וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המלך: ברצלונה עלתה לחצי הגמר אחרי 3:5 משוגע על גרנאדה בהארכה

המארחת הובילה 0:2 עד לדקה ה-88, אבל שער עצמי של השוער אסקנדל ונגיחה של אלבה (92) קבעו שוויון דרמטי ושלחו את המשחק להארכה, בה גריזמן השלים מהפך (100), פדה השווה (103 בפנדל) ודה יונג (108) ואלבה (113) שלחו את בארסה לשלב הבא. לבנטה בחצי הגמר אחרי 80 שנה

תקציר: גראנדה - ברצלונה 5:3/ספורט 1
ג'ורדי אלבה שחקן ברצלונה. רויטרס
הצמד היחיד שלו עד היום היה במדי הנבחרת בגביע הקונפדרציות. ג'ורדי אלבה חוגג/רויטרס

אחרי ההדחות של אתלטיקו וריאל מדריד מגביע המלך, גם ברצלונה נראתה הערב (רביעי) בדרך הבטוחה להיפרד מהמפעל, אבל למרות פיגור 2:0 בדקה ה-88 היא ניצחה 3:5 את גרנאדה לאחר הארכה דרמטית והשיגה את הכרטיס הנכסף. לבנטה ניצחה 0:1 את ויאריאל בדקה ה-121 בדרבי והעפילה לחצי הגמר אחרי 80 שנה. סביליה עלתה כבר אתמול עם 0:1 על אלמריה מהליגה השנייה.

ארון אסקנדל שוער גרנאדה. Fran Santiago, GettyImages
החזיק מעמד עד לדקה ה-88. ארון אסקנדל/GettyImages, Fran Santiago

גרנאדה - ברצלונה 5:3 (הארכה)

משחק כזה לא רואים כל יום. ברצלונה הובילה 7:36 בבעיטות לשער, 4:20 באיומים למסגרת, 20:80 בהחזקה בכדור ו-0:18 בקרנות, ובכל זאת הייתה על סף הדחה בזמן החוקי ובשוויון עם הכניסה לחלק השני של ההארכה. אבל בשורה התחתונה, הקטלאנים המשיכו לחצי הגמר, בניגוד לריאל מדריד ואתלטיקו שהודחו עוד בשלבים הקודמים.

השליטה של הקטלאנים הייתה מוחלטת לאורך כל המשחק. ארון אסקנדל, שוער המשנה של גרנאדה, הצטיין במשך 88 דקות וגם נעזר שלוש פעמים בקורות, כשבצד השני קנדי ניצל טעות בהגנה בדקה ה-33 ורוברטו סולדאדו השאיר אבק לסמואל אומטיטי כדי לקבוע 0:2 מהמם בדקה ה-47. המארחת כבר הריחה חצי גמר שני רצוף, אחרי שבעונה שעברה שברה בצורת שנמשכה מאז 1969, אבל לברצלונה היו עוד כמה קלפים בשרוול.

ליאונל מסי לא הצליח לכבוש בעצמו, אבל בנה את המהלכים שהובילו לשוויון ופינה את הבמה לאנטואן גריזמן וג'ורדי אלבה. הצרפתי גרם לשער עצמי של אסקנדל בדקה ה-88 ואז בישל למגן השמאלי שאיזן בדקה ה-92 וכפה הארכה. השניים החליפו תפקידים עם הרמה של אלבה לראש של גריזמן בדקה ה-100, גרנאדה לא ויתרה ופדה ויקו השווה בפנדל בחלוף שלוש דקות, אלא שאז למארחת נגמר האוויר. אסקנדל הדף כדור של מסי לרגלי פרנקי דה יונג שעשה 3:4 בדקה ה-108, ואת הדובדבן על הקצפת הניח אלבה עם פאלש מהאוויר שחתם את תוצאת המשחק בדקה ה-113 אחרי עוד אסיסט של גריזו שנמצא בכושר נהדר לאחרונה.

שחקני ברצלונה חוגגים עם ג'ורדי אלבה. רויטרס
שוויון דרמטי. שחקני ברצלונה חוגגים/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 7: מסי לקח ארבעה שחקני הגנה לטיול ובעט כדור שטוח שאסקנדל עצר עם הרגל לעבר טרינקאו, וגם את הניסיון שלו הצליח שוער המשנה של גרנאדה להדוף.

דקה 23: מסי סובב כדור חופשי מ-18 מטרים מעל החומה, אסקנדל שוב הגיב טוב והדף לקרן.

דקה 33: גול! בניגוד למהלך המשחק, גרנאדה ניצלה איבוד כדור רשלני של בארסה ברחבה ואלברטו סורו העביר כדור רוחב לקנדי שכבש מקרוב. 0:1 מפתיע לגרנאדה.

דקה 47: גול! גריזמן איבד כדור למונטורו קרוב לרחבת גרנאדה, הקשר המקומי שלח כדור ארוך לעבר סולדאדו, מעל אומטיטי שרדף אחרי החלוץ בחוסר אונים ממחצית המגרש וראה את טר סטגן נכנע. 0:2 לגרנאדה.

דקה 61: מסי השתחרר נהדר ובעט כדור חד לפינה, אבל שוב אסקנדל סיפק הצלה נפלאה. איזה משחק לשוער המשנה.

דקה 62: הפעם אסקנדל כבר נכנע, אבל המשקוף היה שם מול טיל של טרינקאו אחרי הכנה של מסי. דמבלה החליף את הפורטוגלי מיד לאחר מכן וגם ברייתווייט נכנס בחילוף התקפי במקום אומטיטי.

דקה 82: מה עוד נאמר על אסקנדל? שני שחקני הגנה שלו טעו ואפשרו לגריזמן לבצע מספרת משישה מטרים, אבל השוער סיפק עוד הדיפה נהדרת. לאחר הקרן עצר גם את אראוחו מצד ימין.

דקה 87: דמבלה הפציץ בשמאל מ-17 מטרים והפעם אסקנדל לא הגיע, אבל המשקוף נחלץ לעזרתו והותיר את ברצלונה מתוסכלת.

דקה 88: גול! מסי שלח כדור ארוך לגריזמן, אסקנדל חשב שהכדור יוצא ונעמד, אבל הצרפתי גלש ושלח את הכדור לעמוד ומשם לגופו של השוער ופנימה. ברצלונה צימקה ל-2:1.

דקה 90: כמה מזל לגרנאדה. מסי פינה את עצמו לבעיטה בשמאל וירה כדור ששוב הכניע את השוער, אבל גם הפעם הקורה הייתה שם. כדור שלישי שפוגע באחד העמודים.

דקה 92: גול! השוויון הדרמטי של ברצלונה. מסי שוב שלח כדור דומה לגריזמן, הצרפתי נגח ואלבה המשיך בנגיחה משלו לרשת. שחקני גרנאדה טענו לעבירה שהייתה לפני כן, אבל השער אושר. 2:2.

דקה 94: בזמן שברצלונה עם כל השחקנים בהתקפה, מאצ'יס דהר בצד השני ויכול היה להכריע, אבל הכדור שלו חמק ליד הקורה. 2:2 בתום הזמן החוקי, הולכים להארכה.

אנטואן גריזמן שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
נכנס לכושר הבקעה. אנטואן גריזמן/רויטרס

דקה 100: גול! המהפך הושלם. אלבה הרים מצד שמאל והחזיר בישול לגריזמן שנגח בצורה נפלאה אל הרשת. 2:3 לברצלונה.

דקה 103: גול! דסט המחליף דחף קלות את נבה שנכנס לרחבה, והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. פדה ויקו בעט שטוח אל הרשת והחזיר את גרנאדה ל-3:3.

דקה 108: גול! מסי ברח לבלם ואייחו ובעט כדור מ-17 מטרים שאסקנדל הצליח להדוף, אבל רק לרגליו של דה יונג שהרשית מהריבאונד. 3:4 לברצלונה.

דקה 113: גול! אחרי שברייתווייט השאיר בעקב למסי והבעיטה שלו הורחקה לפני הקו על ידי דוארטה, ההתקפה נמשכה עם גריזמן שבמסירת פאלש מצא את אלבה. המגן השמאלי המשיך מהאוויר עם פאלש משלו והרעיד את הרשת. שער אדיר וצמד ראשון של אלבה בקריירת המועדונים. 3:5 לברצלונה.

רוג'ר מרטי שחקן לבנטה חוגג שער. Quality Sport Images, GettyImages
הגיבור ההיסטורי של לבנטה. רוג'ר מרטי/GettyImages, Quality Sport Images

לבנטה - ויאריאל 0:1 (לאחר הארכה)

איזה שבוע מופלא ללבנטה. אחרי הניצחון המפתיע 1:2 במדריד על האלופה ריאל, הקבוצה של פאקו לופס הדיחה מהגביע את שכנתה בדרבי שהוכרע בתוך תוספת הזמן של ההארכה והעפילה לחצי הגמר לראשונה אחרי 80 שנה. לבנטה התגוננה היטב ושוער המשנה שלה דני קרדנאס רשם 12 הצלות, ורגע לפני הפנדלים, בדקה ה-121, חוסה לואיס מוראלס בישל לרוג'ר מרטי ושני השחקנים המובילים של הקבוצה סידרו כרטיס לחצי הגמר אחרי שנכנסו כמחליפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully