וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינינו את מכבי תל אביב": אבי אבן חושף את המהפך בבחירת השחקנים

ראש מערך הסקאוטינג של הצהובים מספר איזה שחקנים הוא כבר לא ימליץ להחתים לקבוצה, למה מכבי תל אביב "היא חיה אחרת", מדוע נהנה גם בעונת הבלהות ואיך דני אבדיה הפך לפרוייקט הדגל של המועדון

צפו בדני אבדיה מדבר על התקופה שלו בבידוד/חשבון הטוויטר של הוויזארדס

אבי אבן מכיר את מכבי תל אביב לפני ולפנים. מי שהחל את דרכו במחלקת הנוער של הצהובים וסלל את דרכו עד לעמדת ראש מערך הסקאוטינג של הקבוצה - תפקיד בו הוא משמש כבר מספר שנים - היה חלק מעונות טובות יותר ופחות מהאלופה הנצחית של הכדורסל הישראלי. וכמי שראה את הכל מבפנים, יש לו לא מעט תובנות, שאת חלקן חשף בריאיון לפודקאסט של סוכן השחקנים קווין טארקה.

ראשית, סיפר אבן על שיטת בחירת השחקנים במכבי תל אביב. "אנחנו מחפשים שחקנים שיש להם את היכולת להכיל את הלחץ של מועדון גדול, כי מכבי תל אביב היא חיה אחרת. יש אולם מלא בכל משחק, הלחץ גדול, תמיד רוצים לנצח, בניגוד לכמה קבוצות NBA. היו שחקני NBA שהגיעו למכבי תל אביב ולא הבינו מה המשמעות של לנצח בכל משחק. ב-NBA יש קבוצות שלא חולקות את אותה גישה. אנחנו מחפשים שחקנים שרוצים לנצח בכל משחק, שיודעים איך להתמודד עם הלחץ הזה, כאלה שיודעים איך להיות חלק מקבוצה. אנחנו לא זקוקים לשחקנים שמגיעים ומנסים לנצח את המשחק לבדם. היכולת להיות חלק מקבוצה, זה דבר סופר-חשוב עבורנו".

אבן טוען שמה שמייחד את מכבי תל אביב, זו מחלקת פיתוח השחקנים שהתעצמה במהלך השנים האחרונות. "אנחנו מודעים לחסרונות שלנו, ויודעים שמבחינה תקציבית, אין לנו שום יכולת להתמודד עם קבוצות כמו צסק"א מוסקבה או ריאל מדריד. אנחנו מנסים לפצות על זה ושמים דגש על לבנות ולפתח את השחקנים. רוב השחקנים מגיעים אלינו ליותר מעונה אחת, ואנחנו מנסים לקדם אותם ככל האפשר, יום אחרי יום. כששחקן מצטרף אלינו, אנחנו קודם כל שואלים את עצמנו מה הוא צריך לשפר כדי לעשות צעד קדימה, ועל זה אנחנו עובדים מדי יום. אנחנו מקדישים הרבה זמן ואנרגיות על עבודה אישית עם שחקנים".

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב עם עוזרו אבי אבן. ברני ארדוב
נהנה גם בעונה הקשה. אבי אבן עם ז'אן טבק/ברני ארדוב

אבן התייחס באריכות גם לדני אבדיה, אותו הביא למכבי תל אביב כשהיה צעיר. "אני מאחל לכל סקאוט ולכל מאמן חוויה כמו שהייתה לי עם דני. הכרתי את אבא שלו מזמן, והבאנו אותו למכבי כשהיה מספיק בוגר. בנינו אותו לאט לאט, עד שבשנה האחרונה בנינו את הקבוצה סביבו. היו לנו מאמנים שעבדו איתו מדי יום, תזונאים, תדריכי וידאו. אני לא חושב שפגשתי שחקן עם מוסר עבודה כמו של דני. הוא משקיע המון זמן כדי להשתפר. בגיל 16 הוא עלה להתאמן עם הבוגרים, בגיל 17 הוא התחיל לקבל קצת דקות בקבוצה הבוגרת. הוא עשה צעד אחרי צעד, ובעונה שעברה הוא היה השחקן הכי טוב בקבוצה. יאניס עשה עבודה מדהימה איתו, וגם המועדון".

אחד הדברים שהכי מתגאים בהם במכבי תל אביב לאחרונה, אלה השחקנים הצעירים שהמועדון הצמיח. "אני שמח שהצלחנו לבנות תרבות ארגונית למכבי תל אביב", אומר אבן. "עוד לפני דני אבדיה, דראגן בנדר הגיע אלינו בתור נער צעיר ואחר כך נבחר רביעי בדראפט. יובל זוסמן היה ה-MVP של אליפות אירופה לעתודה. הצלחנו לבנות תרבות ארגונית מסוימת לקבוצה, וכששחקנים מגיעים אלינו, הם יודעים שנדאג להם. אנחנו אומרים להם הכל בפנים, והם מכבדים את זה. כשאתה רואה ששחקן רוצה להשתפר ומשיג את המטרה, אתה מבין שהמועדון שלך צועד בכיוון הנכון. אני פוגש גם שחקנים שרוצים רק לשמוע כמה הם טובים, ובדרך כלל אני מבין שהם לא בנויים לשחק במכבי תל אביב, כי אני מחפש שחקנים שרוצים להיות הכי טובים שהם יכולים. אם שחקן רוצה לשמוע כל היום כמה הוא טוב, יש לו תקרה ברורה. כאלה שחקנים אנחנו לא רוצים".

כשנשאל אילו דגשים הוא שם בבחירת השחקנים במכבי תל אביב, אמר: "פוקוס ויציבות, זה שם המשחק במכבי תל אביב. אתה חייב להופיע בכל משחק, ולא יכול להיות טוב ערב אחד ואחר כך להיעלם. אסור לקחת לעצמך יום חופש. זה מאוד חשוב".

עוד בוואלה!

ראשון בליגת העל: מכבי ראשון לציון ביד אליהו בשחזור גמר הפיינל פור

לכתבה המלאה
מנהל מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ' עם דני אבדיה. דני מרון
פרוייקט הדגל. אבדיה עם ניקולה וויצ'יץ'/דני מרון

אבן נזכר בעונת 2015/16 הקשה שעברה על הצהובים, במהלכה הודחה מהיורוליג ליורוקאפ, איבדה את האליפות בישראל ובין היתר נתנה לו את המפתחות בתור מאמן ראשי למשך שבועיים, בין פיטוריו של גיא גודס למינויו של ז'אן טבק. "הסיטואציה הייתה איומה. מצד שני, זאת הייתה גם עונה יוצאת מהכלל מבחינת ההתמודדות המנטלית. יחד עם ז'אן טבק, היה לנו צוות מאמנים כל כך חזק ומגובש. הגבנו למשבר כמו מקצוענים. למרות שנכשלנו, נשארנו יחד. נהניתי מהעונה הזו בצורה יוצאת דופן. כן, חששתי שאפוטר, כי זה חלק מהביזנס. זה משהו שיכול לקרות תמיד, בכל תפקיד, בכל מצב, אבל אם אתה מאמין בעצמך, אתה יודע שאתה תוכל למצוא את עצמך בסיטואציה טובה יותר בעתיד".

על היומיום של הקבוצה אמר אבן: "לוח הזמנים שלנו מטורף לגמרי, כמו קבוצת NBA. היורוליג זאת ליגה ברמה גבוהה מאוד, וזה לא צירוף מקרים ששחקנים שצמחו ביורוליג מצליחים עכשיו ב-NBA. יש המון כאלה: לוקה דונצ'יץ', דני אבדיה, אפילו בראד וונאמייקר. הם השתמשו ביורוליג כמקפצה ל-NBA, והבינו שהם חייבים להיות טובים יותר כדי לשחק בליגה הטובה בעולם. היורוליג ליגה סופר-אינטנסיבית. למזלנו, ישראל מדינה קטנה מאוד. במשחקים בליגה המקומית, אנחנו לא עוברים קילומטראז' של טיסות ומרחקים כמו בספרד או במדינות אחרות. אבל עדיין זה ממש לא קל. אתה חייב להיות מקצוען ברמה הגבוהה ביותר כדי לעבור את זה כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully