וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מווירטון ב-1977 עד יד אליהו ב-2017: פרידה מענק הספורט מייק קרנון

יוסי לוין

21.1.2021 / 15:17

נסיעות העבודה למשחקים בחו"ל, הפרויקט הענקיים, חוברות המידע העמוסות ושלוש האהבות הגדולות - טניס, מנצ'סטר יונייטד ומכבי תל אביב. עיתונאי הספורט הוותיק יוסי לוין סופד לחברו הטוב מייק קרנון

מייק קרנון עם יוסי לוין וגרג פופוביץ'. באדיבות יוסי לוין, צילום מסך
מייק קרנון (משמאל) ויוסי לוין עם גרג פופוביץ' ביורובאסקט בישראל/צילום מסך, באדיבות יוסי לוין

את מיכאל (מייק) קרנון הכרתי לפני יותר משלושים שנה על הפרקט ביד אליהו. אני, ככתב צעיר בעיתון "חדשות", מוניתי לתפקיד ראש דסק הכדורסל ונשלחתי על ידי אבי רצון למשימה. וזה לא היה פשוט. שורת כתבי הכדורסל הבכירים בארץ מנתה אז אריות ספורט ותיקים ואגדתיים שגדלתי עליהם בנעורי.- רפאל נאה, ישראל פז ז"ל, מוטי רוזנבלום ומייק קרנון.

זו הייתה חבורה מופלאה שאהבה ספורט ובמיוחד כדורסל בכל נימי נפשה.

גם בחבורה זו בלט מייק קרנון באהבתו האין סופית לספורט, לכדורסל במיוחד, אבל לא רק למקצוע זה. מייק היה ידען ואנציקלופדיה מהלכת בכל ענפי הספורט - ובמיוחד כדורגל אנגלי ומנצ'סטר יונייטד, אהובתו הגדולה. כן אהב מאוד את הטניס ותמיד היה מרבה לספר על החוויות שלו מווימבלדון ומתחרויות טניס מרכזיות.

ריאן גיגס במדי מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות 1999. GettyImages
אהבה מיוחדת וידע רב. ריאן גיגס במנצ'סטר יונייטד/GettyImages

במהלך השנים צעדנו יחד רבות, עברנו הרבה מאוד משחקים, נסיעות לחו"ל, חוויות מסעירות עם מכבי תל אביב ועם נבחרת ישראל. נסענו ביחד למוסקבה עם מכבי תל אביב למסע הראשון אל מעבר למסך הברזל, ישבנו ביחד ביציעי היכל השלום והאחווה עם זכייתה ההיסטורית של נבחרת יוון באליפות אירופה, וכמובן גם בהרבה משחקים של נבחרת ישראל.

אבל תמיד אהב מייק קרנון לספר את סיפורי המשחק ההוא בווירטון ב-1977 עם הניצחון הגדול וההיסטורי על צסק"א מוסקבה.

גם לאחר שעזב את עבודת העיתונות, המשיך מייק לעסוק בתחום ושימש כקצין העיתונות של נבחרת ישראל ומכבי תל אביב.

במכבי הוא ייסד את הפרויקט הענק של הוצאת חוברת חגיגית לכל משחק בית ביורוליג. בכל משחק חיכתה ל-10,000 האוהדים על המושב חוברת חגיגית, מהודרת ואינפורמטיבית, עם מידע מקיף ומלא על מכבי תל אביב, כולל סטטיסטיקה מעודכנת של הקבוצה (וזו בתקופת טרום המחשבים), מידע רב על הקבוצה היריבה והרבה מאוד סיפורים על כדורסלני מכבי תל אביב. מייק אירגן גם כקצין העיתונות של מכבי את הפיינל פור שהיה בהיכל.

עוד בוואלה!

הלך לעולמו מייק קרנון, מחלוצי עיתונות הספורט בישראל

לכתבה המלאה
טל ברודי לשעבר שחקן מכבי תל אביב. לשכת העיתונות הממשלתית
זיכרונות מימים מדהימים. טל ברודי עם גביע אירופה ההיסטורי ב-1977/לשכת העיתונות הממשלתית

בשנותיו האחרונות, כשיצא לגמלאות, לא התנתק מייק מהספורט. הוא כבר לא הלך למשחקים, אבל את ימיו הוא בילה מול הטלוויזיה, צופה בתוכניות ספורט לאורך כל שעות היום. שמרתי איתו על קשר טלפוני, היינו מדברים מדי פעם וזכיתי להיות איתו במשחקי אליפות אירופה שהיו בהיכל הספורט ביד אליהו.

כל יום אספתי אותו מביתו ונסענו למשחקים. גם בגילו המתקדם לא רצה מייק להחמיץ אפילו משחק אחד, והוא לא הפסיק להתעניין בספורט. את רוב שעותיו הוא היה מבלה על הכורסה וצופה באירועי הספורט האהובים עליו - טניס, מנצ'סטר יונייטד ומכבי תל אביב.

אין לי ספק שעד הרגע האחרון הוא לא הפסיק בכך.

הלך מאיתנו ענק ספורט. יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully