וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: אבי ריקן התבקש להגיע לבית הדין כדי למסור עדות נגד ז'וזואה

עודכן לאחרונה: 2.2.2021 / 21:27

קשר מכבי תל אביב התבקש להגיע כדי להעיד שהוא אכן ספג יריקה מהפורטוגלי. עדיין לא ברור אם הוא יגיע או שתובע ההתאחדות יסתפק בתצהיר שלו

תקציר: הפועל באר שבע- מכבי תל אביב 1:0/ספורט 1

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט הבוקר (שלישי) להעמיד את כוכב הפועל באר שבע ז'וזואה לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות ופגיעה בשחקן יריב, לאחר שזה נראה יורק על שחקן מכבי תל אביב אבי ריקן. הדיון יתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 17:00.

אגב, גם אבי ריקן התבקש להתייצב מחר בבית הדין בדיון של ז'וזואה כדי למסור עדות שהוא אכן ספג את היריקה מהפורטוגלי. עדיין לא ברור סופית אם ריקן יגיע לדיון עצמו או שתובע ההתאחדות יסתפק בתצהיר שלו בלבד.

"לקראת סיום המשחק, נצפה הנאשם בצילומי הטלוויזיה כשהוא מליט את פיו באמצעות מרפקו, מסתובב ומבצע תנועת יריקה כלפי ריקן", נכתב בדו"ח. "הפגיעה נעלמה משופט המשחק גל לייבוביץ'. המאשימה תטען כי יריקה לעברו של שחקן יריב הינה פעולה מבזה ומשפילה ומשכך מדובר בהתנהגות בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות. המאשימה תטען כי יריקה בפניו של שחקן אחר מהווה תקיפה על פי המשפט הפלילי ומשכך יש לראות במעשה זה גם עבירה של פגיעה בשחקן יריב".

ממנהלת הליגות נמסר הבוקר: "יריקה על שחקן יריב היא אירוע חמור ומבזה בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה על רגישויותיה וסכנותיה. אנו מגנים את הפגיעה בכבוד השחקן, בכללי ההתנהגות בתקופת הקורונה ובתדמית הכדורגל הישראלי ונמתין להחלטת בית הדין בנושא".

שחקן הפועל באר שבע ז'וזואה עם שחקן מכבי תל אביב אלכסנדר פשיץ'. דני מרון
יושעה לתקופה ארוכה? ז'וזואה/דני מרון

האירוע אמש (שני) שבו נראה ז'וזואה יורק כביכול לעבר אבי ריקן בהפסד של הפועל באר שבע למכבי תל אביב (1:0), נבחן על ידי צוות שופטי ה-VAR שהחליטו לא לקרוא לשופט המשחק ולהמליץ על כרטיס אדום. שופט המשחק גל לייבוביץ' קיבל פנייה מריקן שאמר לו כי הפורטוגלי ירק עליו. לייבוביץ' פנה אל שופט המסך המרכזי דוד פוקסמן וביקש ממנו לבדוק את האירוע.

פוקסמן בחן את הדברים בכל המצלמות שעמדו לרשותו ולא יכול היה להשתכנע בוודאות כי אכן קיימת יריקה. את תנועת השפתיים ראו וכך גם את היד של ז'וזואה שמנסה להעלים את הדברים, אולם כדי לקרוא באמת ללייבוביץ' ולהמליץ על הרחקה, צריך היה לראות את רסס היריקה ואת זה לא ניתן היה לאבחן בווידאו. אף על פי כן, הוחלט בסופו של דבר שכן להעמיד את הכוכב הפורטוגלי לדין.

"לאורך כל המשחק ובטח במחצית השנייה, שחקנים ממכבי תל אביב התגרו בז'וזואה כדי להוציא אותו משלוותו ולגרור אותו בדיוק למקום שהוא נפל אליו", אמר גורם בהפועל באר שבע. "שחקנים ממכבי תל אביב עשו הכל כדי לערער את ז'וזואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully