וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אולימפיאדת טוקיו תבוטל. תומאס באך מכחיש: "אין שינוי בתכניות"

ב"טיימס" טוענים שממשלת יפן החליטה בשיחות סגורות לבטל את אירוח המשחקים בשל העלייה בתחלואה. יו"ר הוועד האולימפי: "אין תכנית ב'"

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

האם נגיף הקורונה יוביל לביטול אולימפיאדת טוקיו? "טיימס" האנגלי פרסם הבוקר (שישי) כי בשיחות סגורות בין בכירים בממשלת יפן, החליטה המדינה המארחת להסיר את ידיה מאירוח המשחקים בגלל מצב התחלואה במדינה, ולנסות להתחרות על אירוח המשחקים פעם נוספת לקראת אולימפיאדת 2032.

המשחקים שנדחו ביותר משנה בשל התפשטות הנגיף ברחבי העולם, אמורים להיפתח ב-23 ביולי, אבל יפן נמצאת בעיצומו של גל שלישי והכריזה על מצב החירום ברוב חלקי המדינה - מה שגורם לפסימיות בנוגע לאפשרות שהמשחקים ייפתחו במועדם, אם בכלל.

"אף אחד לא רוצה להיות הראשון שיגיד את זה, אבל כולם מסכימים שאירוח האולימפיאדה ביולי נשמע פשוט קשה מדי. קשה לי להאמין שזה יקרה", אמר בכיר בוועדה המארגנת ל"טיימס".

הלפיד האולימפי לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020. AP
הלפיד האולימפי יובער ב-23 ביולי בטוקיו? תלוי אם מי שואלים/AP

בשעות שאחרי פרסום הדיווח, הגיעו הכחשות נמרצות. הוועדה המארגנת של המשחקים מסרה בהודעה רשמית שהיא מכחישה את הדיווח ומתכוננת לפתיחת המשחקים בתאריך היעד ביולי.

"לצערנו, אנחנו נאלצים להתייחס לשמועות לא מבוססות בנוגע לאולימפיאדה. שמועות כאלה רק מגבירות את החרדה והלחץ בקרב הספורטאים", אמרו, "אולימפיאדת טוקיו תתקיים, הלפיד יועבר ב-23 ביולי 2021".

גם יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך הכחיש את הדיווח. "בשלב זה, אין לנו שום סיבה להאמין שהמשחקים לא ייפתחו ב-23 ביולי באצטדיון האולימפי בטוקיו. אין שינוי בתוכניות ואין תוכנית ב'", אמר לתקשורת היפנית. "יש הבדל עצום בין מרץ 2020 לעכשיו, בכל מה שקשור ליכולת שלנו להתמודד עם הנגיף. הייתה התקדמות מדעית אדירה, והידע שלנו על הקורונה הרבה יותר נרחב. כמובן שיהיה צורך בהקרבות מסוימות, וכמובן שהבטיחות עומדת מעל לכל. אבל אין שום שינוי בתוכניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully