וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד כולו של מכבי תל אביב ואשדוד: יורגוס יאקומאקיס ממשיך לכבוש את הולנד

אחרי שהפגיז רביעייה מול אלי דסה והשאיר הרחק מאחור את ערן זהבי, חלוץ ונלו שהיה פעמיים על סף מעבר לליגת העל, מכוון ללא פחות מזכייה בנעל הזהב. בינתיים הוא מקדים את אמבפה והולאנד, נאבק עם רונאלדו ומחכה לחוזה הגדול הבא שיגיע בקרוב מאוד

תקציר ה-0:13 ההיסטורי של אייאקס על ונלו/באדיבות ספורט1
חלוץ ונלו יורגוס יאקומאקיס חוגג. Soccrates Images, GettyImages
כובש בקצב מסחרר. יאקומאקיס, השבוע/GettyImages, Soccrates Images

ערן זהבי, אלי דסה וגם ניקו אולסק, הופכים את הליגה ההולנדית לאטרקטיבית עבור הצופה הישראלי. אבל יש שחקן נוסף עם קשר ישראלי, שגורם לשתי קבוצות בליגת העל שלנו להרגיש פספוס עצום: יורגוס יאקומאקיס.

החלוץ היווני כמעט הגיע לישראל פעמיים בעבר. בדצמבר 2018 נוהל משא ומתן מתקדם בין מכבי תל אביב לא.א.ק אתונה, קבוצתו של יאקומאקיס בזמנו. אפילו הושג סיכום עקרוני בנוגע לעסקת השאלה, אחרי שולאדן איביץ' לחץ להנחית את החלוץ בקרית שלום וכבר שכנע אותו להגיע לישראל. בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל בשל סעיף רכישה גבוה שהקבוצה היוונית דרשה, והצהובים נותרו ללא חלוץ זר בכיר עד הגעתו של אלכסנדר פשיץ' באוקטובר 2020.

קצת יותר משנה לאחר מכן, יאקומאקיס כמעט התגלגל עד לאצטדיון הי"א. מ.ס. אשדוד כבר הגיעה לסיכום על השאלתו של החלוץ, שהזדרז לשדה התעופה באתונה בבוקר נעילת חלון החורף של ליגת העל במטרה לחתום בקבוצה. גם הפעם המעבר לישראל סוכל בדקה ה-90, אחרי שאשדוד התעקשה להכניס אופציית רכישה, דבר שהחלוץ סירב לו בכל תוקף, ושב לביתו משדה התעופה באקט של מחאה.

חלוץ ונלו יורגוס יאקומאקיס חוגג. Soccrates Images, GettyImages
כובש בקצב מסחרר. יאקומאקיס, השבוע/GettyImages, Soccrates Images

פאסט פורוורד לינואר 2020. במקום להתמודד על דקות עם דין דוד, יאקומאקיס נאבק בכריסטיאנו רונאלדו במירוץ לנעל הזהב. נכון ל-29 בחודש, הוא אפילו מקדים אותו. עם 20 כיבושים ב-19 הופעות במדי ונלו, הוא הפך ללהיט בליגה ההולנדית. השבוע הוא כבש רביעייה אדירה לרשת של ויטסה ארנהם, והיתל באלי דסה וחבריו שוב ושוב. את ערן זהבי, מי שסומן בתחילת העונה כמועמד לסיים כמלך השערים של הליגה, הוא מקדים בפער עצום. בסך הכול, הוא אחראי ל-60 אחוז מהשערים של הקבוצה שלו העונה.

את כל הטוב הזה קיבלה ונלו הקטנה מא.א.ק אתונה בתמורה ל-150 אלף יורו בלבד, כשרכשה אותו בקיץ האחרון. א.א.ק הסכימה למכור אותו במחיר מציאה, בתמורה ל-10-15 אחוזים ממכירה עתידית. מאז ונלו ויאקומאקיס הספיקו לספוג תבוסת 13:0 בידי אייאקס, אבל גם ההשפלה לא עצרה את המומנטום האדיר של החלוץ, שממשיך לחורר רשתות.

סביר להניח שמתישהו קצב הכיבושים המסחרר ייעצר, אבל כך או כך, ערכו של יאקומאקיס כבר נסק. הוא מדורג חמישי בטבלת נעל הזהב, כשהוא מקדים שמות כמו ארלינג הולאנד וקיליאן אמבפה, ונמצא בשוויון עם כריסטיאנו רונאלדו (שכבש 15 שערים בלבד, אבל שיטת הניקוד של הפרס מעמידה אותו על 30 נקודות, כמו יאקומאקיס).

אלכסנדר פשיץ' שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
גם הוא יכול להתקנא במספרים כאלה. אלכסנדר פשיץ'/דני מרון

ונלו אמנם מדורגת במקום ה-13 בלבד בטבלה, אבל יאקומאקיס כבר מוכתר בהולנד כתגלית העונה וברור שהוא לא ימשיך במועדון לעוד עונה, ויימכר לכל המרבה במחיר. לפי דיווחים שפורסמו בהולנד השבוע, שלל קבוצות מהליגה הסינית מוכנות לשלם לו סכומים גבוהים כדי להנחית אותו. מכבי תל אביב ומ.ס. אשדוד? הן עדיין מנסות לעכל את גודל הפספוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully