וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "משחק הקאמבק": ווסטברוק עוקץ את דוראנט, ונותן תקווה לוושינגטון

היכולת המשופרת של רכז הוויזארדס נתנה סיבה לאופטימיות ואיפשרה לו לסגור חשבון עם המבקרים ועם חברו לקבוצה לשעבר. אבדיה "המתוסכל" נשאר לאימון קליעות אחרי המשחק, וגם: המספרים ההגנתיים המביכים של ברוקלין והווידוי של קיירי - "אני לא מסוגל לשמור על מקל"

שחקני וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק, בראדלי ביל חוגגים. Will Newton, GettyImages
נקודת המפנה של העונה? ווסטברוק וביל חוגגים/GettyImages, Will Newton

על פניו, יחסי הכוחות בין וושינגטון לברוקלין ברורים. הוויזארדס פתחו את העונה עם אחד המאזנים הגרועים ב-NBA, הנטס מכוונים לאליפות, אבל למרות פערי הכישרון והציפיות, נראה שהקבוצה מהבירה הייתה שמחה לשחק מולם לעיתים קרובות.

הלילה (בין ראשון לשני) רשמו הוויזארדס ניצחון שני העונה על הנטס, הפעם עם סיומת משוגעת במיוחד. פחות מ-10 שניות לסיום, ברוקלין עוד הובילה בהפרש של חמש נקודות. שלשה של בראדלי ביל 8 שניות לבאזר צימקה למינוס שתיים, וראסל ווסטברוק השלים את המהפך עם שלשה נוספת אחרי איבוד שלומיאלי של הנטס. בהתקפה הבאה ברוקלין החטיאה ליי אפ, וביל סגר עניין מהקו, כשהוא קובע ניצחון 146:149 משוגע לוושינגטון.

יותר מהכול, זה נראה כמו המשחק שעשוי להיות נקודת המפנה עבור ראסל ווסטברוק. הרכז האקספלוסיבי שפתח את העונה בכושר לא טוב והעמיד את הממוצעים הנמוכים בקריירה, הזכיר נשכחות עם 41 נקודות, 57 אחוז מהשדה, 4 שלשות ב-57 אחוזים, 10 ריבאונדים, 8 אסיסטים ולקינוח, שלשה מנצחת שהשלימה את המהפך האדיר.

"שמעתי את כל אלה שאומרים שאני גמור. כשאני משחק נגד דוראנט, תמיד יש לי מוטיבציה מיוחדת", אמר ווסטברוק בסיום. "כל העיניים נשואות לברוקלין עכשיו, אז זה היה העיתוי המושלם לספק הצהרה. בדבר אחד אני בטוח - לא חשוב אם דוראנט משחק עם קיירי או סטף, אני עדיין הפאקינג חבר לקבוצה הכי טוב שהיה לו בקריירה".

"התשוקה של ראסל, זה דבר מדהים. לא חשוב מה יקרה, זה לעולם לא יילך לאיבוד", החמיא לו מאמן וושינגטון סקוט ברוקס. "הוא הריבאונדר הטוב בהיסטוריה מבין הגארדים, הוא תמיד משקיע מאמץ אדיר על הפרקט, משאיר הכול. אני שמח שהיום הוא היה במיטבו".

בראדלי ביל אמר ש"ראס היה היום בלתי יאומן, בכל הרמות. היינו זקוקים לזה, והיה מופלא לראות את זה", וגם גריסון מתיוז שסידר לווסטברוק את השלשה המנצחת, הילל: "בתור נער, תמיד אהבתי לראות את התשוקה והאהבה שהוא משחק בה. התחרותיות והאש שיש בו, זה אחד הדברים הכי מדהימים שיש".

עוד בוואלה!

ניצחון משוגע לוושינגטון על ברוקלין, דני אבדיה חזר וקלע 2 נקודות

לכתבה המלאה

אחרי הניצחון, וושינגטון סוף סוף הרשתה לעצמה לחגוג קצת. סקוט ברוקס אמר ש"אחרי הניצחון הזה שתיתי את המשקה הראשון שלי העונה", והודה: "הייתי שותף לכמה משחקים משוגעים, וזה אחד המשוגעים שבהם, אם לא הכי". גם ווסטברוק אמר ש"זה היה אחד המשחקים המשוגעים בחיי".

מי שקצת פחות נהנה מהמשחק הוא דני אבדיה, שחזר לפרקט אחרי היעדרות של שלושה שבועות בשל כניסה לפרוטוקול הקורונה של ה-NBA. הרוקי הישראלי פתח בחמישייה אבל נראה חלוד, וסיים 16 דקות פושרות עם 2 נקודות (1 מ-4 מהשדה כולל 0 מ-2 מהשלוש) ו-2 ריבאונדים. אחד מכתבי וושינגטון הזהיר לפני המשחק ש"דני לא צריך לפתוח בחמישייה, או בכלל לשחק" בגלל שעדיין לא חזר לכושר, ובמעט הדקות שלו על הפרקט, אכן ניכר שלאבדיה חסרה חדות מסוימת, שאמורה לחזור עם הזמן.

"זה לא היה הערב של אבדיה מבחינה הגנתית. דיאנדרה ג'ורדן חסם אותו ונדרש לו נצח כדי לעבור את החסימה", ציינו בתקשורת המקומית בוושינגטון. "זה פשוט לא היה הערב שלו. סקוט ברוקס אמר שהוא היחיד שישחק עם מגבלת דקות. יכול להיות שהוא סבל מסימפטומים של קורונה, וזה השפיע עליו יותר מאחרים. הוא נראה מאוכזב מעצמו על הספסל, בזמן שגריסון מתיוז משחק בדקות האחרונות על חשבונו".

דקות ארוכות אחרי המשחק, נשאר אבדיה לעבוד על הקליעה שלו עם עוזר המאמן של הוויזארדס. הוא יקווה להתאושש לקראת המשחק הבא מול פורטלנד, בלילה שבין שלישי לרביעי. הבעיה שלו היא שנראה שסקוט ברוקס נותן יותר ויותר דקות וקרדיט לרוקי גריסון מתיוז, שאמנם לא משחק באותו תפקיד של אבדיה, אבל לוקח ממנו דקות. "גריסון מרוויח את האשראי שאני נותן לו", אמר ברוקס.

ובזמן שוושינגטון חגגה, ברוקלין סיפקה עוד תצוגה הגנתית מדאיגה. מאז שג'יימס הארדן (שלא שיחק הלילה בשל פציעה קלה) הצטרף לקבוצה, הנטס סופגים 125 נקודות למשחק. הערב הם ספגו 149, במשחק ללא הארכה. "נכון לעכשיו, נראה שאני לא מסוגל לשמור אפילו על מקל", אמר קיירי אירווינג, שהציג יכולת הגנתית נרפית במיוחד.

ולמרות שקווין דוראנט מתעקש ש"בסך הכול מדובר באחת הבעיות שנתקן בזמן הקרוב", המספרים מראים שהפיתרון עדיין רחוק, וממחישים את ההבדלים העצומים בין ההתקפה המרשימה של הנטס להגנה החדירה: מאז ההצטרפות של הארדן, הנטס קולעים 122.6 נקודות פר 100 פוזשנים - הנתון הטוב בליגה, ונתון שאם ישמרו עליו, יהפכו להתקפה הטובה בהיסטוריה. מנגד, הם גם סופגים 119.9 פר 100 פוזשנים, מה שפועל בצורה זהה גם הפוך - זה מציב אותם כקבוצת ההגנה הגרועה ב-NBA, ואם יימשך, יהפוך אותם לקבוצת ההגנה הגרועה בהיסטוריה.

"לא הפסדנו את המשחק בגלל איבוד הכדור בסוף. ספגנו הערב 149 נקודות, והטעות ההיא, היא אחת מ-50 טעויות אחרות", אמר סטיב נאש. "לא היינו טובים היום בהגנה, יש לנו בעיות, ואין ספק שצריך לתקן אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully