וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעשירייה הראשונה ב-NBA: "הקליעה של דני אבדיה מעודדת את וושינגטון"

זה כבר לא מקרי: הרוקי הישראלי צולף שלשות ב-45%, מדורג גבוה בין שחקני הליגה, ומפתיע את כתבי הוויזארדס שבטוחים ש"הוא לא מחטיא אף פעם". ברוקס מחמיא דווקא להגנה שלו, ביל "משתדל לא להציב לו רף גבוה מדי". צפו בריאיון הראשון שלו לטלוויזיה של וושינגטון

צפו בדני אבדיה מדבר על התקופה שלו בבידוד/חשבון הטוויטר של הוויזארדס

זה כבר לא מקרי: דני אבדיה הופך לקלע שלשות מצוין, בניגוד לציפיות המוקדמות ממנו ב-NBA. הלילה (בין רביעי לחמישי) צלף הרוקי הישראלי שלוש פעמים מחוץ לקשת מתוך חמישה ניסיונות, בדרך ל-13 נקודות בניצחון 100:103 של וושינגטון על מיאמי. אחרי שצלף גם אתמול מול פורטלנד שתי שלשות משלושה ניסיונות, עומד אחרי 13 משחקים על ממוצעים מרשימים.

הוא מדורג במקום ה-16 ב-NBA באחוזים מהשלוש עם 45%, כשהוא צולף 1.4 שלשות למשחק מ-3.1 ניסיונות. כשמדובר בשחקנים שזרקו לפחות 40 שלשות העונה, אבדיה כבר בין עשרת קלעי השלשות הטובים בליגה - נתון סטטיסטי מפתיע ביותר עבור מי שנכנס ל-NBA עם סימני שאלה גדולים בנוגע ליכולות שלו כקלע. לשם השוואה, בעונה שעברה במדי מכבי תל אביב ביורוליג, אבדיה עמד על 27.7% בלבד מחוץ לקשת, ובפלייאוף ליגת העל הוא עמד על 20% בלבד (בעונה הסדירה, לעומת זאת, קלע ב-38.7% מכובדים).

"בין כל הדברים הלא מעודדים בעונה של וושינגטון, מגמה אחת מעודדת היא הקליעה של דני אבדיה", צייץ כתב "האתלטיק" פרד כץ הלילה. "אני לא חושב שהיה אף אחד שציפה שהוא ידייק באחוזים כאלה. כנראה שהאחוזים שלו לא יישארו כל כך גבוהים עד סוף העונה, אבל אין ספק שהוא מוכיח שהוא קלע ראוי מחוץ לקשת".

כתבי וושינגטון ממשיכים להחמיא לקליעה של אבדיה, שהופכת לנשק העיקרי שלו, במיוחד במשחקים בהם הוא כמעט לא מקבל הזדמנויות ליצור מצבים לעצמו בהתקפה. "דני אבדיה צריך לזרוק יותר, כי נראה שהוא אף פעם לא מחטיא", צייץ הבלוגר בן מהיץ' ("Bullets Forever").

בכלל, נראה שאבדיה נהנה מאוד מהמשחקים נגד מיאמי. בתחילת החודש הוא רשם מול ההיט את שיא הנקודות שלו ב-NBA עד כה, עם 20 נקודות. גם הלילה הוא הציג יכולת טובה, ובסיום אף הוזמן לריאיון ראשון עם צוות השידור המקומי של הוויזארדס, כולל שחקן העבר דרו גודן. "אמרתי לכמה חבר'ה בקבוצה, שאני מרגיש בבית כאן במיאמי עם כל השמש, החום...", התבדח אבדיה. "אפילו השתזפתי היום במשך כמה דקות, וזה היה נהדר. מיאמי היא עדיין לא תל אביב, לא הייתי משווה, אבל היא כיפית".

על הניצחון אמר אבדיה: "זה מה שאנחנו מנסים לעשות מתחילת העונה. היום כולם עשו עבודה נהדרת, זה היה משחק צמוד ולא קל, אבל עשינו עוד צעד בלהיות קבוצה טובה יותר, עם הגנה טובה יותר, יותר אגרסיביות, יותר הנעת כדור. היה כיף לשחק היום".

גם בסיכום המשחק של NBC ציינו לטובה את אבדיה. "דני אבדיה אוהב לשחק נגד ההיט. המשחק הכי טוב שלו העונה עד עכשיו היה נגד מיאמי, וגם הערב הוא סיפק תצוגה מרשימה, בה הוא נראה כמו אחד השחקנים הכי טובים של וושינגטון", ציינו בכתבת הסיכום של המשחק. "בהיעדרו של ראסל ווסטברוק, אבדיה קיבל הזדמנות לספק הצצה ליכולות שלו כפליימייקר משני, שזו אחת הסיבות העיקריות לכך שנבחר בין 10 הראשונים בדראפט. אבדיה הולך ומשתפר ממשחק למשחק אחרי היציאה מפרוטוקול הקורונה, והופך להיות יותר ויותר נינוח ב-NBA. בהמשך אבדיה יוכל לתת אימפקט עוד יותר גדול בשני צידי המגרש".

עוד בוואלה!

טריפל דאבל ליאניס בהצהרה של מילווקי, דונצ'יץ' חזר לנצח, ג'ורג' חזר להפגיז

לכתבה המלאה

גם הכתב של מיאמי החמיא: "אבדיה יהיה כוכב אמיתי"

מאמן וושינגטון סקוט ברוקס אהב בעיקר את ההגנה של אבדיה ושל רוי האצ'ימורה, השחקן הצעיר הבולט הנוסף של הוויזארדס "ההגנה שלהם משתפרת. אני לא מנסה 'לרדת' על רוי ודני, אבל יש דברים בהגנה שלוקח לפעמים שנים ללמוד. צריך להיות על המגרש שוב ושוב, הרבה זמן, כדי ללמוד את הדברים הללו. הם ישתפרו ממשחק למשחק, משנה לשנה. הלוואי שהם היו בני 25-26 היום וכבר היו אחרי שלב הלמידה הזה, אבל הם עדיין צעירים, ועדיין לומדים. אני חושב ששניהם עשו היום צעד בכיוון הנכון".

ברוקס שיבח את אבדיה באופן ספציפי ואמר: "דני היה סולידי היום. אנחנו מנסים ללמד אותו להיות מקצוען. הוא מביא איתו מוסר עבודה גבוה שזה דבר נהדר, אבל הוא זקוק לניסיון, וזה ייקח זמן. אנחנו רוצים שהוא ישחק בכל משחק, קשה לשחק בליגה הזאת, קשה להגיע לליגה בגיל 19 ולפתוח בחמישייה. הרבה פעמים שחקנים צעירים עולים מהספסל ומשחקים נגד שחקנים משניים בקבוצות האחרות, אבל הוא פותח בחמישייה ומשחק נגד שחקנים טובים ומנוסים. כולנו יודעים איזה שחקני NBA יש היום בעמדות שלו, אבל הוא עושה עבודה טובה מאוד מולם עד עכשיו, והוא ימשיך להשתפר כי אכפת לו וכי המוכנות שלו לעבודה קשה גבוהה. הוא ילד חכם ואני אוהב את האגרסיביות שלו. אהבתי את העובדה שהוא קיבל כמה אסיסטים מבראדלי ביל, כי זה אומר עליו לא מעט. אם השחקן הכי טוב בקבוצה סומך עליך שתקלע את הזריקות האלה, יש לזה משמעות".

בראדלי ביל הסכים בסיום עם הקביעה של סקוט ברוקס, לפיה אבדיה והאצ'ימורה מתקדמים בהגנה ממשחק למשחק. "שניהם מתחילים להרגיש נוח יותר. אני משתדל לא להציב רף גבוה מדי עבורם, כי בשלב הזה הם פשוט אמורים ללמוד", אומר ביל. "דני זקוק לעוד כמה שנים כדי ללמוד הכול. אנחנו זורקים אותו למים העמוקים ומצפים שהוא ישחה, אבל יודעים שהוא יעשה טעויות בדרך. נחמד ששניהם בריאים, ואנחנו מנסים לשים אותם בסיטואציות שהם יכולים להצליח בהן. בכל מקרה, די ברור שקבוצות יריבות ינסו לתקוף אותם וירצו לראות מה הם מסוגלים לעשות בהגנה. היום מיאמי ניסתה לעשות את זה, והם הגיבו מצוין בהגנת אחד על אחד".

הריאיון הראשון של אבדיה לטלוויזיה של וושינגטון

אבל עם כל הכבוד לאבדיה, מבחינת וושינגטון זה שוב היה הלילה של בראדלי ביל. השוטינג גארד רשם הלילה ציון דרך מרשים, כשקלע 32 נקודות והגיע ל-17 משחקים ברציפות מפתיחת העונה עם 25 נקודות ומעלה. בזכות הנתון הזה, הוא עבר את מייקל ג'ורדן וקבע את הרצף הארוך ביותר של משחקים כאלה בפתיחת העונה מאז עונת 85/86.

"כשאני חושב על בראד, עולות לי לראש שני תכונות עיקריות שלו: ווינריות וקשיחות. הוא אף פעם לא מקבל קרדיט על הקשיחות שלו, וזה קורה להרבה סקוררים - לא מוכנים לומר שהם קשוחים, כי הם קולעים הרבה נקודות", הילל אותו סקוט ברוקס. "אנחנו לא מנצחים הרבה עכשיו, אבל הוא קשוח מאוד. מה שהוא עושה התקפית, לא רואים דברים כאלה...הוא קולע בכל כך הרבה דרכים שונות, זה פשוט מרשים".

ביל עצמו הצטנע: "זה נחמד, הישג מגניב. לא כיוונתי לזה, אבל זה פשוט קרה. לעבור אותו, זו תחושה נהדרת. מצד שני, אני שמח יותר מהניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully