וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני המהפכה: הפועל תל אביב רוצה לצאת לדרך חדשה אחרי הניצחון

27.1.2021 / 7:19

קלינגר הבטיח מהפכה בינואר וקיים ("כשיש שחקנים שהם שועלי כדורגל הדברים נראים אחרת"), הטראש טוק והפעולות הקטנות שעשו את ההבדל והקארמה של איינבינדר מול חוגג: הפועל תל אביב מפנטזת על עתיד טוב יותר, לפחות בטווח הקצר

תקציר ה-0:1 של הפועל תל אביב על בית"ר ירושלים/ספורט1

עיקרי הדברים:

  • סימני המהפכה: הפועל תל אביב רוצה לצאת לדרך חדשה אחרי הניצחון: "הרבה זמן שלא היינו נחושים כל כך"
  • דן איינבינדר שעשה את ההבדל סירב לחגוג בסיום
  • בקבוצה יודעים: הסגל הנוכחי מפיח אמונה ותקווה לעתיד טוב יותר, לפחות בטווח הקצר
דן איינבינדר הפועל תל אביב. דני מרון
הפעולות הקטנות עשו את ההבדל. איינבינדר/דני מרון

1. אמנם האנרגיות נגד הפועל חיפה ב-2:2 הפיחו תקוות בהפועל תל אביב כי לאחר החיזוק יש לניר קלינגר קבוצה אחרת, אך הלחץ מהמצב בתחתית בתוספת הניצחון של הפועל כפר סבא והידיעה שעוד הפסד או שניים ואולי כבר לא יהיה איך לצאת מהמצב, גרמו לאדומים לבוא אחרת למשחק אתמול (שלישי) בטדי, שנגמר בניצחון 0:1. זה לא רק האסיפה של קלינגר מול השחקנים ("אנחנו בדרך חדשה, אני מאמין בכם ויודע שנצא מהמצב הזה") אלא גם השיחות של השחקנים ביניהם; כולם הבינו שהמשחק בטדי הוא המפתח. מיום ליום, ככל שהתבררו מקרי הקורונה בבירה ועם כמה טיפים מדן איינבינדר, אט אט נכנס ביטחון לכולם שאפשר לעשות את זה ולחזור מהבירה עם ניצחון. איך הרגישו השחקנים? אחד מהם אמר לפני המשחק: "הרבה זמן אני לא זוכר אותנו נחושים ומאמינים כל כך".

הפועל תל אביב חוגגת עומרי אלטמן. דני מרון
לא משחק גדול, אבל 3 נקודות בכיס. שחקני הפועל תל אביב חוגגים/דני מרון

2. אז נכון, זה לא היה משחק גדול של הפועל תל אביב. בחצי שעה האחרונה הקבוצה הלכה אחורה, בעשר הדקות האחרונות היא שיחקה עם חמישה בהגנה, ארבעה קשרי 50:50 ושלומי אזולאי כדי לשמור על השער, אבל רמת הריכוז וההקרבה שאפיינה את האדומים במשחק הזה הן אלו שנותנות את הביטחון לקראת ההמשך. זאת כבר לא הקבוצה ששמה את הז'יטונים על דורון ליידנר ושי אייזן אלא תיתן להם להתחשל בדרך טבעית לצד סגל של שחקנים מנוסה כמו איינבינדר, בן ביטון, לידור כהן ואזולאי. השקט של איינבינדר באמצע, הפעולות הקטנות שמעכבות משחק כשהיריב לוחץ, הטראש טוק שלו ושל ביטון עם השופט, החזקת הכדור של אזולאי בעשר הדקות האחרונות - מדובר באיכות וניסיון שלא היה לקלינגר לפני כן, או כמו שאמר בסיום לאנשי המועדון: "כשיש שחקנים שהם שועלי כדורגל הדברים נראים אחרת".

שחקן הפועל תל אביב דן איינבינדר. דני מרון
ביום שקלינגר הבין שיש אפשרות לצרפו, הוא קפץ על ההזדמנות. איינבינדר/דני מרון

3. ביום שהמאמן הבין שיש אפשרות להביא את איינבינדר הוא קפץ על ההזדמנות. קלינגר עבר חצי עונה לא פשוטה בבית"ר ירושלים לפני שנתיים, שגם בה הקשר היה העוגן שלו. הוא הביא להפועל תל אביב את מה שחסר לחצי ליגה - שחקן שיודע להביא שקט וניסיון תחת לחץ, בעיקר במחצית השנייה כשהקבוצה כבר ויתרה על התקפה וחשבה רק איך יוצאים עם שלוש נקדות בשיניים. איינבינדר לא חגג בשער ובסיום גם לא חגג עם השחקנים בחדר ההלבשה כי הרגיש לא נעים מלא מעט אנשים שהוא אוהב בצד השני ומבין את המשמעות של המשחק הזה עבור אוהדי בית"ר ירושלים, כאשר גם בסיום בחר להתעסק באדומים ופחות להתייחס למה שעבר מול הקבוצה מהבירה והברוררות שבדרך. מה שכן, שחקני הפועל תל אביב ידעו כמה המשחק הזה חשוב למספר 11, ובסיום אף אמרו: "התעסקנו באיך להביא שלוש נקדות כדי לצאת מהמצב הרע שנקלענו אליו, אבל אחרי שמנצחים כולם יודעים שבסוף דן סגר סוג של חשבון עם חוגג שזרק אותו מבית"ר". ואם גורמים בבית"ר ירושלים אמרו בסיום שהניצחון הזה כולו קארמה של איינבינדר מול חוגג, אז אין יותר מדי מה להוסיף.

וזה גם היתרון היחסי שקלינגר יצר בינואר על שאר היריבות שלו לתחתית. הפועל תל אביב לא קבוצה גדולה אבל עדיין מדובר במועדון גדול, ולא במקרה שחקנים בחרו דווקא בקבוצה הזו למרות שהיו להם הצעות כלכליות טובות יותר. לא רק איינבינדר, גם ביטון, אזולאי ולידור כהן שמקבלים העונה משכורות נמוכות כאשר האופציה לעונה הבאה מתבטלת אם הקבוצה יורדת. הם לקחו סיכון אבל הבינו את גודל האתגר והכוח של המועדון. אפילו בתקופה שאין קהל הם רוצים להיות חלק ממועדון גדול וכל מה שמלווה אותו ולהיות במרכז הבמה. קשה מאוד למצוא שחקנים שיעשו את ההבדל בינואר, בעיקר זרים ובמיוחד בתקופת הקורונה, אך העובדה שמדובר במועדון גדול והיכולת של קלינגר למשוך אותם אחד אחד לאתגר זהו הכח הכי גדול שיכולה לשאוב הפועל תל אביב.

וזה לא שהפועל תל אביב קבוצה כל כך איכותית, היא רחוקה מזה ורחוקה עדיין מהישארות בליגה. ההבדל הגדול הוא שעם הסגל הקודם הקבוצה הייתה יורדת ליגה ומגיעה למשחקי הפלייאוף התחתון שהיא כבר כמעט ללא סיכוי ואילו הסגל הנוכחי מפיח אמונה ותקווה לעתיד טוב יותר, לפחות בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully