וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אחד ללא תעודת יושר: אנטואן קונטה יישאר בבית"ר ירושלים עד לתום העונה?

27.1.2021 / 7:34

הצרפתי שנשפט לשנת מאסר בפועל יערער אך בשלב זה נציגיו רוצים שיגיע להשלים את העונה בישראל, בקבוצה תוהים אם לאפשר לשחקן שהורשע בפלילים וגרימת נכות להיות חלק מהסגל. דראפיץ' לשחקנים: "נגעל מהכדורגל, איך אתם מפסידים לקבוצה שבעטה פעמיים לשער?"

תקציר ה-0:1 של הפועל תל אביב על בית"ר ירושלים/ספורט1

עיקרי הדברים:

  • אחרי שאנטואן קונטה נשפט לשנת מאסר בפועל, בבית"ר ירושלים ילמדו את ההחלטה והשלכותיה
  • לא ברור אם הצרפתי ישוב לשחק בקבוצה העונה
  • סלובודאן דראפיץ' היה מיואש בסיום: "המשחק הזה מוציא את כל החשק מכדורגל"
סלובודן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
היה מיואש בסיום. דראפיץ'/דני מרון

1. בבית"ר ירושלים עוד לא הספיקו להתאכזב מה-1:0 להפועל תל אביב אמש (שלישי) ומהר מאוד עברו להתחיל ולהתעסק בגזר דינו של אנטואן קונטה, שנשפט לשנת מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי בגין תקיפת אדם עם אלת בייסבול בצרפת וגרימת נכות. במועדון אמרו כי בימים הקרובים ילמדו את ההחלטה והשלכותיה ויחליטו כיצד לפעול, אך כבר עתה ברור כי ייתכן ועונשו של הבלם כובל אותו לקבוצה עד לתום העונה.סוכנו פרנק בלחסן הבהיר כי בשלב זה השחקן אמור לחזור לישראל על מנת להשלים את חוזהו בבירה, כאשר בסוף העונה הוא יהפוך לשחקן חופשי. במקביל, בתוך 6 עד 12 חודשים אמור להתקיים ערעור של השחקן על עונשו, כאשר עד אז הוא יהיה כשחקן חופשי. מטרת עורכי הדין של הצרפתי היא להמיר לפחות חלק מתקופת המאסר לקנס.

מבחינת בית"ר ירושלים, ייתכן כי לא יהיו לה הרבה ברירות אלא לתת לבלם להשלים את חוזהו. קונטה שלח לפני כשבוע מכתב לפיו בשל העובדה שקוצץ מחוזהו כ-30% ללא חתימתו ובמקביל נגרעו זכויות פיננסיות ממנו, הוא רואה עצמו כשחקן חופשי, אך בקבוצה שלחו מכתב בחזרה בו היא שוללת את דבריו ומצפה לראותו חוזר לאימונים לאחר משפטו. כעת יצטרכו במועדון לקבל החלטה האם לאפשר לשחקן שהורשע בפלילים וגרימת נכות לאדם אחר ונמצא בדרכו לכלא להמשיך ולהיות חלק מהסגל עד לתום העונה.

גיל יצחק הפועל תל אביב מול אלירן עטר בית"ר ירושלים. דני מרון
נלחם וניסה לדרבן את חבריו. עטר/דני מרון

2. גזר הדין של קונטה היה המשך ישיר לערב השחור של בית"ר ירושלים. למרות הסגל החסר, במועדון האמינו שהקבוצה תשיג ניצחון שלישי רצוף, ובמיוחד לא חשבו על הפסד ליריבה המושבעת במשחק שכל כך חשוב לאוהדים. לפני המשחק הקרין הצוו המקצועי לשחקנים סרטון שהעלה המועדות ברשתות לקראת המשחק נגד האדומים ובסיומו אלירן עטר אמר: "יאללה חבר'ה, אין תירוצים, אנחנו עובדים קשה והגיע הזמן שנביא את זה למגרש במשחק הזה ונמשיך לעלות למעלה".

מה קרה במשחק? החיסורים של עידן ורד ותמיר עדי היו משמעותיים והצוות התקשה למצוא פתרונות. אופיר קריאף חש ברע ולכן עלי מוחמד ירד לשחק מאחור וכל מה שהיה טוב בשני המשחקים האחרונים ירד לטמיון. השער של הפועל תל אביב טרף את הקלפים, כי ממנו האדומים כבר רצו לשמור על היתרון ולבית"ר ירושלים לא היו יותר מדי פתרונות. לאחר השער התחילו דראפיץ' וברדה לצעוק לעבר השחקנים: "איך אתם מפסידים כדורים? למה כדורים חוזרים מגיעים אליהם?" וגם העירו לאור זהבי שלא יעיר לאוראל דגני. אמנם בהמשך הקבוצה הגיעה למצבים וארנסט שטקוס סיפק מספר הצלות, אך בשורה התחתונה בית"ר ירושלים לא הצליחה לייצר קצב ומומנטום כדי להכריע את המשחק.

הבעיה של הצהובים שחורים הייתה גם שתוך כדי משחק לא רואים שחקנים לוקחים אחריות, דוחפים, מובילים, משיגים דברים בכוח. אפילו בטראש עם השופט הורגש שהקבוצה אנמית. היחיד שעוד עשה משהו מול הקפיצות של ניר קלינגר, דן איינבינדר ובן ביטון על השופט היה עטר. האחרון העיר לשופט מספר פעמים: "שרוק גם לנו, כל בכי ונפילה שלהם אתה שורק מ-45 מטר מרחק" ו"אפשר לשרוק גם לנו כמה קטנות, אתה יודע". כשהשופט הוסיף חמש דקות עטר ניגש לשופט הרביעי ואמר לו : "איך חמש דקות, רק כל החילופים זה חמש דקות, הם נפלו בחצי השני עשר דקות על הדשא, הייתם צריכים להוסיף רבע שעה", והיה שם בכל נקודת זמן כדי להעיר שחקנים ולהסביר להם איך לשחק נכון, אך הלחץ היה יותר חזק מהכול והשחקנים לא עמדו בו. חלקם אף הודו בסיום: "יש כאן כזה לחץ לנצח את הפועל תל אביב שמהגול שלהם כולם נלחצו ולחלק קפאו הרגליים, פשוט חבל".

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם אשתו ענבל. דני מרון
רכש נוסף בדרך? חוגג/דני מרון

3.בסיום סלובודאן דראפיץ' היה מיואש. בחדר ההלבשה שמעו אותו צורח על השחקנים ללא הפסקה. בין היתר אמר להם המאמן: "המשחק הזה מוציא את כל החשק מכדורגל. איך אתם יכולים לבוא ככה למשחק כזה, שהוא כל כך חשוב? איך אתם יכולים להפסיד לקבוצה שבעטה פעמיים לשער? אתם הורסים את כל מה שאנחנו עושים". בסיום נראו דראפיץ' ושי ברדה משוחחים עם משה חוגג ואלי אוחנה, כאשר במועדון צריכים לקבל בימים הקרובים החלטות סופיות באם לצרף שחקני רכש, מה גם שנשארו כשבועיים לתום החלון. ואם כל זה לא מספיק, במועדון חוששים מחולי קורונה נוספים שיתגלו. ביום חמישי יערכו כל השחקנים והצוות המקצועי בדיקה נוספת, כאשר בקבוצה חוששים כי מספר שחקנים חשו חולשה כבר אתמול וימתינו לבדיקות כדי לראות איזה סגל יעמוד לרשות הצוות לקראת מכבי פתח תקוה בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully