וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שדאג להביא קהל לסופרבול: הכירו את הישראלי הראשון שעובד עבור ה-NFL

עודכן לאחרונה: 7.2.2021 / 12:19

אלון קרמר, חיפאי במקור, הצטרף לליגת הפוטבול רגע לפני שהקורונה הגיעה ומאז הוא עוסק בדרכים שמסייעות לליגה להתמודד עם המצב, כולל בניית אלגוריתם מיוחד שאפשר לאוהדים להגיע ליציעים העונה. ויש לו גם חלום על שיתוף פעולה עתידי ומרתק. ראיון

אלון קרמר NFL. באדיבות המצולמים
מגוון פרויקטים בנושא ההתמודדות עם הקורונה. קרמר/באדיבות המצולמים

"אני הישראלי הראשון בתולדות הליגה", אומר אלון קרמר. "אומנם לא שחקן, אבל באמת שהרגשתי כמו שכספי הגיע ל-NBA, כי פוטבול הוא ברמה של דת בארצות הברית, המשחק הכי פופולרי שיש, עם אחוזי הצפייה הכי גבוהים".

סופרבול 55 של ה-NFL בפתח וכמו לא מעט משחקים העונה, גם הקרב הגדול על התואר, בין האלופה המכהנת קנזס סיטי צ'יפס ופטריק מהומס המופלא, לבין טמפה ביי באקנירס וטום בריידי הבלתי נגמר, ייערך לעיני לא מעט אוהדים, כ-25 אלף ליתר דיוק. והאיש שכולם צריכים להודות לו על כך הוא קרמר, הישראלי הראשון אי פעם שעובד עבור הליגה העשירה והמצליחה מכולן.

קרמר, 35, נולד וגדל בחיפה, בוגר הטכניון וקצין בחיל הים. אחרי שאחיו הגדול חלה ב-ALS, הוא הבין שהחיים קצרים וחש כי הוא חייב לעשות את מה שהוא אוהב, מה שגורם לו שמחה: "ספורט תמיד היה החלום", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט. "זה תמיד היה משהו ששימח אותי ואת אחי, כשהיינו ביציע במשחקים של מכבי חיפה, ועוד המונים בכל רחבי העולם. אז שמתי לי מטרה - להגשים את החלום".

אלא שאותו חלום של עבודה בספורט שייך לרבים וקרמר הבין שהדרך תהיה ארוכה ומורכבת: "שמתי לי את זה כמטרה לטווח הרחוק, ריצת מרתון". הוא עבר לארצות הברית, ללימודי תואר שני במנהל עסקים בהארוורד: "זה כמו ה-NFL של עולם העסקים, אז הבנתי שאם אני מספיק טוב לזה, אני גם מספיק טוב כדי להגיע בעולם הספורט לרמה המקצועית הכי גבוהה שיש".

משחק פלייאוף גרין ביי פאקרס. אלון קרמר,
כך סודר הקהל במשחק הפלייאוף של הפאקרס בריחוק חברתי בעזרת האלגוריתם/אלון קרמר

במהלך שהותו בבוסטון הוא גם פגש לראשונה במשפחת קראפט, הבעלים של ניו אינגלנד פטריוטס ועבד לאורך הקיץ כמתמחה לניתוח מכירת כרטיסים בקבוצת הכדורגל שבבעלות המשפחה, הרבולושן מה-MLS. בשלב הבא, על מנת לצבור ניסיון נוסף, עבר קרמר לעבודה בעולם הימורי הספורט והפך לאנליסט של ניתוח הימורים בלאס וגאס: "שם התוודעתי לעולם העסקי האמריקאי, עם דרך העבודה המסודרת והתכנון קדימה"

בתחילת 2020 הוא הרגיש שהגיע הרגע להתקדם לשלב הבא בקריירה וכאשר מצא משרה שהתפנתה ב-NFL, ניסה את מזלו לצד אלפים נוספים: "התהליך כלל ארבעה שלבים של ראיונות טלפוניים, ואז פרויקט ביתי של ניתוח מכירות כרטיסים והצגת הפרויקט לבכירים בליגה. רק בשלב האחרון הטיסו אותי לניו יורק לראיונות עם המנהלים ולשמחתי, התקבלתי".

לצערו, רגע לפני שעמד לעזוב את לאס וגאס לטובת ניו יורק, כדי להתחיל בעבודה החדשה והמרגשת במשרדי ליגת הפוטבול, הקורונה הכתה בארצות הברית ונאמר לו להמתין עם המעבר: "עוד לא הייתי אפילו יום אחד במשרדים של הליגה. יש לי בוס בסיאטל, קולגות בפלורידה וניו יורק ואני בישראל. כשהבנתי שהקורונה כאן כדי להישאר, כבר חזרתי ואני עובד מפה, בשעות הערב. לשמחתי, בגלל שאני מגיע מתחום המחשבים, כל הצוות שאני עובד איתו הסתגל במהרה למצב החדש".

כיום, קרמר מחזיק בתפקיד של Senior Manager League Wide Analytics עבור ה-NFL: "מהרגע שהתחלתי, כל מה שעבדתי עליו היה קשור לקורונה. בהתחלה היה חשש שחברות יקרסו, אז עשיתי ניתוח פיננסי של כל הספונסרים בליגה, כדי לראות מי עלול להיכנס לקשיים כלכליים, לוודא שהכסף על חסויות אכן יגיע או אפילו לבדוק מי צריך תמיכה מבחינת פרסומות ושיווק", הוא מסביר. "אבל הפרויקט הכי גדול שעשיתי היה קשור לקהל. ב-NBA נכנסו לבועה, והרבה ליגות בעולם שיחקו בלי אוהדים, אבל ב-NFL, בגלל שהעונה מתחילה רק בספטמבר, היה לנו זמן להיערך ולבדוק האם כליגה אפשר לארח קהל. הובלתי פרויקט שהיה קשור לטכנולוגיה - מיפוי האצטדיונים של כל הקבוצות, כדי לראות איך מכניסים מקסימום אוהדים, תוך שמירה על כל כללי הבטיחות והריחוק החברתי"

הוא ממשיך: "בנינו אלגוריתם ייחודי, שיודע לקחת בחשבון גודל משתנה של קפסולות, נניח אם האוהדים מגיעים בזוגות, רביעיות, שישיות וכו' ובעזרתו, יותר מחצי מקבוצות הליגה אירחו העונה משחקים עם קהל ויותר מ-1.1 מיליון אוהדים נכחו השנה במגרשים. בסופרבול לדוגמה, יהיו 15 אלף אוהדים שיגיעו עם כרטיסים 'רגילים' ויישבו בפיזור, ועוד עשרת אלפים עובדי מערכת הבריאות, שהליגה הזמינה כצ'ופר. הם כבר מחוסנים ויכולים לשבת יחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלון קרמר NFL. באדיבות המצולמים
אלגוריתם מיוחד שאפשר כניסת קהל/באדיבות המצולמים

קרמר מספר שכיוון שאפשרות הבועה לא הייתה ריאלית עבור ה-NFL, בשל גודל הסגלים וצוותי האימון, וזמן ההמתנה בין משחק למשחק, הליגה השקיעה העונה למעלה מ-100 מיליון דולר על נושאי בריאות ובטיחות, כולל כ-7,500 בדיקות בכל שבוע: "פחות מעשירית אחוז מהבדיקות היו חיוביות, רק חמישה משחקים נדחו ועוד 10 הוזזו. מעבר לבידור שהמשחק מספק, בארצות הברית ראו את פתיחת העונה בזמן, והקיום שלה עם קהל כלשהו, כאינדיקטור חשוב מאוד לדרך בה מתמודדים כאומה עם הקורונה. זה הפגין חוסן לאומי ונתן תחושת נורמליזציה בתקופה קשה. עצם העובדה שהעונה מסתיימת בזמן, לפי התכנון, היא הישג מוראלי אדיר, שמשפיע כמעט על כל אמריקאי".

מלבד אינספור בדיקות, קרמר מדגיש מהלכים נוספים שה-NFL והקבוצות ביצעו לאורך העונה על מנת לאפשר את קיומה, כולל ריווח חדרי ההלבשה ומכוני הכושר, ישיבות באוויר הפתוח, אימונים בזום, הגדלת כמות שחקני הגיבוי הזמינים, הכפלת כמות האוטובוסים והמטוסים של כל קבוצה ומעל הכל, הצמיד המפורסם שקיבל כל שחקן ועובד: "כל דלת נפתחה על ידי הצמיד, כדי שנדע מי היה איפה ומתי וניהלנו מסד נתונים של כל הליגה, בזמן אמת, כדי לדעת האם יש סכנה בקיום של משחק כלשהו. אפילו בנינו מודלים שיחזו התפרצויות אפשריות. הקמנו חמ"ל שפעל 24/7".

כעת כולם בארצות הברית, כולל ב-NFL, ממתינים לראות מה יהיה קצב החיסונים, והעבודה לקראת העונה הבאה כבר בעיצומה, "בתקווה שלא נצטרך את זה ונוכל לחזור לשגרה". מעבר לכך, קרמר מודה שהוא מקווה בעתיד להביא את הרקע והניסיון שהוא צובר כיום גם לעולם הספורט הישראלי, ואולי אף להוביל שיתופי פעולה בין הליגה לבין סטארט-אפים מקומיים שעוסקים ב"ספורט-טק", שילוב של ספורט וטכנולוגיה: "החלום הגדול באמת הוא שה-NFL יפתחו בארץ מרכז יזמות או אקסלרטור, שיוכל לנצל את הידע והכישרון שיש לישראלים. אני מקווה להיות סוג של פורץ דרך, כישראלי הראשון שם, ולגרום לאנשים להבין שגם אם המסלול קשה מאוד, הוא אפשרי".

  • עוד באותו נושא:
  • NFL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully