וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת פרידה: אנטואן קונטה הגיע לנקודת האל חזור בבית"ר

22.1.2021 / 19:30

ארבע שנים של התנהלות מבישה הגיעו לשיאן בחלון הנוכחי, כאשר אנטואן קונטה שיגר לבית"ר מכתב שבו הוא מנסה להשתחרר כשחקן חופשי. עם כל הכבוד לרצון לקבל דמי העברה, הקבוצה צריכה להסתכל במראה ולהבין: השחקן הזה לא צריך לדרוך יותר בבית וגן

תקציר: הפועל חדרה - בית"ר ירושלים 4:0, שלושער לאלירן עטר/ספורט 1

לא משנה מה יקרה עם אנטואן קונטה עד לסיום החלון, כדאי לבית"ר ירושלים שהוא לא יחזור לארץ. ארבע שנים של התנהלות מבישה הגיעו לשיאן בחלון הנוכחי והמכתב ששיגר למועדון, בו הוא מנסה להשתחרר כשחקן חופשי. הגיע הזמן שבבית"ר יסתכלו במראה ויבינו שעם כל הכבוד לדמי העברה אפשריים, אם למועדון ישנם ערכים והסתכלות מערכתית, הרבה יותר חשוב שהצרפתי לא ידרוך יותר בבית וגן.

עם תחילת הסגר השלישי בישראל ודחיית משחקי הליגה, פנה אנטואן קונטה לצוות המקצועי של בית"ר ירושלים וביקש לטוס לביתו על מנת לראות את משפחתו. משפטו של המגן-בלם בצרפת יחל רק ב-26 לחודש והוא היה אמור לטוס בפועל רק בסוף השבוע הנוכחי, אך בבית"ר נענו לבקשתו, כשמנגד השחקן הודה לצוות ואמר לכולם שאחרי הדיון הראשון במשפט וביקור המשפחה, הוא יחזור מוכן יותר להמשך העונה. הוא אף פנה לשחקנים וביקש שישריינו לו רכב עם חזרתו ארצה ב-28 לחודש.

שחקן בית"ר ירושלים אנטואן קונטה. דני מרון
התפרצויות, פציעות והתנהלות תמוהה ומרתיחה. אנטואן קונטה/דני מרון

במקביל, כמה ימים אחרי שנחת בצרפת, קונטה כבר הספיק לשגר מכתב דרך עורכת דין בו הוא מבהיר כי הוא שחקן חופשי בשל הפרת חוזה מצד בית"ר. בבירה רתחו על המהלך הזה אפילו דראפיץ' וברדה, המצדדים הכי גדולים בשחקן שחשו שהם מצליחים ליישר אותו, נשמעו השבוע אומרים בבית וגן: "בושה וחרפה של התנהלות, הוא ביקש וקיבל 10 ימים ללכת לראות את המשפחה כדי לחזור שקט יותר, ככה לא מתנהגים". כאשר מוסיפים לכך את העובדה שדראפיץ' וברדה עשו לו אינספור שיחות בנסיון לקרב אותו אליהם וגם נתנו לו את סרט הקפטן בחלק מהמשחקים, מבינים את גודל האכזבה של הצוות.

אז מה הן הטענות של קונטה? ראשית, וזאת גם טעות של בית"ר, הצרפתי היה השחקן היחיד שלא חתם על קיצוץ של 30% לעונה הנוכחית. בבית"ר הבהירו כי הסכים בעל פה, אך זו בדיוק הפירצה אותה השחקן מנסה לנצל. מעבר לכך, בטעות נכנסו לחשבונו של השחקן כספי ביטוח, הוא נתבקש להחזירם ולא עשה זאת ובעקבות זאת הסכום ירד ממשכורתו, מה שהביא אותו בעבר להשתולל בבית וגן, לשבור כסא ולהתעמת עם אלי אוחנה, ששקל להגיש נגדו תלונה במשטרה.

עוד בוואלה!

עירוני קרית שמונה - בית"ר ירושלים: שי ברדה "רוצה לחוות טדי מלא בפלייאוף העליון"

לכתבה המלאה
אלי אוחנה יושב ראש בית"ר ירושלים עם אלירן עטר. ברני ארדוב
כבר לפני שנתיים וחצי הוא המליץ לטביב להיפטר מקונטה/ברני ארדוב

אם חוזרים לאוחנה, הוא אמר כבר לפני שנתיים וחצי לטביב ששחקן עם רמת התנהלות כזאת אסור שידרוך בבית"ר. הצרות עם קונטה הגיעו מכל כיוון: הטיפולים בברך, האיחורים לחזור מחופשות, חוסר האחריות על המגרש ובאופן כללי הגישה הלא בריאה שלו. אלי טביב שילם על קונטה כ-350 אלף יורו וחשב שבעתיד הוא יוכל למכור אותו, אך זה לא צלח. כאשר חוגג הגיע, גם הוא חשב כך ובמשך שנתיים וחצי מחכים לחלון שבו ניתן יהיה למכור אותו, אך ללא הצלחה.

בקיץ האחרון חיכו בבית"ר שקונטה ימצא קבוצה, אך השחקן וסוכניו הפילו מספר עסקאות אפשריות מתוך רצון להיות חופשי בתום העונה הנוכחית. כתוצאה מכך סירב משה חוגג לשחררו והחזיר אותו לבית וגן על חשבונו של דיוגו וארדסקה, בתקוה לנסות ולקבל דמי העברה עבורו בינואר. עם חזרתו הבהיר חוגג לשחקן כי הוא יעשה הכל כדי לשפר את תדמיתו ואף אמר לו: "רושמים את השם שלך בגוגל ורואים רק בעיות, אלימות וצרות, אתה חייב לשנות את זה אחרת אף קבוצה לא תרצה לגעת בך".

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
המכתב של קונטה ייאש אפילו אותו. משה חוגג/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

המכתב ששיגרו השבוע עורכי דינו של השחקן והודיעו בו כי הוא שחקן חופשי, גרם אפילו למשה חוגג להרים ידיים סופית לגבי השחקן. יחד עם זאת, חוגג לא מוכן להיות פראייר והוא רוצה להילחם משפטית על מנת שהשחקן לא יוכל לעבור לקבוצה אחרת כשחקן חופשי עוד העונה. מבחינת בעלי בית"ר, גם אם השחקן יחליט להישאר בצרפת ולא לשחק עד לתום העונה זה בסדר, אך הוא לא יעבור לקבוצה אחרת עוד העונה כל עוד לא הסדירה דמי העברה מול בית"ר. העלות של קונטה עד לסיום העונה היא כמיליון ש"ח, וזהו סכום שיכול להיחסך ובמקומו להביא זר נוסף שישדרג את הקבוצה בחלק הקדמי, מה גם שבית"ר גם כך משלמת שכר לבלם אחר, דיוגו וארדסקה, שכרגע לא הולך לשום מקום ויכול להיכנס למצבת הבלמים.

לאן הדברים יילכו? לאורך השנים בית"ר וקונטה הגיעו כבר 3-4 פעמים לסיטואציה דומה בחלון ההעברות ותמיד הוא חזר וסיים את העונה. במקרה הנוכחי, כדאי לבית"ר לפעול אחרת. קונטה בסך הכל מספר חודשים לפני סיום חוזהו, גם אם יחזור הוא כבר לא יימכר ולא יתקבלו דמי העברה. בית"ר צריכה להתחיל להתנהל בידיעה שאנטואן קונטה הוא היסטוריה. אחרי שיחתום בקבוצה אחרת, אם יש למועדון קייס משפטי, ראוי יתבע את המועדון שיקלוט אותו. בינתיים, הרבה יותר בריא יהיה לחסוך את שכרו, להחזיר את דיוגו וארדסקה לסגל ולשדרג את החלק הקדמי בשחקן התקפה מהרשימה שכבר נמצאת על השולחן של אלי אוחנה. בית"ר תיפטר משחקן אחד שלא רוצה לדרוך כאן ותקבל שניים שכן רוצים להיות חלק מהמועדון, זה הבדל עצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully