וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העונש של ז'וזואה: הפועל באר שבע שוקלת פנייה לביהמ"ש אזרחי

עודכן לאחרונה: 4.2.2021 / 13:14

במועדון קיבלו בהלם את ההחלטה להרחיק את הקשר מארבעה משחקים בעקבות התקרית עם אבי ריקן, ומתכוונים להילחם למרות שלא תינתן להם הזכות לערער בהתאחדות: "אין איש בעולם שראה יריקה, ניאבק בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותנו נגד העוול שנעשה לשחקן"

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע יוצא מבית הדין/אריאל שלום, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

זעם בהפועל באר שבע בעקבות העונש החמור שספג ז'וזואה היום (חמישי) בעקבות היריקה לעבר אבי ריקן. הקשר הפורטוגלי הורחק מארבעה משחקים בפועל ויחמיץ את המשחקים נגד הפועל כפר סבא, מ.ס. אשדוד והפועל חיפה במסגרת הליגה, וגם את המשחק מול מכבי תל אביב במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה.

בקבוצה עוד האמינו הבוקר כי ז'וזואה יקבל זיכוי מלא בטענה שלא ניתן להוכיח שהקשר אכן ירק לעבר שחקן מכבי תל אביב, אבל התבדו. במועדון זעמו לנוכח ההחלטה וטענו שהם המומים ממנה.

באר שבע הגיבה עם תגובה נזעמת. "קיבלנו באכזבה את החלטת בית הדין לשפוט את ז'וזואה ללא סמכות, בניגוד מפורש להוראות תקנון המשמעת של ההתאחדות שאומרת שלא ניתן לשפוט שחקן על עבירה ששופט המשחק התערב והכריע בה, ובניגוד לראיות המצולמות מכל 9 מצלמות הטלוויזיה שצילמו את האירוע בתוספת זווית הצילום עליה הסתמך הדיין בהחלטתו.

"אין איש בעולם שראה יריקה של ז'וזואה - כולל אבי ריקן עצמו, כפי שהעיד וכולל שופטי ה-VAR שקבעו פה אחד שלא הייתה יריקה. המועדון מכבד את מערכת המשפט אבל ייאבק בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותו נגד העוול שנעשה לשחקן". בין היתר, שוקלים במועדון פנייה לבית משפט אזרחי.

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע. ., אריאל שלום
באר שבע המומה. ז'וזואה בדיון אמש/אריאל שלום, .

מוקדם יותר אמר גורם במועדון בתגובה להחלטה: "הרחקה מארבעה משחקים על יריקה שלא רואים? זה עונש בלתי נתפס".

הקבוצה מבירת הנגב אפילו לא תוכל לערער על העונש, מכיוון שזכות הערעור ניתנת לקבוצות אך ורק במקרים בהם ניתנת הרחקה של חמישה משחקים ומעלה.

בהחלטה של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, נכתב: "אין צל צילו של ספק כי הנאשם אכן ירק לכיוונו של אבי ריקן. הנסיבות בהן עומד ריקן עם גבו לנאשם, כלל אינו רואה אותו, כך שאינו יכול ליצור כל פרובוקציה מולו, עסוק בוויכוח עם רמזי ספורי ולפתע מחזיק בצווארו, כל זאת במקביל להרמת היד על ידי הנאשם על מנת לחסום את זווית הראייה של פיו, ותנועת היריקה אותה הינו עושה לכיוונו של ריקן, ותגובתו האינסטינקטיבית והמיידית של ריקן לאירוע בהחזרת צוואר, שרק לאחריה מבין הוא בנאשם, מוכיחות מלע כל צל של ספק כי הנאשם אכן ירק".

השופט עו"ד נועם ליובין הוסיף וכתב: "מדובר במעשה מבזה ומשפיל, אשר נעשה תרתי משמע מאחורי גבו של שחקן מכבי תל אביב, בכוונה לפגוע בו תוך כדי ניסיון להסוות את המעשה. יש להוסיף את העובדה כי אנו נמצאים בעידן קורונה, בו יריקה אינה מהווה "רק" אירוע משפיע ופוגע, אלא עלולה לגרום לסיכון בריאותי ממשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully