווך בעצמה, מאז אפריל-מאי 1999. אז היו חמישה שערים כאלה.

* השוער אליסון ביצע שתי טעויות שהובילו לשער באותו משחק. עד היום היו לו רק ארבע טעויות כאלה בפרמיירליג: שתיים ב-2018, אחת ב-2019 ואחת ב-2020.

* מנצ'סטר סיטי ספגה אחרי 603 דקות בהן שמרה על שער נקי.

* אילקאי גונדואן כבש את שערו הראשון העונה ב-15 בדצמבר, ומאז כבש תוך פחות מחודשיים עוד שמונה - שניים יותר מכל שחקן אחר בתקופה הזו.

* פיל פודן, בן ה-20 ו-255 ימים, הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש ומבשל במשחק פרמיירליג מול ליברפול באנפילד.

* ראחים סטרלינג הוא השחקן השלישי שכובש יותר מ-100 שערים בכל המסגרות תחת הדרכתו של פפ גווארדיולה. קדמו לו ליאונל מסי (211) וסרחיו אגוארו (120).

* פפ גווארדיולה ברצף הניצחונות הטוב ביותר בקריירה שלו - 14. כמות כזו לא הייתה לו אפילו בתקופת השיא בברצלונה.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. רויטרס
הצגה של קבוצה אחת. מנצ'סטר סיטי חוגגת/רויטרס

* זה הניצחון הכי גבוה של מנצ'סטר סיטי באנפילד מאז מרץ 1937. אז התוצאה הייתה 0:5 לזכות התכולים.

* ליברפול היא האלופה הראשונה שמפסידה שלושה משחקי בית מאז שזה קרה לצ'לסי, אי שם במרץ 1956.

* מנצ'סטר סיטי השוותה את השיא האנגלי של ניצחונות רצופים בכל המסגרות עם 14 כאלה - כמו פרסטון בסוף 1892 וארסנל בסוף 1987.

ברשת מסתלבטים על אליסון וליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully