וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליגת העל יציינו את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה: "האנטישמיות והגזענות שוברים שיאים"

26.1.2021 / 13:30

השחקנים והקבוצות ישתתפו בקמפיין ויציינו את יום המאבק באנטישמיות ובגזענות. גם עומרי כספי משתתף: "חוויתי מספר אירועים אנטישמיים, אני ומשפחתי חששנו לביטחוננו"

שחקני ליגת העל בקמפיין לזכר יום הזיכרון הבינלאומי לזכר השואה. מנהלת הליגה, אתר רשמי
מעורבות קהילתית. שחקני ליגת העל/אתר רשמי, מנהלת הליגה

במסגרת פעילות "יום הזיכרון הבינלאומי לזכר השואה", המצוין מדי שנה ב-27 בינואר, שחקני ליגת העל בכדורגל והקבוצות ישתתפו בקמפיין ויציינו את יום המאבק באנטישמיות ובגזענות. השבוע יעלו השחקנים בכל הפלטפורמות של הרשתות החברתיות תמונות הכוללות את ההאשטג: #WeRemember. הקמפיין הוא בשיתוף מנהלת הליגות לכדורגל, הקונגרס היהודי העולמי וקבוצות ליגת העל.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "דווקא בימים כאלה, בהם האנטישמיות והגזענות שוברים שיאים, השחקנים והקבוצות חייבים לבצע פעילות של הסברה ומסר חשוב למאבק חשוב זה. שחקני ליגת הבורסה לניירות ערך נרתמים מדי שנה לקדם פעילות חינוכית חשובה זו, מתוך הכרה וחשיבות המעורבות הקהילתית של שחקני ליגת הבורסה לניירות ערך".

גדי אריאלי, יו"ר הקונגרס היהודי העולמי בישראל: "מודים למנהלת הליגה לכדורגל ולשחקנים על ההרתמות האדירה ועל פועלה לזכרון הימים האפלים בעברנו, שהיו תוצאה ישירה של שנאה ואנטישמיות".

גם המרכז לאימפקט יהודי יזם קמפיין במסגרתו צולמו מיטב הספורטאים ודמויות מובילות מעולם הספורט בישראל ובעולם, שסיפרו מנקודת מבט אישית על גזענות ואנטישמיות, וכיצד לספורט יש כוח להלחם בתופעה. בסרטון לוקחים חלק דיקמבה מוטומבו, עומרי כספי, אנדי רם ורוי ניסני.

מוטומבו, חבר היכל התהילה של ה-NBA: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות, ולדבר על יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שעד היום נחשב לאחד הימים הקשים ביותר בחיינו. כאשר אנו מביטים אחורה להיסטוריה, שהתרחשה בין השנים 1940-1945, באירופה, כאשר הנאצים רצחו את היהודים או כל מקורב אליהם, היה זה דבר נורא. ההיסטוריה מלמדת אותנו שעלינו לעשות כל שביכולותינו, בכדי לוודא שהזוועה הזו לא תחזור על עצמה. אני קורא לכם להצטרף אלי, אנחנו נוודא שילדינו ידעו יותר על השואה, שידעו על מה שקרה, כך שזה לא יקרה שוב".

עומרי כספי שיתף בחוויה אישית: "אני אישית חוויתי מספר אירועים אנטישמיים לצערי הרב, הזכרון הכי חזק הוא מהתקופה שהייתי בסקרמנטו, בערב ראש השנה היהודי בשנת 2010, הפרצוף שלי רוסס בצלב קרס בפרסומים שונים ברחבי העיר, זה קרה מספר פעמים ואני והמשפחה חששנו לבטחוננו. המקום שלנו כספורטאים הוא בעיקר לייצר את המודעות ולהעלות את הנושא כדי להלחם בתופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully