וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן חסון על עסקת בן ח'ליפה: "הסיכוי שבית משפט יתערב במצב כזה הוא קטן מאוד"

עודכן לאחרונה: 29.1.2021 / 16:15

יו"ר ההתאחדות הצהיר: "נדרשים מסמכים נוספים, מעבר לתעודת יושר". אולסק, זנטי וגרצ'קין הוזכרו כמועמדים להצטרף, פחד במועדון בגלל מכת הקורונה: "אווירה של קופת חולים"

תקציר ה-0:1 של הפועל תל אביב על בית"ר ירושלים/ספורט1

כאשר שחקני בית"ר ירושלים והצוות המקצועי הגיעו אתמול (חמישי) לבית וגן, ההערכה הראשונית הייתה כי יימצאו עוד שניים או שלושה נדבקים חדשים בקורונה ויהיה ספק לקיום המשחק מול מכבי פתח תקוה. אבל כשהשחקנים יצאו מהמכוניות, דברים כבר נראו אחרת. אופיר קריאף אישר בטלפון כי הוא חיובי מהבדיקה שעבר יום לפני כן, ואז לא פחות מחמישה שחקנים - גליאופילו פלייטר, עלי מוחמד, שי קונסטנטין, טל בן חיים ואיתמר ניצן - סיפרו על חולשה, סחרחורות ותסמינים ברורים. עלי מוחמד אפילו אמר: "זאת חולשה מוזרה". איך שהחמישה יצאו מהמכוניות הם אפילו לא נכנסו עם שאר השחקנים לבדיקות, אלא הופנו לכניסה הצדדית מכיוון חדר הכושר בבית וגן, על מנת לא לבוא במגע עם יתר השחקנים.

דיוגו ורדאסקה (מימין), שי קונסטנטין, עידן ורד שחקני בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אחד אחרי השני. בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

המספרים והתסמינים הלחיצו גם את עובדי המועדון. כולם חששו להיות באותם חדרים או מתחם באזור השחקנים. כולם הרגישו שהקורונה מתפשטת מאחד לשני וצריך לברוח מהשחקנים והצוות כמה שיותר. "פחדנו להיות באיזור שלהם", סיפרו במועדון, "זאת הייתה אווירה של קופת חולים ולא מתחם אימונים של קבוצת כדורגל, מזל שזה נגמר מהר וכולם שוחררו לבתים, אם היה מתקיים אימון אולי היו 24 נדבקים ולא 18".

למעשה, לאחר שהשחקנים השלימו את הבדיקות במועדון שקלו לערוך אימון, בהנחה שאולי כן יתקיים המשחק נגד מכבי פתח תקוה, אך הבינו כי בכוח האדם הנוכחי ולנוכח הסכנה לנדבקים נוספים עדיף לוותר. בערב התקבלה הבשורה שכל החמישה שחשו תסמינים פלוס ארבעה שחקנים נוספים חיוביים לקורונה, וכבר היה ברור שהמשחק מבוטל.

בשלב הזה בית"ר אמורה לא להיות בפעילות בשבוע הקרוב, כאשר במידה ויהיה שינוי משמעותי במצב התחלואה בבדיקות שייערכו בעוד כשבוע, ייתכן ויאשרו לה לחזור לאימונים, אך הכל תלוי במספר החיוביים שיהיו. הצוות המקצועי בראשות שי ברדה וסלובודאן דראפיץ' לא נדבק, אך שניים מאנשי הסגל הרפואי חיוביים.

למעשה יש למועדון כ-20 חיוביים לקורונה - שני אנשי צוות רפואי ו-18 שחקנים - מתאוסיניו, עידן ורד, תמיר עדי, רועי פדידה, אופיר קריאף, מיכאל אוחנה, ירדן שועה, איתמר ניצן, טל בן חיים, חליאופילו פלייטר, עלי מוחמד, שי קונסטנטין, קים זיבת (שוער הנוער), שלום אדרי, אורן ביטון, עוזיאל פרדו, סנטיאגו אוקמפוס, דיוגו וארדסקה.

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים: התגלו עוד 9 חיוביים, פעילות הקבוצה הופסקה

לכתבה המלאה
עלי מוחמד שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
יום דרמטי במועדון. מוחמד/דני מרון

ואם לא יהיה כדורגל, בשבוע הקרוב יצטרכו לשבור את הראש בבית"ר איך מחזקים את הקבוצה עד לתום החלון ב-11 בפברואר. כל עוד בית"ר לא מתירה את אחד החוזים של הזרים, היא לא תנהל מו"מ לצירוף זר חדש, על אף שברשימה נמצאים שני שחקנים שנערך אחריהם מעקב כבר מלפני חודש. בגזרת הישראלים נזרקים שמות לאוויר אך שום פנייה או מהלך משמעותי לא בוצע ולא בטוח שיבוצע, ובמועדון אמרו אתמול: "לא נתפלא אם החזרה של קונטה ומתאוסיניו יהיו החיזוק היחיד בחלון".

כחלק מהאפשרויות לשינוי בבית"ר, ישנם מספר שמות בשוק הישראלי שהוזכרו כמועמדים. ניקו אולסק, עמית זנטי ומקס גרצ'קין נכללים ביניהם, אך בשלב זה אין התקדמות במגעים ולא ברור אם ייפתח מו"מ מול השחקנים.

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
התייחס לעסקת בן ח'ליפה. חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, דיבר היום ברדיו ירושלים על עסקת חמד בן ח'ליפה, ואמר: "בעבר אישרנו לא מעט משקיעים זרים. גם היום יש אנשי כדורגל מחו"ל שתומכים בקבוצות, היינו רוצים לקבל את כל הנתונים שיניחו את דעתנו כדי שתתקיים העסקה. אם חמד בן ח'ליפה יספק את כל המסמכים הנדרשים ויעמוד בדרישות ממנו תהיה עסקה, אם לא זאת לא תהיה עסקה. לא אמרתי שמדובר רק בתעודת יושר אלא במסמכים שנדרשים ממנו על ידי הוועדה".

חסון הוסיף: "יש מספר מסמכים שבית"ר נדרשה להמציא, לרבות תעודת יושר, שאין שום בעיה להביא אותה אם הכל תקין. אנחנו מחבקים, זקוקים ורוצים אנשי עסקים שישקיעו כסף בכדורגל הישראלי. הוועדה לא שכרה את שירותי חברת החקירות, יושבת ראש הבקרה התקציבית שיושבת בוועדה להעברת הזכויות דרשה את התערבות חברת החקירות בנוגע לאיתנות הפיננסית כי מדובר במשקיע זר. אני מאחל לבית"ר שימציאו את המסמכים. אני לא חושב שהמסמכים הודלפו מתוך הוועדה, אני באופן אישי דיברתי עם יושבת ראש הוועדה והיא נתנה לי את כל הסיבות להבין מדוע זה לא היה יכול לדלוף מתוך הוועדה".

בנוגע לאפשרות שבית"ר תפנה לבית משפט אזרחי, אמר:"ככל שתתקבל החלטה שבן ח'ליפה לא עומד בקריטריונים וחוגג ירצה לפנות לבית משפט אזרחי, צריך לזכור שהסיכוי להתערבות של בית משפט אזרחי בתוך טריבונל פנימי הוא קטן מאוד. יש לנו אחריות ציבורית שמוטלת עלינו לבדוק ולעשות את העבודה בצורה המקצועית ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully