וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו הולך לעשות היסטוריה: כל המספרים לקראת סופרבול 55

טום בריידי ממשיך לשכתב את ספרי השיאים, אבל גם לפטריק מהומס לא חסרים הישגים. טמפה ביי תהיה הראשונה שמארחת את הריקוד הגדול, קנזס סיטי מקווה להצטרף לרשימה אקסקלוסיבית של זוכות בק-טו-בק, וכמובן: כמה כנפיים יאכלו במהלך המשחק? כל מה שרציתם לדעת

0 - עד היום, 0 קבוצות בהיסטוריה הופיעו בסופרבול שנערך במגרשן הביתי. בסופרבול 55 טמפה ביי הולכת לשנות את הנתון הזה.

1 - לראשונה בתולדות הסופרבול, שני הקוורטרבקים שזכו בשנתיים הקודמות ייפגשו זה את זה.

3 - רק שלושה קוורטרבקים בהיסטוריה פתחו בסופרבול במדי שתי קבוצות שונות (קרייג מורטון, קורט וורנר ופייטון מאנינג, היחיד שגם זכה עם שתי הקבוצות). טום בריידי עומד להצטרף לרשימה האקסקלוסיבית הזו.

4 - מהומס כבר הצליח לחזור ארבע פעמים בקריירת הפלייאוף הקצרה שלו מפיגור של תשע נקודות ומעלה לניצחון. יש רק אחד שעשה זאת יותר פעמים: טום בריידי, עם 6 ניצחונות כאלו.

5 - זה יהיה המפגש החמישי אי פעם בין בריידי למהומס. שני הראשונים הלכו לבריידי, בעונת האליפות האחרונה שלו בפטריוטס. בשני הבאים ניצח מהומס, כולל בנובמבר האחרון.

פייטון מאנינג דנבר ברונקוס עם גביע לומברדי. GettyImages
מאנינג הוא היחיד שזכה בשתי קבוצות שונות. בריידי יצטרף?/GettyImages

6 - רק פעם אחת הגיע הסופרבול להארכה (הקאמבק של הפטריוטס מול אטלנטה). אם זה יקרה גם השנה, בפאלו ווילד ווינגס תעניק 6 כנפיים בחינם לכל מי שירצה בכך בארה"ב ובקנדה.

8 - שמונה פעמים בתולדות הליגה הייתה קבוצה שזכתה בשתי אליפויות רצופות. קנזס סיטי יכולה להיות התשיעית שתעשה זאת.

10 - בריידי יופיע בסופרבול העשירי בקריירה. יש רק קבוצה אחת בליגה עם יותר הופעות בריקוד הגדול: ניו אינגלנד כמובן.

11 - עד היום, 11 קוורטרבקים זכו בסופרבול לפחות פעמיים לאורך הקריירה. פטריק מהומס ישמח להצטרף אליהם.

12 - 12 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה הסופרבול נערך בטמפה ביי (פיטסבורג גברה על אריזונה). זו הפעם החמישית שהמשחק הגדול יתקיים בעיר, פעם שלישית באצטדיון ריימונד ג'יימס.

14 - בשנה ממוצעת, כ-14 אחוז מהאמריקאים מזמינים אוכל הביתה ביום הסופרבול. השנה, כאשר כולם יצפו מהבתים שלהם, המספר הזה צפוי להיות גבוה משמעותית.

האזינו: דוד רוזנטל לקראת הסופרבול

17 - בריידי ניצח 14 מתוך 17 משחקי הפלייאוף הראשונים בקריירה שלו, ו-14 מתוך 17 האחרונים עד כה.

18 - טמפה ביי חוזרת לסופרבול בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי 18 שנות היעדרות. עבור קנזס סיטי זו הופעה רביעית במשחק הגדול.

19 - 19 שנים חלפו מאז הסופרבול הראשון של טום בריידי. לברון ג'יימס עדיין היה תלמיד תיכון, ג'ורג' בוש היה נשיא ארה"ב ופטריק מהומס היה בגן.

25 - פטריק מהומס ניצח 25 מתוך 26 המשחקים האחרונים בהם הוא פתח, הריצה הטובה בתולדות הליגה.

43.5 - באופן לא מפתיע, בגיל 43.5 (ועוד כמה ימים) יהפוך טום בריידי לשחקן המבוגר בתולדות הסופרבול. למעשה, אף קוורטרבק לא שיחק בסופרבול אחרי גיל 40, בעוד שעבור בריידי זו כבר תהיה הופעה שלישית.

45 - זו תהיה הופעת הפלייאוף ה-45 בקריירה של בריידי, שווה כמעט לשלוש עונות סדירות מלאות. עבור מהומס זה יהיה משחק הפלייאוף השמיני בקריירה.

שחקן טמפה ביי באקנירס טום בריידי. Matt Ludtke, AP
המבוגר אי פעם, כמובן. בריידי/AP, Matt Ludtke

55 - שיא הנקודות לקבוצה בסופרבול שייך לסן פרנסיסקו, שב-1990 הביסה 10:55 את דנבר. את השיא השלילי רשמה לוס אנג'לס ראמס לפני שנתיים, בהפסד 13:3 מול ניו אינגלנד.

56.5 - האנדר/אובר נקודות למשחק עומד על 56.5 (במשחק בין הקבוצות בעונה הסדירה הושגו 51 נקודות). קנזס סיטי פייבוריטית ב-3 נקודות.

85.7 - מבין הקוורטרבקים שפתחו בשלושה משחקי פלייאוף ומעלה, מהומס מדורג שני בהיסטוריה באחוזי הצלחה, אחרי בארט סטאר (90 אחוז).

115 - טום בריידי מסר העונה 115 פעמים למרחק של 20 יארד ומעלה, יותר מכל קוורטרבק בליגה. הרחק מאחור במקום השני, ארון רוג'רס עם 89 ניסיונות.

120 - אריק צ'רץ' וג'זמין סאליבן ישירו את ההמנון ואפשר להמר על "האם הם יסיימו אותו תוך פחות מ-120 שניות או יותר". אפשר גם להמר על "האם הם ישכחו/ישמיטו מילה בהמנון".

269 - במפגש בין הקבוצות בעונה הסדירה, טייריק היל חגג על ההגנה של טמפה ביי עם 269 יארד ושלושה טאצ'דאונים.

503 - בפגרה החולפת מהומס האריך את החוזה שלו בקנזס סיטי ב-10 שנים נוספות תמורת סכום שעשוי להגיע, עם בונוסים, ל-503 מיליון דולר. שווה כל פני.

2,838 - בריידי מוביל כמובן בכל סטטיסטיקת סופרבול אפשרית, אז נבחר אחת: יש לו 2,838 יארד במסירה, בעוד שבמקום השני אי פעם ניצב קורט וורנר עם 1,156.

22,000 - אצטדיון ריימונד ג'יימס בטמפה ביי מכיל 65,618 מושבים. כ-22 אלף מתוכם יהיו מלאים בסופרבול, תחת מגבלות הקורונה. כמעט חצי מהצופים יהיו עובדי מערכת הבריאות, שכבר חוסנו וקיבלו כרטיסים במתנה מהליגה.

50,000 - גביע הלומברדי, המונעק לאלופה, שוקל קצת יותר משלושה ק"ג ושווי מוערך ב-50 אלף דולר. הוא מיוצר בכל שנה מחדש על ידי חברת Tiffany & Co.

100,000,000 - על פי ההערכות, בארה"ב נאכלים ביום הסופרבול למעלה מ-100 מיליון פאונד (45.5 מיליון ק"ג) של כנפיים. או במילים אחרות: כ-1.25 מיליארד כנפיים. לצדם? כ-5 מיליון ק"ג של חטיף צ'יפס.

  • עוד באותו נושא:
  • סופרבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully